پرسپولیس نیوز : مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: اگر به عقب برگردیم مدیرعامل نمی‌شوم چون در این مدت خیلی عذاب کشیدم.

سال 1392 برای علی پروین سالی متفاوت بود. او که در نقش مربی و بازیکن در پرسپولیس حضور پیدا کرده بود اواخر سال 92 در نفش جدیدی ظاهر شد. پروین ردای مدیرعاملی را به تن کرد تا در اتاق مدیرعاملی چالش جدیدی را پشت سر بگذارد.

علی پروین در آستانه سال از عید، پرسپولیس، مدیرعاملی، سختی‌های کار به‌عنوان مدیرعامل و … صحبت‌ کرد.

 

*  سال 92 برای شما چطور بود؟

بد نبود. برای ما همه سال‌ها خوب است، 92 هم مثل بقیه سال‌ها!

*  به اهدافی که می‌خواستید دست پیدا کردید؟

از نظر ورزشی چیزی کم ندارم که به آن برسم، هرچه افتخار بوده خدا به ما داده، از همه مهمتر تَن سالم است که خدا به من عنایت کرده است.

*  سال 93 را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

ان‌شاءالله که سال خوبی نه برای من بلکه برای کل ایران باشد. فقط باید مسئولان دولت کمی گرانی را ارزان کنند تا مردم راحت باشند.

*  فکر می‌کنید سال 93 برای شما چطور بگذرد؟

من به‌عنوان بزرگ‌تر بالاسر پرسپولیس آمدم و اتفاقاً کار قشنگی هم انجام دادیم که اگر وزارت ورزش موافقت کند پرسپولیس دیگر نیازی به هیچ‌کس نخواهد داشت. ما با بانک رسالت قرارداد بستیم و  پیراهن پرسپولیس را  12 میلیارد فروختیم. بعد هم از هوادارانمان خواستیم نفری 25هزار تومان در این بانک سرمایه گذاری کنند و هر زمانی هم که خواستند پولشان را بگیرند. در ضمن قرار است 18 درصد از درآمد بانک رسالت هم برای ما باشد. قرار است در سال دوم و سوم قراردادمان برای قرارداد روی پیراهن 15 میلیارد و 20 میلیارد تومان درآمدزایی کنیم.

فعلاً 2 میلیارد تومان پول گرفتیم که یک میلیارد آن را برای باشگاه و یک میلیارد آن را خرج تیم کرده‌ایم، 500 میلیون هم در بانک داریم. ان‌شاءالله اگر کارها درست انجام شود فکر می‌کنم تا سه‌شنبه پول خوبی به دست ما برسد تا پول بازیکنان را بدهیم؛ اگر هم پول نیاید که می‌روم.

*  سال 93 برای شما چه رنگی خواهد بود؟

همیشه قرمزته، سال 93 و دیگر سال‌ها هم همین رنگ خواهد بود.

عید و سال نو شما را یاد چه‌چیزی می‌اندازد؟

یاد قدیم، من عید را خیلی دوست دارم. بچه که بودم برادر بزرگ‌ترم برایم کت و شلوار می‌خرید که اندازه‌اش بزرگ‌تر از من بود. وقتی می‌پرسیدم: چرا این کار را می‌کنی؟ می‌گفت: برای اینکه سال بعد هم کت و شلوار داشته باشی. تازه ما بچه پولدار بودیم و پدرم در بازار کله‌پاچه فروشی داشت. در مجموع عاشق عید و رفت و آمدهای آن هستم، الآن هم که 10، 15 سال است که عید شمال هستیم و آنجا مراسم را انجام می‌دهیم.

 

میانه شما با خرید عید چطور است؟

واقعاً خرید عید را دوست دارم همین‌که «حاج خانم» درگیر خرید است و یک ساعت به یک ساعت سبزی و ماهی می‌خرد را دوست دارم.

آخرین باری که خرید کردید یادتان هست؟

فکر نمی‌کنم تا حالا خرید کرده باشم، اصلاً امکان ندارد. الآن هم هر جمعه نوه‌هایم را به سوپرمارکت می‌برم تا خرید کنند اما خودم در ماشین می‌نشینم.

*  برای شما در لحظه سال تحویل جای چه‌کسانی خالی است؟

اول جای پدر و مادرم و بعد هم جای ناصر حجازی. همیشه دوشنبه آخر سال را به بهشت زهرا می‌روم و یک ساعتی با «مامان نصرت» و دوستانم گپ می‌زنم.

آخرین باری که در جمع مردم حاضر بودید و یا از وسیله نقلیه عمومی مثل اتوبوس استفاده کردید، چه‌زمانی بود؟

با اتوبوس که جایی نمی‌روم اما همیشه با مردم هستم. گاهی وقت‌ها می‌شود حتی در خیابان مردم از من تقاضای عکس می‌کنند که ماشین را پارک می‌کنم و وسط خیابان با آنها عکس می‌گیرم. من با مردم بزرگ شدم و با مردم هم می‌روم. همین مردم هستند که ما را پروین و حجازی کردند.

