مرجع خبری پرسپولیس : پرسپولیس برابر مس سرچشمه به تساوی دست یافت که نتیجه ضعیفی تلقی می شود اما در این بازی اتفاقات قابل توجهی افتاد از جمله بازگشت پیراهن های سفید به تیم و بازی رسمی با نام پرسپولیس پس از 20 سال.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس  ، اواخر دهه شصت بود که در کشاکش واگذاری پرسپولیس به بخش خصوصی ، به جای واگذاری باشگاه تنها نام این تیم واگذار شد!

 

و همین امر باعث شد دو دهه نام نامأنوس “پیروزی” بر افکار عمومی هواداران این تیم تحمیل شود.

 

با وجود اینکه در میان اهالی فوتبال ، روی سکوهای ورزشگاه در میان هواداران و همچنین در نوشته های مطبوعات هرگز این نام جایی برای خود دست و پا نکرد ، اما مکاتبات رسمی باشگاه با نام پیروزی صورت می گرفت و این تیم در مسابقات بین المللی و در پوشش های خبری و تصویری صداوسیما همواره به جای “پرسپولیس” ، “پیروزی” خطاب می شد.

 

در ابتدا به قدری در این مورد سخت گیری می شد که نام پیروزی برای همه به جز هواداران جا افتاده بود و حتی مربیان و بازیکنان تیم های رقیب و اعضای تیم خودی کم کم نام پرسپولیس را فراموش کرده و به راحتی از نام پیروزی یاد می کردند. پس از گذشت سالیان و جا افتادن این مسئله که نام پرسپولیس از دلهای هواداران این تیم بیرون شدنی نیست ، از میزان سخت گیری در این خصوص کم شد اما در سال 86 با بخش نامه عجیب علی آبادی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی دوباره استفاده از نام پرسپولیس ممنوع شد. کار به جایی رسید که عادل فردوسی پور در بازی تاریخی قهرمانی این تیم برابر سپاهان در مقاطعی از بازی وقتی دیده بود نمی تواند از نام پرسپولیس استفاده کند، “سرخپوشان” را جایگزین کرده بود تا هیچ کدام از دو نام قبلی را نگفته باشد!

 

سرانجام در 25 مرداد ماه نود و پس از بیست سال این طلسم شکست و پرسپولیس اولین بازی رسمی با نام پرسپولیس را برگزار کرد.

 

در این بازی پرسپولیسی ها برخلاف لیگ دهم پیراهن های دوم مشکی خود را نیز کنار گذاشتند و دوباره به سنت سفیدپوشی روی آوردند. هرچند با تمام این تفاسیر پرسپولیسی ها نتوانستند در اولین بازی نام پرسپولیس را سرافراز کرده و به هواداران خود عیدی بدهند.

 

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری ، استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)