مرتضی پورعلی گنجی مدافع ملی پوش پرسپولیس با شماره ۸ قرار است در فصل جدید برای این تیم به میدان برود.

او بعد از مدت‌ها سکوت، این گفت‌و‌گو را با ایران ورزشی انجام داد و به پرسش‌هایی که شاید مورد سؤال هواداران هم باشد، پاسخ داد. او انگیزه فراوانی برای بازی در دومین جام جهانی دارد و مطمئن است به این هدف خود می‌رسد.

چون بعد از انتقال به پرسپولیس صحبتی نکردی، دوست داریم از پروسه حضورت در این تیم برای‌مان بگویی. انتقال تو از چه زمانی استارت خورد و چه شد از فوتبال اروپا و چین دل کندی و به لیگ ایران برگشتی؟
خب من با شن‌زن قرارداد داشتم و نمی‌توانستم آن را فسخ کنم. با بی‌احترامی که آنها به قرارداد داشتند، مثل عدم حمایت بعد از مصدومیت و پرداخت نشدن مطالباتم، من را نسبت به خودشان دلسرد کردند. من هم به فیفا شکایت کردم و فسخ قراردادم را گرفتم. امیدوارم در این شکایت هم برنده شوم و بتوانم طلبم را از آنها بگیرم. بعد از فسخ قرارداد، پنج شش پیشنهاد معمولی از اروپا و کشورهای همسایه داشتم. گفتم اگر بخواهم به تیم‌های معمولی بروم، بهتر است به لیگ ایران برگردم و پیراهن پرسپولیس را بپوشم. پرسپولیس یکی از بهترین تیم‌های آسیا محسوب می‌شود و در دنیا هم شناخته‌شده است. باعث افتخارم است که پیراهن پرسپولیس را بر تن کردم و امیدوارم این فصل کنار سایر بازیکنان و کادرفنی بدرخشیم.

بعد از انتقالت به پرسپولیس، چه نکته‌ای دیدی که تعجب کردی یا سورپرایز شدی؟ چیزی که واقعاً برایت عجیب بود؟
من دوستان و رفقای زیادی در پرسپولیس داشتم و آن حرف‌هایی که درباره این تیم می‌زدند را با چشمان خودم ندیده بودم. بعد از اینکه آمدم اما دیدم که هواداران چقدر محبت می‌کنند و این واقعاً برایم جالب بود. عشق و علاقه‌ای که هواداران بعد از امضای قرارداد به من نشان دادند و در جامعه هم آن را به عینه دیدم، برایم بسیار مهم بود و جذاب. نکته‌ای که می‌گویم را باید در شرایط باشید و درک کنید. من هم بابت وجود چنین هواداران متعصب و مهربانی باید از جان مایه بگذارم تا پرسپولیس بهترین نتایج را کسب کند.

تو در نفت‌تهران سابقه بازی زیر نظر یحیی گل‌محمدی را داشتی. این مربی چقدر برای انتقال تو به پرسپولیس نقش داشت؟
آقا یحیی نقش پررنگی در انتقال من داشت. از طرفی همه می‌دانند من علاقه‌ام به پرسپولیس را همه جا ابراز کردم و گفتم یک روز به این تیم می‌آیم و برایش بازی می‌کنم. من به خاطر آقا یحیی و هواداران، پرسپولیس را انتخاب کردم چون بازیکن وقتی به تیمی می‌رود، باید روی مربی شناخت داشته باشد و بداند قرار است با چه کسی کار کند. به همین خاطر و با توجه به شناختی که از آقا یحیی داشتم، ایشان یکی از دلایل اصلی حضورم بودند.

