كميته فني حق بركناري سرمربي را هم دارد/ بازيكنان درخواستي دايي ارزان‌تر از بقيه بودند

مرجع خبری پرسپولیس : عضو كميته فني باشگاه پرسپوليس نظارت اين كميته بر شرايط باشگاه و تيم فوتبال پرسپوليس را مستمر خواند و يادآور شد، كميته حق بركناري سرمربي را هم از طرف مديريت باشگاه دارد.

 

محمد پنجعلي ‌اظهار كرد: اعضاي كميته فني پس از ساعت‌ها بررسي، مطالعه و ارزيابي شرايط گزينه‌ها و تيم فوتبال پرسپوليس تصميم به انتخاب دايي در اولويت اول گرفت. فكر كرديم دايي كه سرمربي فصل گذشته پرسپوليس بود، اكنون شناخت بالايي نسبت به شرايط فني اين تيم دارد. او با درك دقيق‌تر از نقاط ضعف و قوت تيم مي‌تواند عملكرد بهتري را در فصل آينده داشته باشد.

 

كاپيتان سال هاي پيش سرخپوشان در پاسخ به اين سوال كه آيا دايي با بخشيدن مبلغ قراردادش به پرسپوليس به اين انتخاب نزديك‌تر شد، گفت:

“چنين نيست. شرايط مربيان را پيش از اقدام دايي هم بررسي كرده بوديم. دايي گزينه‌اي بود كه جلوي مبلغ پيشنهادي‌اش براي عقد قرارداد چيزي ننوشته بود و در تماسي كه با وي داشتيم، خواستيم تا تكليف اين موضوع را روشن كند. او نيز در اقدامي مبلغ قراردادش را به هواداران پرسپوليس بخشيد. در برابر سرمربي‌گري پرسپوليس، پول چه معنايي دارد؟ اگر دايي فعاليتش در پرسپوليس را رايگان حساب كرد، حاضرم 100 ميليون تومان هم بدهم، سرمربي پرسپوليس شوم. اين تيم اعتبار و جايگاه ويژه‌اي در اين مملكت دارد. افراد زيادي در پرسپوليس كار كرده‌اند و خيلي‌ها به اين تيم عشق مي‌ورزند. ميليون‌ها نفر هوادار داريم. به خاطر كار كردن براي اين هواداران پرشور و محترم، پول، طلا و… ارزشي ندارد. پرسپوليس در قلب ما جا دارد.”

 

پنجعلي در پاسخ به اين سوال كه آيا چنين نبود كه تامين فهرست بازيكنان مد نظر دايي هزينه‌ي گزافي را بر دوش بازيكنان پرسپوليس مي‌گذاشت و او براي نزديك‌تر شدن به نيمكت پرسپوليس، مبلغ قراردادش را بخشيد تا مشكلي از اين بابت براي جذبش وجود نداشته باشد، به ايسنا گفت: “نه واقعا اين طور نيست. پيش از جلسه امروز با دايي صحبت كردم و از او خواستيم تا ضمن اعلام ليست بازيكنان مد نظرش ليست دومي را هم به باشگاه ارائه دهد كه در صورت عدم تامين خواسته‌هاي او به طور كامل بتوانيم با بازيكناني كه در ليست دوم وي حضور دارند، هم وارد مذاكره شويم.”

پنجعلي در ادامه به شوخي گفت: “اتفاقا دايي ارزان‌تر و ميوه را به نرخ ميدان حساب كرده بود. شايد با حضور وي برخي بازيكنان حاضر شوند، به پرسپوليس تخفيف هم بدهند. هرچند اين روزها اخبار مختلفي از نقل و انتقالات مي‌شنويم و بعضا نام بازيكناني در ليست‌ها ديده مي‌شود كه طي اين چند روز خبر پيوستن‌شان به تيم‌هاي ديگر منتشر شده است. به هر ترتيب معتقدم امكان جذب بازيكناني كه در ليست اول دايي آمده، وجود دارد. هرچند باشگاه هم منابع مالي مشخص و محدودي دارد و نمي‌تواند هزينه‌هاي بيش از قاعده داشته باشد.”

عضو كميته فني باشگاه پرسپوليس در پاسخ به اين سوال كه كيفيت شرطي كه كميته فني براي همكاري دايي و پرسپوليس گذاشته، چگونه است و منظور از همكاري صادقانه و صميمانه طرفين چيست، گفت: “خواستيم تمام مشكلات بين دايي و مديريت باشگاه پرسپوليس حل شود. البته اين شرط تنها مختص دايي نيست. هر كسي در آينده سرمربي پرسپوليس باشد، اين شرط درباره‌اش اعمال خواهد شد. به هر حال بايد ابتدا به ساكن آشتي صورت گيرد و اختلافات حل شود تا آنها بتوانند با همكاري هم تيم خوبي را براي فصل آينده آماده كنند و در طول فصل هم همواره با يكديگر همكاري مثبتي داشته باشند.”

پنجعلي در پاسخ به اين سوال كه آيا عدم همكاري صادقانه و صميمانه ميان سرمربي تيم پرسپوليس و مديريت اين تيم را كميته فني تشخيص خواهد داد و نظارتي از اين حيث صورت خواهد گرفت، گفت: “انتخاب و اعمال نظر كميته فني درباره شرايط باشگاه و تيم فوتبال پرسپوليس، مختوم به انتخاب سرمربي فصل آينده تيم نيست. كميته فني فعاليتش مستمر خواهد بود و درخواست كرديم، پيشكسوتان و صاحب‌نظران ديگري از خانواده پرسپوليس به جمع اعضاي كميته اضافه شوند. هرچه تعداد اعضا بيشتر باشد، كار بهتر انجام خواهد شد. بر شرايط تيم پرسپوليس در مقاطع مختلف نظارت دقيق و دائم خواهيم داشت و اگر ضعفي را ببينيم، آن را تذكر مي‌دهيم. حال اين ضعف مربوط به شرايط فني تيم و يا ابعاد ديگر باشگاه باشد. كميته فني حتي در صورت نتايج و عملكرد ضعيف تيم، حق بركناري سرمربي و انتخاب مربي جديد را از طرف مديريت باشگاه دارد. اين گونه نيست كه ما كار را در آينده رها كنيم.”

پنجعلي در پاسخ به اين سوال كه آيا به عنوان يكي از اعضاي كميته فني از عملكرد بازيكنان خارجي فصل گذشته پرسپوليس رضايت داشتيد و در اين باره توصيه‌اي به سرمربي آينده تيم كرده‌ايد، گفت: “اصولا با حضور بازيكن و مربي خارجي در فوتبال ايران مخالف هستم. بايد ببينيم بازيكنان و مربيان خارجي غالبا چه فايده‌هايي براي پيشرفت اين فوتبال داشته‌اند. اصلا چرا بحث آوردن مدير خارجي را نمي‌كنيم؟ فكر مي‌كنم درد فوتبال ما و حل شدن مشكلات آن استفاده هر چه بيشتر از بازيكنان يا مربيان خارجي نيست. مشكل فوتبال ما مديريت است. اگر نگاهي به نتايج تيم‌هاي ملي كشورمان در رده‌هاي سني مختلف بكنيم، مي‌بينيم آنها ناكام بوده‌اند. حتي با مربي خارجي هم موفقيت‌هاي چشمگيري پيدا نكرديم.”

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)