بی انصافی است اگر دایی را بکوبیم
مرجع خبری پرسپولیس : فرصتی دست داد تا در حاشیه بازی خیرخواهانه تیم‌ملی 98 فرانسه مقابل منتخب استان البرز در ورزشگاه شریعتی کرج با علی پروین گفت‌وگویی جذاب داشته باشیم. این مصاحبه را بخوانید.

 

*پرسپولیس دربی 69 را چگونه تیمی دیدید؟

تیم خوبی بود. علی دایی، پرسپولیس را مقابل استقلال یک تیم قدرتمند نشان داد. کاری به نتیجه بازی ندارم چون بیانگر واقعیت مسابقه نبود.

 

*یعنی نتیجه باید غیر از یک بر صفر به نفع آبی‌پوشان می‌شد؟

اگر گل محمد نوری پذیرفته می‌شد، پرسپولیس می‌توانست گل‌های بیشتری بزند.

 

وقتی یک تیم گل صحیح می‌زند و داور اشتباه می‌کند، تیمی که ضرر می‌کند، دیگر نمی‌تواند با تمام توان بازی کند. با این حال تیم پرسپولیس تا پایان مسابقه تیم نسبتاً برتر میدان بود و حقش باخت نبود. حتی بعد از گل استقلال اگر داور 5 دقیقه دیگر وقت می‌گرفت که به نظر من باید می‌گرفت، تیم علی دایی گل مساوی را می‌زد و امکان نداشت ببازد.

 

*برخی قبل از بازی می‌گفتند به خاطر برخی مسائل دو تیم دوباره مساوی می‌کنند و …! اما دیدیم که بازی برنده داشت. در این خصوص توضیح می‌دهید؟

پرسپولیس و استقلال احتیاج به تبانی ندارند. به تیم‌های بزرگ از این وصله‌ها نمی‌چسبد. چند بازی است که دو تیم در دقایق آخر یقه یکدیگر را می‌گیرند. پرسپولیس دربی 68 را با گل دقیقه آخر کریم باقری برد و استقلال هم دربی 69 را در وقت اضافی برد. این یعنی تبانی؟! دو تیم همه را با گل‌های دقیقه آخر شوکه می‌کنند آنگاه بعضی‌ها که زیادی بیکارند و متوهم، اعلام می‌کنند پرسپولیس و استقلال دنبال تبانی هستند. تبانی مال تیم‌های کوچک است نه تیم‌های ریشه‌دار و بزرگ.

 

*آیا انصاف است به خاطر نتایج مربوط به دو بازی با ملوان و استقلال از علی دایی انتقاد شود؟

تیم دایی حداقل مقابل استقلال خوب بازی کرد. وقتی تیم خوب بازی می‌کند، نتیجه هرچه باشد، مهم نیست. مهم این است که تیم سر و شکل داشته باشد. تیم علی دایی سر و شکل خوبی دارد. من به شخصه به کسی اجازه نمی‌دهم پرسپولیس دایی را تضعیف کند و این مربی جوان را ناراحت کند، چون اگر چنین کنند، پرسپولیس ضربه می‌خورد. فوتبال برد و باخت دارد و باخت زمانی بد است که تیم هم بد باشد، اما وقتی علی دایی، پرسپولیس را با آن قدرت مقابل استقلال به میدان می‌فرستد، چرا باید از او انتقاد کنیم؟ اصلاً از چه چیزی باید انتقاد کنیم؟ بی‌انصافی است اگر دایی را بکوبیم.

 

*برخی بحث تغییر افشین قطبی را مطرح می‌کنند. با این موضوع موافق یا مخالف هستید؟

مخالفم. افشین قطبی در حال حاضر تیم‌ملی را بهتر از خیلی‌ها می‌شناسد. او باید تا جام‌ملت‌ها در تیم‌ملی بماند. این به نفع تیم ایران در آسیاست.

 

*حرف آخر!

از کسانی که متولی انجام بازی خیرخواهانه تیم‌ملی 98 فرانسه با منتخب البرز بودند، تشکر می‌کنم. کلی کار داشتم، اما وقتی شنیدم این بازی برگزار می‌شود، معطل نکردم و آمدم. این بازی‌ها باید زیاد برگزار شود. هر جا باشد به عنوان نفر اول می‌روم تا بلکه کاری کرده باشم.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)