مرجع خبری پرسپولیس : سرمربی سابق پرسپولیس در مورد مشکلات این باشگاه حرف‌هایی برای گفت دارد اما در حال حاضر ترجیح می‌دهد چندان صحبت نکند و بیشتر حرفهایش را در لفافه می‌زند.

به گزارش مرجع خبری و به نقل از ایپنا ، افشین پیروانی به بخشی از مشکلات اشاره کرد که صحبت‌هایش را  می‌خوانید:

*دیدار شاهین بوشهر و پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید؟

– پرسپولیسی‌ها در مصاحبه‌های خود شرایط آب و هوایی بوشهر را در شکست تیم دخیل دانسته‌اند اما به نظر من پرسپولیس زمان خوبی به بوشهر رفت چون بازی بعد از افطار بود و اگر غیر از ماه مبارک رمضاهن بود باید ساعت 6 یا 7 بعدازظهر بازی می‌کرد که شرایط خیلی بدتر می‌شد البته آب و هوای بوشهر بی‌تأثیر نبوده اما نباید توجیهی برای شکست باشد چون فصل گرما است و پرسپولیس در این شرایط باید در آبادان هم بازی کند.

 

*مشکل پرسپولیس کجاست که چنین نتیجه‌ای رقم خورد؟

– استیلی هنوز ترکیب اصلی تیمش را نشناخته است و در بعضی از پستها بچه‌ها هماهنگ نیستند و با یک سری جابه‌جایی‌ها در نفرات می‌توانند بهتر نتیجه بگیرند البته این نظر من است و از تیم دور هستم شاید هم استیلی بهترین نفراتش را در ترکیب گذاشته اما پرسپولیس در ساختار دفاعی ناهماهنگ است.

*شاهین بوشهر را در این دیدار چطور دیدید؟

– شاهین در این دیدار خیلی خوب کار کرد. هر تیمی جلوی پرسپولیس انگیزه دارد. شاهین هم خوب بازی کرد و هم خوب حمایت شد و پیروز میدان شد. پرسپولیس اگر منطقی‌تر بازی می‌کرد می‌توانست نتیجه بهتری بگیرد.

*استیلی گزینه انتخابی کمیته فنی پرسپولیس بود و مقابل یکی از گزینه‌های دیگر باشگاه یعنی درخشان شکست خورد. این نتیجه پیغامی برای کمیته فنی پرسپولیس داشت؟

– کمیته فنی نظرش را گفته اما باید اصرار می‌کردند و علی دایی را حفظ می‌کردند. تیم دایی قوی نبود اما 2 قهرمانی متوالی آورد که با تلاش دایی به دست آمد چون در آن زمان پرسپولیس نفرات خوبی نداشت و حداقل نسبت به امسال نفرات تیم قابل مقایسه نبودند اما با تلاش و مدیریت دایی 2 قهرمانی بدست آوردند. به نظر کمیته فنی احترام می‌گذارم و استیلی هم برایم قابل احترام است اما اگر شرایط این طور نبود بهتر بود و چنین مشکلاتی وجود نداشت اما الان جو خوبی در تیم و سکوها نیست.

*حمید استیلی 5 هفته فرصت خواسته تا تیم مدنظرش شکل بگیرد، در این رابطه چه نظری دارید؟

– فکر می‌کنم استیلی نباید این حرف را می‌زد چون با گفتن این حرف مشخص شد که نه ترکیبش را شناخته و نه تیمش آماده است یعنی باید 5 هفته تیم را رها کرد؟ باید از همین هفته با قدرت کار کنند چرا که تیمهای دیگر هم با همین شرایط وارد مسابقات شده‌اند پس آنها هم بگویند 5 هفته فرصت لازم دارند؟ با این حساب یعنی 15 امتیاز از دست داده‌اند تا بخواهند شروع کنند. استیلی نباید این حرف را می‌گفت شاید هم تحت فشار بوده و چنین مصاحبه‌ای کرده است.

*بازی با شهرداری تبریز را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

– پرسپولیس مقابل شهرداری تبریز میزبان است و باید حداکثر استفاده را از میزبانی‌اش ببرد اما هر بازی کار سخت‌تر می‌شود. هواداران از تیم خوب استقبال کرده‌اند و توقع برد دارند، امیدوارم بتوانند نتیجه دلخواشان را بگیرند.

*با جو موجود، تماشاگر بار منفی ایجاد نمی‌کند؟

– من سالها در پرسپولیس بوده‌ام و همه جورش را دیده‌ام اما متأسفانه از زمان سرمربیگری خود من یک شخصی که نمی‌خواهم اسمش را بیاورم با حمایت از لیدری که بعدها همان لیدر برای علی دایی مشکل درست کرد چنین مشکلاتی را درست کرد. حالا که چنین شعارهایی توسط هواداران سر داده می‌شود می‌گویند باز هم ما خط داده‌ایم؟ من در جوابشان می‌گویم که سالهای قبل کاشته‌اند و الان درو می‌کنند. شما در گذشته سکوها را متشنج کردید و حالا به خودتان برمی‌گردد و چنین شعارهایی می‌شنوید.

*کمی واضح‌تر صحبت می‌کنید؟

– من سرمربی تیم بودم، تیمم برده بود و علیه داریوش مصطفوی مدیرعامل وقت باشگاه شعار می‌دادند. قبل از بازی و لحظاتی که در استادیوم قرآن پخش می‌شد هم علیه مصطفوی شعار می‌دادند. ما پیام را یک بر صفر برده بودیم و دقیقه 85 علیه کادر فنی و مدیر عامل شعار می‌دادند. حاضرم دست روی قرآن بگذارم که خط دادند. قبلا و در زمان مدیران دیگر علیه مدیرعامل باشگاه شعار می‌دادند اما سال گذشته که تیم باخته بود و تماشاگران ناراحت بودند، چرا فقط علیه مربی شعار می‌دادند؟ زمان ما علیه مدیرعامل شعار می‌دادند اما سال گذشته فقط علیه دایی شعار می‌دادند. هوادار ما قدرشناس است و فوتبال را خوب می‌فهمد اما وقتی راه را غلط بروید، این مسائل به خودتان برمی‌گردد.

*بعد از شکست مقابل شاهین بوشهر حبیب کاشانی اعلام کرد که 3 امتیاز منفی در کارنامه استیلی ثبت شده است، خود کاشانی چقدر امتیاز منفی باید بگیرد؟

– این آقا که به قول عابدزاده موقتی است، در رفاقت هم نمی‌تواند کامل باشد و موقتی است و می‌خواهد همه چیز را گردن استیلی بیندازد. وقتی تیم می‌بازد، باید سرپرست هم جوابگو باشد چون سرپرست هم به اندازه سرمربی تیم مقصر است.

*سرپرست تا چه زمانی می‌تواند این شرایط را تحمل کند؟

– نمی‌خواهم راجع به ایشان زیاد صحبت کنم

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)