پرسپولیس نیوز : پیشکسوت پرسپولیس گفت: هواداران و اهالی فوتبال فردا به امجدیه بیایند و برای وداع باشکوه با همایون بهزادی سنگ تمام بگذارند.

علی پروین درباره درگذشت همایون بهزادی اظهار داشت: همایون خان بهزادی کاپیتان ما بود ، مربی ما بود و بزرگ پرسپولیس، او یکی از بانیان اصلی بنیانگذاری پرسپولیس بود. در آن مقطع که شاهین منحل شد همایون خان بهزادی فعالیت های بسیاری داشت و به واسطه اینکه بزرگتر تیم بود همه از ایشان حرف شنوی داشتند و اینگونه بود که پرسپولیس شکل گرفت.

وی ادامه داد:بهزادی یک پرسپولیسی واقعی و جنتلمن بود. سرطلایی در همه این سال ها یک بار هم ندیدم که درباره مربیان،  مدیران ، بازیکنان و تیم کوچکترین انتقادی داشته باشد. چه دهه 60 و 70 و چه سال های اخیر. او بزرگ مرد تاریخ فوتبال ایران بود اما در هر شرایطی از تیم حمایت می کرد. حتی در بحرانی ترین شرایط وقتی خیلی ها به عنوان پیشکسوت یا بازیکن قدیمی تیم از مربی، کادر فنی و یا مدیریت باشگاه انتقاد می کردند همایون خان یک لحظه تیم را تحت فشار قرار نمی داد و همیشه یادم هست که ابراز امیدواری می کرد که تیم از بحران خارج شود و روزهای خوبش برگردد.

سرمربی اسبق پرسپولیس خاطرنشان کرد: بهزادی به این نگاه نمی کرد که با فلان مدیر باشگاه یا فلان مربی تیم رابطه خوبی دارد یا ندارد. این برایش ملاک نبود که مدیر باشگاه به او احترام می گذارد یا نمی گذارد. همایون خان دردودل های بسیاری داشت اما در هر شرایطی از تیم محبوبش حمایت می کرد و همواره هواداران را به حمایت از تیم و کمک کردن به بازیکنان و مربیان برای خارج از شدن بحران دعوت می کرد . او در خانواده اصیل و بزرگی رشد کرد و تحصیل کرده و مرام و اخلاق خاصی داشت.

وی ادامه داد: افتخار می کنیم که همایون بهزادی بزرگ پرسپولیس بوده و  ما شاگردش بودیم و ایشان مربی و کاپیتان ما.من به شاگردی او افتخار می کردم. بر حسب وظیفه طی یکی، دو روز اخیر به اتفاق خانواده و دوستان در منزل همایون خان حضور یافتیم و به خانواده عزیزشان تسلیت گفتیم. من همه هواداران پرسپولیس و جامعه فوتبال را صاحب عزا می دانم همایون بهزادی همواره حرمت و احترام تیم رقیب را داشت و اتفاقا رابطه بسیار صمیمی بین او و ناصرخان حجازی برقرار بود. وقتی شنیدم که همایون خان طی دو هفته گذشته به رغم کسالت دو بار به بیمارستان ایرانمهر و یک بار به منزل پورحیدری رفته و از ایشان عیادت کرده اند به این فکر کرده ام که بهزادی واقعا یک انسان شریف و یک پیشکسوت بزرگ بوده که در سخت ترین شرایط هم رفاقت ها و معرفت را از بین نبرده و برای دوستان سابق خود ارزش بسیار قائل بوده است.

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه گفت: صدبار گفته ام و باز هم می گویم که باید پیشکسوتان را در زمان زنده بودنشان دریابند نه اینکه وقتی فوت کردند مسوولان بیایند به امجدیه و دور تابوت بایستند و بعدهم به بهشت زهرا هم نیایند. صدهزار بار این را گفته ام و باز هم می گویم که آقایان مسوول برای این پیشکسوتان تا وقتی زنده هستند کاری کنید.

پروین در پایان گفت: همایون بهزادی یکی از تاریخ سازان فوتبال ایران و پرسپولیس بود و حق زیادی بر گردن ما و فوتبال ما دارد. در زمانی که ایشان در قید حیات بودند تجلیل شایسته ای از بهزادی نشد و خیلی ها به فکرشان نبودند  و حتی از یک عیادت ساده هم دریغ می کردند اما احالا و فردا مراسم تشییع همایون خان برگزار می شود و همه اهالی فوتبال و ورزش واجب است که در این مراسم شرکت کنند. شک ندارم جامعه فوتبال هرجا که هسنتد فردا صبح به امجدیه می آیند برای همایون خان بهزادی سنگ تمام می گذارند باید مراسم باشکوهی برگزار کرد و نشان داد که قدر این همه زحمت و خون دل خوردن ها و حمایت های خالصانه و صادقانه ونجابت و معرفت ایشان را می دانیم. من دست هواداران را می بوسم و فردا منتظر همه آنها در امجدیه هستم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)