به نظرت پرسپولیس در نقل و انتقالات موفق عمل کرد؟ برخی می‌گویند تیم‌ شما کهکشانی است. این موضوع را قبول داری؟
در پرسپولیس و در چندین سال اخیر دیدید که تمام بازیکنان در قالب تیم هستند. چه بازیکن اسم و رسم‌دار و چه بازیکن معمولی، همه با نام پرسپولیس بزرگ می‌شوند. هیچ بازیکنی، چه در گذشته، چه حال و چه آینده بزرگتر از نام پرسپولیس نیست. بهره‌مندی را بازیکن از پرسپولیس می‌برد. بازیکنی هم تاکنون نبوده که بگویید اسم پرسپولیس را بزرگ کرده، بلکه پرسپولیس نام بازیکنان را بزرگ می‌کند و به آن اعتبار می‌بخشد. جدا از تمام این داستان‌ها ما بازیکنان بزرگی جذب کردیم و چند بازیکن مهم هم از تیم رفتند. من فکر می‌کنم با تیم کهکشانی که شما می‌گویید فاصله داریم. تیم هنوز به چند بازیکن دیگر احتیاج دارد تا بتوانیم کامل بشویم. امیدوارم تیم ما هر چه زودتر تکمیل شود و بتوانیم فصل درخشانی را آغاز کنیم.

قرار است پیراهن شماره ۸ پرسپولیس را بپوشی. می‌دانی که چه بزرگانی این پیراهن را بر تن کرده‌اند؟
من از بچگی به این شماره علاقه زیادی داشتم و در باشگاه و رده‌های ملی، جوانان، امید و بزرگسالان همیشه سعی کردم شماره ۸ را انتخاب کنم یا شماره‌ای بپوشم که به ۸ ختم شود. حالا آن انرژی که از شماره ۸ می‌گیرم زیاد است و این حس را همیشه دارم. می‌دانم شماره ۸ را بزرگانی مانند مجتبی محرمی و علی کریمی پوشیده‌اند و در سال‌های اخیر هم دوستان خودم نظیر احمد نوراللهی و رضا اسدی این پیراهن را بر تن کرده‌اند. امیدوارم هر جا هستند موفق باشند و من هم بتوانم با این پیراهن بدرخشم و پرچم شماره ۸ را بالا نگه دارم.

دوست ‌داری این فصل چه اتفاقی برای تو و پرسپولیس بیفتد؟ چه هدفی برای‌تان مهمتر از بقیه است؟
در درجه اول دوست دارم یک تیم باصلابت، منسجم و هماهنگ را تشکیل بدهیم که به کسب عنوان قهرمانی ختم شود. می‌خواهیم با کمک هم و کنار هم قهرمان لیگ شویم و بتوانیم دل هواداران را شاد کنیم. موفقیت در آسیا نیز از اهداف‌مان است. در این سال‌های اخیر بازیکنان و کادرفنی زحمات فراوانی کشیدند و تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفتند. با این حال برخی سهل‌انگاری‌ها انجام شد و حمایتی از تیم صورت نگرفت، وگرنه پرسپولیس حالا یکی، دو ستاره زیبا روی پیراهن خود داشت. امیدوارم این اتفاق امسال رخ بدهد.

برای حضور در جام جهانی چقدر انگیزه داری؟
روزی که مصدوم شدم، درک اینکه ۷ ماه بازی نکنم برایم سخت بود. وقتی برگشتم و وارد تمرینات شدم، از نظر ذهنی یک مقدار سبک شدم که دوباره می‌توانم بدوم، بازی کنم و در فوتبال باشم. خدا را شکر بابت همه این داستان‌ها. تمام انگیزه‌ام این بود که دوباره بتوانم برای یک تیم خوب بازی کنم و در تیم ملی کشورم هم باشم. بخصوص در جام جهانی به میدان بروم، بدرخشم و مطمئنم که این اتفاق رخ خواهد داد. الان هم که در پرسپولیس هستم و تمام تلاشم را می‌کنم در اینجا که برایم مثل تیم ملی است، بهترین بازی‌ها را انجام بدهم و دوباره به اردو برگردم. امیدوارم بتوانم بدون نقص کار کنم و کمک‌حال تیم ملی باشم.

با شرایط موجود، آیا می‌توانیم امیدوار به صعود از مرحله گروهی باشیم؟
فکر می‌کنم بتوانیم با یک برنامه‌ریزی مناسب از این مرحله عبور کنیم. هر چند همه می‌دانیم که کار سخت و دشواری است اما باید ما بازیکنان، همگی تلاش کنیم و پرچم را بالا نگه داریم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)