مرجع خبری پرسپولیس : پاراگوئه به جام جهانی صعود کرد/ شکستی دیگر برای آرژانتین و مارادونا

رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2010 در منطقه آمریکای جنوبی چهارشنبه شب و بامداد پنجشنبه با پیروزی برزیل، شکست آرژانتین و صعود پاراگوئه به پیکارهای جام جهانی پیگیری شد.

تیم ملی فوتبال آرژانتین پس از شکست 3 بریک مقابل برزیل، مقابل پاراگوئه هم تن به شکست داد تا شانس صعودش به جام جهانی 2010 کمرنگ تر از قبل شود. مسابقات انتخابی جام جهانی 2010 در منطقه آمریکای جنوبی چهارشنبه شب و بامداد پنجشنبه با برگزاری 5 بازی پیگیری شد که در یکی از حساس‌ترین مسابقات تیم ملی آرژانتین در ورزشگاه آسونسیون مقابل میزبان خود پاراگوئه تن به شکست یک برصفر داد. تک گل پیروزی بخش پاراگوئه را در این بازی نلسون والدز در دقیقه 28 به ثمر رساند.

پاراگوئه با این پیروزی 30 امتیازی شد و به رده دوم جدول رده بندی مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی صعود کرد. از این منطقه تاکنون تیم‌های برزیل و پاراگوئه صعود خود به رقابت‌های جام جهانی 2010 را قطعی کرده‌اند.

بامداد امروز همچنین تیم ملی فوتبال برزیل موفق شد در خانه شکست 4 بر2 را به تیم ملی شیلی تحمیل کند. برای برزیل که پیش از این صعود خود به جام جهانی 2010 را قطعی کرده است، نیلمار داسیلوا (32، 74 و 76) و خولیو سزار باپتیستا (41) گلزنی کردند و گل‌های تیم ملی شیلی توسط هامبرتو سوسا در دقایق (45 – پنالتی و 53) به ثمر رسید.

نتایج دیدارهای شب گذشته مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی به شرح زیر است:

* بولیوی یک – اکوادور 3
*
اروگوئه 3 – کلمبیا یک
*
پاراگوئه یک – آرژانتین صفر
*
برزیل 4 – شیلی 2
*
ونزوئلا 3 – پرو یک

چهار تیم به طور مستقیم از منطقه آمریکای جنوبی راهی رقابت‌های جام جهانی می شوند و تیم پنجم برای راهیابی به این مسابقات باید با تیم چهارم منطقه کونکاکاف دیدار کند. رده بندی تیم‌های منطقه آمریکای جنوبی به این ترتیب است:
1-
برزیل 33 امتیاز
2-
پاراگوئه 30 امتیاز
3-
شیلی 27 امتیاز
4-
اکوادور 23 امتیاز
5-
آرژانتین 22 امتیاز
6-
اروگوئه 21 امتیاز – تفاضل گل 8+
7-
ونزوئلا 21 امتیاز – تفاضل گل 5
8-
کلمبیا 20 امتیاز
9-
بولیوی 12 امتیاز
10-
پرو 10 امتیاز

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)