مرجع خبری پرسپولیس : عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه مربی تیم با خودش دشمن نیست، گفت: دخالت کردن در امور فنی به سود تیم نیست و ما تنها مسائلی را که می‌بینیم، به عنوان نظر با استیلی مطرح می‌کنیم اما هیچ چیز را تحمیل نمی‌کنیم.

 

محمد پنجعلی در مورد اردوی آماده‌سازی تیم فوتبال پرسپولیس در کیش ضمن بیان مطلب فوق گفت: تیم اردوی بسیار خوبی را در کیش داشت، استیلی درخواست این اردو را داده بود که هماهنگی‌های لازم برای انجام آن توسط مدیران صورت گرفت.

امیدوارم این اردو در مجموع به سود تیم باشد زیرا در این مدت پرسپولیس خیلی ضربه خورده است.

 

وی با بیان اینکه پرسپولیس در دو بازی گذشته برابر فجر و صبا دو برد ارزشمند کسب کرد و امیدواریم این روند در ادامه داشته باشد، افزود: هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در این روزها تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مالی و پرداخت مطالبات انجام داده است که تا حدودی از بدهی‌های بازیکنان پرداخت شده ولی باید درآمدهای باشگاه دائمی باشد تا پرداخت‌ها به موقع انجام شود.

 

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه وقتی درآمد نداریم پرداخت‌ها دائمی نخواهد بود، خاطرنشان کرد: هدف نخست هیئت مدیره درآمدزایی و ایجاد راهکار‌‎های لازم در این خصوص است تا با تکیه بر این درآمدها باشگاه پرسپولیس بتواند به عنوان نخستین تیم، بطور واقعی خصوصی و حرفه‌ای شود.

 

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته برخی از باشگاه‌ها یکسری درآمدهایی داشتند و یا بودجه‌‎ها خوبی از سوی بعضی از شرکت‌ها به آنها واگذار شد اما در این بین تنها استقلال و پرسپولیس سرشان کلاه رفت. باشگاهی که 50 هزار هوادار ندارد، سالی 20 میلیارد دریافت می‌کند ولی استقلال و پرسپولیس با 20-30 میلیون هوادارار، هشت‌شان گرو نه‌شان است.

 

پنجعلی در این خصوص ادامه داد: نیاز است در این دو باشگاه حرکتی اصولی برای درآمدزایی صورت گیرد، گرچه کار آسانی نیست اما با توجه به طرفداران و هوادارانی که این باشگاه دارد و پتانسیل خوبی برایش محسوب می‌شود، می‌توان با اقدامات اصولی، این دو باشگاه را به سمت درآمدزایی پیش برد. در حال حاضر این دو باشگاه سالی 5 تا 7 میلیارد از دولت دریافت می‌کند اما این مبالغ برای جذب بازیکنان و پرداخت مطالبات کافی نیست.

 

وی در بخش دیگری از گفتگویش در مورد اینکه به همراه علی پروین در مسائل فنی دخالت می‌کند و یا تنها به استیلی مشاوره می‌دهد؟، اظهار داشت: ما تنها کمک می‌کنیم زیرا دخالت کردن به سود تیم نیست. ما مسائلی را که می‌بینیم به عنوان نظر با استیلی مطرح می‌کنیم که اگر دوست داشت از آنها استفاده کند. البته باز هم تکرار می‌کنم، ما هیچ چیز را تحمیل نمی‌کنیم، گرچه ایشان هم تا به امروز با روی باز این مسائل را پذیرفته است.

 

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان اعضای کمیته فنی به بحث پیش آمده بین استیلی و کاظمیان هم رسیدگی می‌کنید؟، تاکید کرد: به نظر ما که اتفاقی بین آنها رخ نداده است. البته بازیکن دوست دارد، بازی کند ولی این یک واقعیت است که مربی هم با خودش دشمن نیست.

 

وی با بیان اینکه بازیکنانی که با باشگاه قرارداد دارند، باید مانند یک کارمند تنها وظایفی که به آنها محول می‌شود را انجام دهند و نباید با مسائل احساسی برخورد کنند، خاطرنشان کرد: مربی سعی می‌کند بهترین نفرات و بهترین ترکیب را به میدان بفرستد تا تیمش نتیجه بگیرد. ضمن اینکه در هر تیم 25 بازیکن حضور دارند که تنها 11 بازیکن به میدان می‌روند و در باشگاه‌های مطرح اروپا هم شاهد هستیم، بازیکنان بزرگ نیمکت نشین می‌شوند. قطعا اگر یک یا چند بازیکن بخواهند اعتراض کنند، دیگر نمی‌توان تیم را اداره کرد.

 

پنجعلی در بخش پایانی گفتگویش در مورد دیدار حساس تیم ملی ایران برابر بحرین اظهار داشت: کشور بحرین با مشکلات داخلی مواجه است که ممکن است این موضوع در عملکرد این تیم تاثیرگذار باشد اما بازیکنان تیم ملی نباید هیچ حریفی را دست کم بگیرند.

 

وی اضافه کرد: البته تیمی که می‌خواهد به جام جهانی برود باید برابر هر حریفی خصوصا در ورزشگاه خانگی به پیروزی دست یابد. امروز تیم ایران با بحرین بازی دارد و باید برای رسیدن به پیروزی با قدرت به میدان برود و نشان دهد یک سروگردن از چنین تیم‌هایی بالاتر است. اگر تیم ایران نتواند برابر چنین تیم‌هایی موفق باشد، در صورت صعود به مرحله بعد برابر تیم‌هایی مانند کره‌جنوبی، ژاپن، استرالیا و عربستان به مشکل خواهد خورد.

 

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه برای حمایت از تیم ملی سه‌شنبه به ورزشگاه آزادی می‌رود، در پایان گفت: توقع ما از تیم ملی بیشتر از این است زیرا فوتبال ما از نظر بازیکنان توانایی و پتانسیل بالایی دارد و کی‌روش می‌تواند با استفاده از برنامه تاکتیکی مناسب و بهترین و آماده‌ترین بازیکنان در زمین، این مسابقه را با پیروزی به پایان برساند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)