مرجع خبری پرسپولیس : افشین پیروانی کاپیتان متعصب دهه قبل پرسپولیس اتفاقاتی که این روزها بین تماشاگران این تیم رخ می‌دهد را کاملا طبیعی می‌داند و معتقد است وقتی سکوها در سالهای اخیر توسط عده‌ای متشنج شده امروز عمل آن افراد به خودشان برمی‌گردد و باید پاسخگوی مردم باشند.

 

به گزارش مرجع خبری و به نقل از ایپنا حرفهای پیروانی را  در ذیل می‌خوانید:

 

*پرسپولیس مقابل شهرداری تبریز در آزادی باخت، در مورد این دیدار چه صحبتی دارید؟

– پرسپولیس در شروع بازی نسبتا بد نبود اما بعد از دقیقه 20 بازی متعادل شد. شهرداری بهتر موقعیت ایجاد کرد و به گل رسید تا برنده بازی باشد.

 

*در این دیدار عملکرد پرسپولیس راضی‌کننده بود؟

– پرسپولیس در شروع بازی بد نبود اما استیلی هنوز به ترکیب اصلی‌اش دست پیدا نکرده و خودش هم گفته که 5 هفته فرصت می‌خواهد که این همه جابه‌جایی در ترکیب نشان می‌دهد استیلی هنوز نفرات اصلی‌اش را نشناخته است.


*استیلی اعلام کرده که هواداران باید بیشتر تحمل کنند و نباید در بازی با شهرداری تبریز موضع‌گیری می‌کردند، این حرف را قبول دارید؟

– استیلی دارد چوب این موضوع را می‌خورد که با کسی کار می‌کند که خودش مسبب بروز مشکلات روی سکوها بوده است. زمان افشین قطبی وقتی تیم در اهواز باخت لیدرها در رختکن دنبال سرمربی کردند و کامپیوتر او را شکستند و  اتفاقاتی که هیچ جای دنیا مرسوم نیست در آن روز افتاد. همان لیدرها با علی دایی درگیر شدند و چه مشکلاتی که برایش درست نکردند. وقتی باد بکاری توفان درو می‌کنی. زمانی که ما بازی می‌کردیم این اتفاقات نبود التبه همه مشکلات هم به لیدرها برنمی‌گردد.

 

*واضح‌تر صحبت می‌کنید؟

– تماشاگر از تیم توقع دارد و وقتی با 70 هزار تماشاگر در آزادی نمی‌توانی شهرداری تبریز را ببری شعار می‌دهند البته استیلی حق دارد چون این اتفاقات فشار زیادی روی او و تیمش وارد می‌کند اما مردم حق دارند. استیلی انتظار دارد با حضور تماشاران تیمش ببرد اما وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد مردم شعار می‌دهند چون می‌بینند که نسبت به سالهای قبل بیشتر هزینه شده و تمرینات و اردوی قبل از فصل هم به موقع شروع شده است به همین دلیل دنبال نتیجه هستند. وقتی مردم شعار می‌دهند فشار کاذب ایجاد می‌شود.

 

استیلی خودش در پرسپولیس بازی کرده و شرایط را خوب می‌داند اما این اتفاقات مربوط به گذشته است چون وقتی تیم زمان افشین قطبی در اهواز نتیجه نگرفت لیدرها با هماهنگی سرپرست موقت وارد رختکن شدند و قصد داشتند سرمربی تیم آب جوش بریزند و کامپیوتر او را متلاشی کردند. این اتفاقات باید در کتاب گینس ثبت شود و حالا هم باید جواب بدهی چون به لیدرها زیادی بها دادی، برای آنها بلیت سفر و پاداش برد در نظر گرفتی و الان باید تأثیراتش را ببینی.