تا حالا شده از ابزار علاقه مردم ناراحت شوید؟

امکان ندارد، همیشه هرجایی که بودم خوش و بشم را با مردم انجام دادم.

فکر می‌کنید سال 93 برای پرسپولیس چطور آغاز شود و به سرانجام برسد؟

خوشبختانه پرسپولیس شرایط خوبی دارد. فقط اگر پول برسد تا بچه‌ها را قبل از 3 بازی پایانی لیگ شارژ مالی کنیم فکر کنم حداقل بتوانیم سهمیه آسیا را کسب کنیم.

چه عیدی‌ای برای هواداران در نظر گرفتید؟

باید منتظر باشیم، اگر قرارداد ما با اسپانسر که برای شما شفاف توضیح دادم اجرا شود فکر نمی‌کنم دیگر نیازی به کسی داشته باشیم.

برای علی پروین مدیرعاملی سخت‌تر است یا مربیگری؟

باز هم می‌گویم من مدیرعامل نیستم بلکه بزرگ‌تر پرسپولیس هستم، اما فکر می‌کنم بعد از مربیگری، مدیرعاملی بسیار مشکل است، البته اگر بتوانیم پول جور کنیم دیگر زیر فشار نخواهیم بود.

اگر به عقب برگردیم باز هم مدیرعاملی پرسپولیس را قبول می‌کنید؟

فکر نمی‌کنم این کار را انجام دهم چون در این مدت خیلی عذاب کشیدم.

 

از زمانی که مدیرعامل شدید پیرتر و لاغرتر نشان می‌دهید؟

پیر که شدم اما لاغر نشدم، من همیشه 80 کیلو هستم اما بالاخره روزگار آدم را پیر می‌کند. فقط از خدا می‌خواهم تا این باری که به دوشم گذاشته را سالم به مقصد برسانم.

در سال نو به چه‌کسی عیدی می‌دهید و از چه‌کسی عیدی می‌گیرید؟

هرسال 10 هزار تومانی امضاشده کنار می‌گذارم تا هرکسی به خانه ما آمد به او عیدی بدهم اما هیچ‌کس غیر از پدر و مادرم به من عیدی نمی‌داد و نمی‌دهد. البته برادر بزرگم 5هزار تومانی عیدی می‌دهد اما در مجموع فکر می‌کنم تََن سالم بهترین عیدی است.

برای سال جدید چه آرزویی دارید؟

آرزویم این است که کل ایران در سلامت باشند. فقط اینجا از مردم می‌خواهم تا برای کامیار سعادت (عکاس ورزشی که مدتی است با بیماری مواجه شده) دعا کنند تا هرچه سریع‌تر شفا پیدا کند.

در سال 93 جام جهانی را پیش‌رو داریم، در مورد این مسابقات هم حرف می‌زنید؟

من قبلاً هم گفته‌ام وقتی ما به جام جهانی 1978 رفتیم، بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام داده بودیم اما عملاً «کَت»‌بسته به جام جهانی رفتیم. الآن هم نباید این‌طور باشد که ما فقط برویم سه بازی انجام بدهیم، ببازیم و برگردیم. ما باید طوری تدارک ببینیم تا خدای نکرده آبروریزی نشود و از رقیبانمان 7، 8 گل نخوریم. فدراسیون هم باید تمام امکانات را در اختیار کی‌روش قرار بدهد.

خیلی‌ها اعتقاد دارند ما مقابل تیمی مثل آرژانتین با 5، 6 گل اختلاف شکست خواهیم خورد…

این حرف‌ها نیست. این‌طور نیست که مقابل آرژانتین به این راحتی ببازیم، فکر می‌کنم نهایتاً با اختلاف یک یا دو گل شکست بخوریم. اصلاً نباید بازیکنان را از جام جهانی ترساند. باز هم می‌گویم این خبرها نیست که 5 گل از آرژانتین بخوریم، الآن اگر زور تیمی به تیم دیگر نرسد دفاع می‌کند، همین.

در مورد کی‌روش چه نظری دارید؟

من همیشه گفته‌ام اگر قرار است مربی خارجی به ایران بیاید باید درجه یک باشد. کی‌روش هم بد نیست همین که ما را به جام جهانی برده یعنی مربی کارنامه‌داری است، فقط امیدوارم در جام جهانی هم نتیجه بگیرد.

*  چه صحبتی با هواداران دارید؟

هواداران سرمایه‌های اصلی ورزش ما هستند و امیدوارم هرکجا که هستند تن سالم داشته باشند و موفق باشند.

چند اسم می‌گوییم، اولین کلمه‌ای که به ذهنتان رسید بگویید:

علی پروین: یک فوتبالیست

پرسپولیس: محبوب ایران

استقلال: محبوب ایران

ناصر حجازی: خدا بیامرزدش

پول: خوب است ولی باید ببینیم در چه شرایطی تأمین می‌شود

مدیرعاملی: خیلی بد است

علی کریمی: بهترین بازیکن ایران

 

دانلود 1

دانلود 2

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)