مرجع خبری پرسپولیس : مديران استقلال و پرسپوليس تاكيد دارند كه در زمينه بليت‌فروشي به هيچ‌وجه از حق و حقوق خود، كوتاه نخواهند آمد تا درخواست سرخابي‌ها با چراغ سبز رئيس فدراسيون وارد فاز تازه‌اي شود.

اميررضا واعظي‌آشتياني، مدير عامل استقلال كه همراه عباس انصاري‌فرد، سفت و سخت پشت درخواستشان براي واگذاري حق بليت فروشي به باشگاه‌ها ايستاده‌اند، معتقدند اين پافشاري بر حق در صورت به نتيجه رسيدن، منافع و حق و حقوق همه باشگاه‌ها را تامين خواهد كرد.

آشتياني و انصاري‌فرد تصريح دارند كه در جهت استيفاي حقوق 2 باشگاه استقلال و پرسپوليس حق انحصاري بليت فروشي در ديدارهايي كه در ليگ ميزبان هستند، بايد به آنان واگذار شود تا با ساماندهي اين مساله كه طي سال‌هاي گذشته، شفافيتي در آن ديده نشده است، هيچ‌گونه ابهامي در قضيه نماند و 2 باشگاه از اين بابت به حقوق حقه خويش دست يابند.

به هر حال پافشاري مديران استقلال و پرسپوليس بر در اختيار گرفتن بليت فروشي ديروز با واكنش تقريبا مثبت علي كفاشيان، رئيس فدراسيون مواجه شد تا او به نسبت عزيز محمدي، رئيس سازمان ليگ برخورد منطقي‌تري با موضوع داشته باشد و اعلام كند كه طي هفته جاري و طي نشستي با انصاري‌فرد و آشتياني، موضوع بليت‌فروشي را در فدراسيون مورد بحث و بررسي قرار خواهد داد.

كفاشيان با اشاره به صحبت‌هاي اميررضا واعظي‌آشتياني، مديرعامل باشگاه استقلال در انتقاد به عملكرد فدراسيون،  گفت: اين‌كه وي مي‌گويد بحث بليت‌فروشي بازي‌ها بايد شفاف شود، كاملا درست است و ما موافق آن هستيم؛ اما ممكن است در نوع كار، ايرادهايي وجود داشته باشد كه بايد سعي كنيم آن را برطرف سازيم تا سيستم به بهترين شكل كار كند.

فدراسيون نبايد تصديگري كند

در شرايطي كه رئيس فدراسيون فوتبال ثبت شركتي در داخل سازمان ليگ براي به عهده‌ گرفتن بليت‌فروشي، مسابقات را تكذيب كرده و تصريح دارد كه سازمان ليگ شركت تجاري در بدنه‌اش ثبت نكرده و اين شركت زيرمجموعه فدراسيون است، اما اميررضا واعظي‌آشتياني در گفتگو با «جام‌جم» از تاسيس شركتي به نام شركت سبز خبر داده و آن‌را خلاف مي‌داند. هر چند كفاشيان مي‌گويد اساسنامه فدراسيون، اجازه ثبت چنين شركتي را داده است، اما آشتياني معتقد است كه فدراسيون فوتبال اصلا نبايد وارد كار تصديگري شود. فدراسيون وظيفه‌اش سياستگذاري است و اين‌كه با ثبت شركتي به دنبال درآمدزايي برود، خلاف است؛ چرا كه اين مساله، خلاف آن چيزي است كه فدراسيون جهاني (فيفا) براي فوتبال حرفه‌اي از سوي باشگاه‌ها تعريف كرده است.

طبق آنچه فيفا روي آن تاكيد دارد، درآمدزايي از سوي باشگاه‌ها از طريق 4 عامل 1 بليت‌فروشي 2 اسپانسر 3 حق پخش تلويزيوني و 4 حق كپي رايت صورت مي‌گيرد و همين باعث شده تا باشگاه‌ها براساس قانون تجارت كشورهايشان شكل بگيرد و بر مبناي اين‌كه فوتبال از سوي فيفا به عنوان يك صنعت و تجارت ديده شده، به فعاليت تجاري و اقتصادي بپردازند. به هر حال و با چراغ سبز رئيس فدراسيون بايد اميدوار بود موضوع مورد چالش بليت فروشي در فوتبال ما به فرجامي نيك برسد تا باشگاه‌ها از حق و حقوقي كه برايشان به لحاظ قانوني تعريف شده، برخوردار شوند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)