درخشش سید‌جلال در خط دفاعی و زدن چهار گل از سوی کاپیتان فعلی پرسپولیس موجب آن شد تا به سراغ محمد پنجعلی برویم و از زبان کاپیتان اسبق پرسپولیس در مورد سیدجلال و دلایل درخشش‌اش بپرسیم.

واقعاً چه اتفاقی افتاده که سیدجلال در این سن و سال عالی کار می‌کند و در چند بازی هم گل سه‌امتیازی می‌زند؟!
شناسنامه مطرح نیست و به نظرم نباید فقط به سن بازیکن نگاه کرد. در واقع سیدجلال با تغذیه خوب و استراحت کافی و زندگی حرفه‌ای در یک جمله خودش را خیلی خوب نگه داشته و حفظ کرده است به همین دلیل برای چنین بازیکنی سن فقط یک عدد است.

نکته جالب این است که سیدجلال در گلزنی هم جدا از کار دفاعی عالی کار کرده.
به هر حال در ضربات ایستگاهی معمولاً مدافعان جلو می‌کشند و این مسأله با جاگیری خوبی که سیدجلال دارد موجب شده تا این بازیکن باتجربه به خوبی از فرصت‌ها استفاده کند و گل‌های حساسی هم برای پرسپولیس به ثمر برساند.

چرا بازیکنان جوانی مانند عبدی یا مهدی‌خانی با وجود فرصت دادن از سوی کادر فنی در گلزنی ناموفق نشان دادند در حالی که عبدی در دربی و لیگ قهرمانان آسیا گل‌های حساسی برای پرسپولیس زده؟!
فکر می‌کنم این دو بازیکن بیشتر استرس و مشکل روحی روانی دارند و هنوز نتوانسته‌اند فشار را از روی دوش خودشان بردارند و توانایی‌های‌شان را بهتر باور کنند هر چند که کار در پرسپولیس خیلی سخت است و میلیون‌ها نفر هم از یک بازیکن خیلی انتظار دارند.

در خصوص اضافه شدن شهریار مغانلو و ترابی به تیم پرسپولیس چه نظری دارید؟
این بازیکنان واقعاً بازیکنان توانایی هستند و به درد تیم می‌خورند. چه بسا که تیم پرسپولیس به دلیل کمبود بازیکن آسیب می‌دید و دیدیم که کمبود بازیکن برای تیم پرسپولیس مشکل‌ساز هم شد.

قبول دارید جدا از خط حمله در خط دفاع هم پرسپولیس نیاز به بازیکن دارد؟
حتماً پرسپولیس به یک مدافع میانی خوب دیگر نیاز دارد چه بسا که دیدیم با مصدومیت کنعانی‌زادگان نگرانی‌هایی به وجود آمد و از آنجا که بازی‌های سختی مانند بازی‌های آسیایی و دیدار با بقیه مدعیان مطرح است باید پرسپولیس یک مدافع میانی دیگر به جمع بازیکنانش اضافه کند.

شما چه زمانی از پرسپولیس خداحافطی کردید؟
من در سن ۳۷ سالگی از فوتبال خداحافطی کردم و در حالی که سرحال بودم از فوتبال کناره‌گیری کردم. سال ۱۳۷۰ از تیم ملی و در سال ۱۳۷۲ هم کلاً از فوتبال خداحافطی کردم و به قول معروف کفش‌ها را آویختم.

سیدجلال ۳۹ ساله است. فکر می‌کنید کاپیتان فعلی پرسپولیس چه زمانی باید از فوتبال خداحافظی کند؟
سیدجلال بازیکن بسیار باهوش و حرفه‌ای است و قطعاً شرایط بدنی خودش را بهتر از همه می‌بیند و از شرایطش خبر دارد و چیزی که ما از او می‌بینیم توانایی بدنی خوب است و می‌تواند بازی کند به همین دلیل اولین شخصی که می‌تواند در مورد خودش تصمیم‌گیری کند سیدجلال است.

زمان شما کار دفاع سخت‌تر بود یا در حال حاضر این وظیفه را دشوارتر می‌بینید؟
فوتبال نسبت به قبل فرق کرده است و مثلاً خود من بیشتر پوشش می‌دادم و مرتضی را نگه می‌داشتم و به کار مدافعان پوشش می‌دادم و مرتضی بیشتر توپ‌های اول را می‌زد. در حال حاضر بیشتر کار دفاع کردن به کار تیمی باز می‌گردد و همین مسأله برای مهاجمان هم در زمان حمله وجود دارد از همین رو فکر می‌کنم آن زمان بیشتر به یک دفاع فشار می‌آمد اما حالا سبک و سیاق و کلاً فوتبال نسبت به گذشته فرق کرده است.

پرسپولیس در بعضی از بازی‌ها با حداقل اختلاف گل پیروز شده، در این رابطه چه نظری دارید؟
بله در این رابطه از پرسپولیس انتقاد می‌شود و گفته می‌شود که تیم اقتصادی نتیجه می‌گیرد و کم گل می‌زند اما به هر حال شرایط بازی‌ها با یکدیگر متفاوت است و وقتی تیم گل می‌زند باید محتاط‌تر عمل کند و طبیعی است که تیم حریف هم جلو می‌کشد از همین رو نمی‌توان بی‌محابا باز هم حمله کرد.

در خصوص پنجمین قهرمانی متوالی پرسپولیس چقدر خوشبین هستید؟
جدا از تعصب باید بگویم تیم پرسپولیس باز هم شانس اول قهرمانی است و می‌تواند پنجمین قهرمانی متوالی را کسب کند چون من شخصیت بالای قهرمانی را در کادر و تک تک بازیکنان پرسپولیس به شکل بالایی دیده‌ام. تیم باید تقویت شود. کمبود بازیکن واقعاً پرسپولیس را اذیت کرد به همین دلیل باید مدافع میانی هم جدا از فوروارد جذب کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)