دايي با پرسپوليس از ذوب‌آهن شروع كرد
مرجع خبری پرسپولیس : پرسپوليس و ذوب‌آهن تا قبل از بازي امروزشان 40 بار رودرروي هم قرار گرفته‌اند كه به غير از يك بازي تمام مسابقات بين دو تيم در چارچوب ليگ سراسري اتفاق افتاده است. جالب اينكه اين دو تيم هيچ‌گاه در جام حذفي رودرروي هم قرار نگرفته‌اند و تنها مسابقه خارج از چارچوب دو تيم در تورنمنت نقش جهان بوده كه منجر به شكست سرخ‌ها شده است.

 

بازي‌هاي دو تيم از سال 1352 آغاز شده و هر 5 مسابقه اول را سرخ‌ها با قاطعيت برده‌اند. از سال 55 تا 72 هم هيچ مسابقه‌اي بين پرسپوليس و ذوب‌آهن انجام نشده و پس از آن مسابقه تورنمنت نقش جهان اين دو تيم تهراني و اصفهاني در ليگ آزادگان و ليگ برتر بارها رودرروي هم قرار گرفته‌اند كه بيشتر اين بازي‌ها حساس و ديدني بوده است.

 

در 40 بازي انجام شده بين اين دو تيم پرسپوليس 17 بار برده، 9 بار باخته و 14 بازي به تساوي كشيده شده است.بهترين برد پرسپوليس به ديدار رفت ليگ آزادگان در سال 1373 مربوط مي‌شود كه سرخ‌ها با رهبري حميد درخشان 6- يك بردند.

 

 

بهترين پيروزي ذوب‌آهن نيز به ديدار برگشت ليگ پنجم حرفه‌اي مربوط مي‌شود كه ذوبي‌ها 3- صفر در اصفهان برنده شدند. در ليگ برتر اما آمار به نفع ذوب‌آهن است و آنها 7 بار پرسپوليس را شكست داده‌اند و فقط 5 بار باخته‌اند و 6 بازي به تساوي كشيده شده است.

 

ذوبي‌ها هر دو ديدار ليگ ششم را به تيم دنيزلي واگذار كردند اما در ليگ دوم در هر دو ديدار برنده شدند. آخرين برد پرسپوليس مقابل ذوب‌آهن به ديدار رفت ليگ حرفه‌اي هفتم مربوط مي‌شود كه سرخ‌ها با دو گل سپهر حيدري و كريم باقري مقابل تك گل محسن مسلمان برنده شدند.

 

پس از آن مسابقه سرخپوشان تهراني در 5 مسابقه پيروز نبوده‌اند. هر دو مسابقه فصل گذشته بين اين دو تيم هم به تساوي يك- يك انجاميد. در بازي رفت كريم باقري و سيدمحمد حسيني براي تيم‌هاي خود گل زدند و در بازي برگشت محسن خليلي از روي نقطه پنالتي و كيوان امرايي گلزنان ميدان بودند. در كل اين بازي‌ها نيز پرسپوليس 70 گل به ذوب‌آهن زده و 44 گل دريافت كرده است.

 

هفته پنجم فصل گذشته، ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر و پس از افطار در ساعت 20:30 ميزبان پرسپوليسي بود كه كرانچار به عنوان سرمربي روي نيمكت آن نشسته بود. كريم باقري در دقيقه 54 تيمش را پيش انداخت اما سيدمحمد حسيني در دقيقه 58 تك گل تيمش را زد تا بازي در حضور 10 هزار تماشاگر با نتيجه يك- يك به پايان برسد.

 

پرسپوليس تا قبل از آن بازي هم در مكان چهارم و ذوب‌آهن مثل اين فصل در صدر جدول قرار داشت. مجتبي شيري، محمد پروين، صالحي‌نژاد و مسلمان اخطاري‌هاي اين بازي بودند كه كارت زرد خود را از عليرضا فغاني دريافت كردند.

 

اما علي دايي هم با پرسپوليس كارش را از بازي با ذوب‌آهن شروع كرد. بعد از تساوي يك- يك مقابل صبا در قم، دايي جانشين كرانچار شد و مثل امروز ميزبان شاگردان رسول كربكندي بود. آن روز هم محسن خليلي در دقيقه 53 از روي نقطه پنالتي براي پرسپوليس گل زد اما امرايي در دقيقه 86 بازي را به تساوي كشاند تا نتيجه بازي رفت تكرار شود اما امروز دو تيم در حالي به مصاف هم مي‌روند كه شرايطي كاملا متفاوت دارند.

 

پرسپوليس دربي را واگذار كرده و از 5 بازي آخر خود سه تساوي و دو شكست متوالي را به‌دست آورده و فقط پيروزي مي‌تواند شرايط عادي را به اين تيم برگرداند اما ذوب‌آهن از 5 بازي اخيرش سه پيروزي و دو تساوي را كسب كرده است.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)