 

*عده‌ای اعتقاد دارند استیلی قربانی درگیری علی دایی و حبیب کاشانی شده است، در این رابطه چه نظری دارید؟

– این حرف را قبول ندارم. پرسپولیس اگر خوب بازی کند و ببرد مردم حمایت می‌کنند. اینها بهانه است. تیم در ساختار دفاعی مشکل دارد  البته دایی را ناجوانمردانه کنار گذاشتند اما اگر تیم ببرد مردم طوری تشویق و حمایت می‌کنند که همه چیز فراموش شود. تماشاگر پرسپولیس فقط قهرمانی می‌خواهد و دومی دوزار برایش ارزش ندارد. هوادار فقط برد و قهرمانی می‌خواهد.

در همین بازی هم مردم حضور پرشوری داشتند و نیمه اول از تیم حمایت کردند. این مسائل ربطی به استیلی ندارد و هر کسی باشد چون تیم نتیجه نمی‌گیرد مردم شعار می‌دهند. استیلی باید دنبال راهکار باشد تا تیمش نتیجه بگیرد. اگر تلاش کند، می‌تواند اما شرایط خیلی سخت است.

 

*تشویق علی دایی در روز شکست پرسپولیس چه پیامی دارد؟

– علی دایی 2 سال متوالی قهرمان جام حذفی شد. هر چند که در لیگ برتر نتیجه نگرفت اما تیم کاملی نداشت و در نهایت حمایت نشد. تماشاگر دنبال قهرمانی است و بهترین گزینه برای این فصل علی دایی بود. وقتی ساعت 4 صبح دنبال برنامه از دایی بودند که از عجایب دنیا است! مشخص است که تماشاگر از این رفتارها ناراحت می‌شود و شعار می‌دهد.

اگر تیم ببرد و دایی تشویق شود آن وقت معلوم می‌شود که خط داده‌اند. اگر مثل دوران سرمربیگری من زمان قرآن خواندن قبل از بازی کسی را تشویق کردند مشخص می‌شود که یک چیزهایی هست آن اتفاقات دوران ما دسیسه بود اما الان مردم از تیم حمایت می‌کنند و اگر نتیجه بگیرد، تشویق می‌کنند. به عنوان یک پرسپولیسی دوست دارم تیم محبوبم ببرد و به جایگاه اصلی‌اش یعنی قهرمانی برسد.

 

*این روند و نتایج ضعیف پرسپولیس چه زمانی تمام می‌شود؟

– کادر فنی باید تلاش کند تا از این شرایط خارج شوند. هیچ کسی جز خودشان نمی‌تواند کاری کند چون مشکلات درون تیمی است و فشارهای زیادی وجود دارد.

 

*استیلی می‌تواند از این بحران بزرگ خارج شود؟

– امیدواریم که بتواند از این شرایط خارج شود اما واقعا کار سختی است. استیلی اگر می‌خواست سرمربی پرسپولیس شود ای کاش در این شرایط نمی‌آمد چون شرایط خیلی سخت است. فکر می‌کنم مشکلاتی که آقای موقتی در این 3، 4 سال اخیر به وجود آورده امروز باعث شده که استیلی قربانی شود وگرنه استیلی دوست دارد یک روزی سرمربی تیم شود و حالا شده اما اتفاقاتی که در این سالها افتاده که نمی‌دانم چرا به یک سری بها داد، حالا برای منافع شخصی بوده یا هر چیزی، امروز برای تیم مشکل‌ساز شده است.

 

این اتفاقات زمانی که ما بازی می‌کردیم وجود نداشته و مردم 90 دقیقه تیم را تشویق می‌کردند اما از روزی که لیدر با هماهنگی سرپرست موقت رفت داخل رختکن و آن اتفاقات برای قطبی رخ داد چنین مشکلاتی شروع شد. کجای دنیا لیدر با آب جوش دنبال سرمربی می‌دود؟ کجای دنیا کامپیوتر سرمربی را داغون می‌کنند؟ کجای دنیا لیدر در باشگاه دنبال سرمربی می‌دود که آن مشکلات برای دایی در باشگاه به وجود آمد.

 

وقتی اینقدر به لیدرها بها بدهی امروز باید هم این اتفاقات بیفتد. اینها اثرات گذشته است که جو استادیوم را متشنج کردید و امروز باید جوابگو باشید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)