پرسپولیس نیوز : در خبرها داشتیم کمیته انضباطی فیفا، باشگاه پرسپولیس را به علت تخلفات در نقل و انتقالات و همچنین جابه‌جایی محمدرضا خلعتبری 53 هزار فرانک سوئیس جریمه کرد.

در اين حكم آمده است؛ باشگاه پرسپوليس به دليل ارسال اطلاعات نادرست محمدرضا خلعتبري در TMS اين بازيكن و همچنين انجام جابه‌جايي او در خارج از زمان قانوني نقل و انتقالات بايد 50 هزار فرانك جريمه پرداخت كند. همچنين در بند ديگري از رأي انضباطي فيفا در خصوص باشگاه پرسپوليس آمده است كه اين باشگاه بند 14 قانون كميته انضباطي فيفا را زير پا گذاشته و به همين دليل توبيخ شده است. به دليل رسيدگي به اين پرونده و طي شدن روال قانوني آن باشگاه، پرسپوليس بايد سه هزار فرانك ديگر را به صورت جداگانه بپردازد.
البته كميته انضباطي فيفا رأي را قطعي اعلام نكرده و به باشگاه پرسپوليس 10 روز فرصت داده است تا در صورت اعتراض به آن كتباً به دبيرخانه اين كميته اعتراض خود را اعلام كند.

طي روزهاي اخير عليرضا رحيمي مديرعامل باشگاه راه‌آهن به مقايسه پرونده پيكان و راه‌آهن پرداخته و ماجراي مارتين موتومبا را شبيه محمدرضا خلعتبري دانسته است در حالي كه اين‌چنين نيست. چرا؟ توضيح مي‌دهيم:
اگر فراموش نكرده باشيد آن سال به دليل اختلافات سياسي ايران و امارات، اين كشور كوچك حاشيه خليج‌فارس، در يك اقدام زشت اسم جعلي خيلج عربي را روي ليگ خود گذاشت. همين اتفاق باعث شد تا فدراسيون فوتبال به صراحت دستور بدهد كه هيچ فوتباليست ايراني حق ندارد در اين ليگ جعلي حضور داشته باشد زيرا بازي در آن كشور به معناي به رسميت شناختن اين تحريف بزرگ تاريخي است. البته محمدرضا خلعتبري پيش از اين نامگذاري جعلي به تيم عجمان امارات پيوسته بود و مبلغ قراردادش هم بسيار بالا بود. بدين روي از عهده فدراسيون فوتبال ايران خارج بود كه بخواهد غرامت تيم اماراتي را بپردازد و خلعتبري را آزاد كند. در همان مقطع محمدرضا خلعتبري اعلام كرد هر تيمي بتواند غرامت او را بپردازد، به آن تيم خواهد پيوست.

بدين ترتيب باشگاه پرسپوليس به كمك حسين هدايتي اين غرامت را پرداخت و با جلب رضايت عجمان، خلعتبري را جذب كرد.
و موضوع مهم‌تر اينكه مارتين موتومبا پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات زمستاني اروپا چند بازي در ليگ تركيه انجام داده و عملاً نمي‌توانسته در ليگ كشور ديگري بازي كند در حالي كه محمدرضا خلعتبري در هیچ بازی رسمی برای این تیم به میدان نرفت و اين بازيكن تخلفي مرتكب نشده است. از آن گذشته ميزان جريمه مشخص است. اين وسط باشگاه عجمان يا پرسپوليس تهران اطلاعات درستي درباره نقل و انتقال خلعتبري به فيفا ارسال نكرده است و جريمه‌اش هم 53 هزار فرانك سوئيس است. بر همين اساس از دوستان تقاضا داريم اشتباه نكرده و بي‌دليل پاي تيم مردمي پرسپوليس را به پرونده راه‌آهن و پيكان باز نكنند

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)