پرسپولیس نیوز : سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس و عضو کمیته فنی این باشگاه در خصوص برگزار نشدن جلسات این کمیته، گفت: فهمیدم بعد از مدت ها که کمیته فنی یعنی هیچ؛ البته دلیل آن را نمی دانم.

افشین پیروانی که برخلاف ابتدای فصل کمتر از گذشته در کنار پرسپولیس دیده می شود روز شنبه از دلایل این مساله گفت.

*  چرا در مراسم تقدیر از چهره های ماندگار حضور نداشتید ؟
 راستش را بخواهد از دو – سه نفر خوشم نمی آمد و به همین دلیل به مراسم نرفتم. متاسفانه عده ای به شدت دورو هستند، ظاهر خود را بسیار خوب نشان می دهند اما باطنشان چیز دیگری است.

*  می توانستند با این افراد روبه رو نشوید؟
 به هر حال در چنین مراسمی پیشکسوتان در کنار هم هستند و من آدمی نیستم که خودم را جور دیگری نشان دهم. چون نمی خواستم این افراد را ببینم در این مراسم حاضر نشدم.

*  از شما برای حضور در این مراسم دعوت شده بود؟
 شاید خیلی ها با کارت دعوت شده بودند اما شخص رویانیان در تماسی تلفنی از من خواست در این مراسم حضور پیدا کنم اما من دلیل غیبت خود را به مدیرعامل تیم اعلام کردم.

*  دلیل برگزار نشدن جلسات کمیته فنی چیست؟
 فکر می کنم همان بحثی که گفته می شد کمیته فنی یعنی کشک کاملا صحیح بوده و در این مدت دیگر جلسه کمیته فنی تشکیل نشده است و ما هم پیگیر دلیل این مساله نبوده ایم.

*  دلیل برگزار نشدن این جلسات چیست؟
 تا زمانی که مشکلی پیش نیاید کسی اهمیت این کمیته را احساس نمی کند. باید این را بدانیم که کمیته فنی تنها برای روز های بد نیست و این کمیته می تواند در روند روبه رشد تیم هم تاثیر گذار باشد.
همین جلسات کمیته فنی باعث شد تیم رضا حقیقی را جذب کند و بسیاری از مشکلات برطرف شود با همین جلسات بود مانوئل ژوزه رفتنی شد.

*  شما همیشه یکی از حامیان رویانیان بوده اید اما فکر می کنید دلیل اتخاذ برخی تصمیم های نادرست او چه بود؟
 من از همان روز اول هم گفتم مشاوران رویانیان آدم هایی قوی نیستند و همین باعث شد تیم شرایط خوبی در ابتدا فصل نداشته باشد. رویانیان خودش هر کاری توانسته برای پرسپولیس انجام داده، به ویژه اینکه او در جذب بازیکنان عالی عمل کرد.

*  معتقدید یارگیری ابتدای فصل خوب بوده است؟
 فکر می کنم در ابتدای فصل بهترین یارگیری را رویانیان انجام داد اما متاسفانه مشاوران غیر فوتبالی به تیم ضربه زدند و حتی بعضی فوتبالی ها هم نتوانستند به خوبی کمک کنند.

*  ارزیابی شما از فینال جام حذفی چیست؟
 این بازی برای هر دو تیم سخت است ولی تیم ما با نفرات بسیار خوبی که در اختیار دارد می تواند قهرمان جام حذفی شود.
پرسپولیس با این نفرات باید جایگاهش بسیار بالا تر باشد ولی امیدوارم در جام حذفی بتوانیم با کسب جام تا حدودی جبران کنیم. فکر می کنم با توجه به اینکه دیدار فینال در ورزشگاه آزادی است حق رویانیان نیست که تیم با وجود زحمات زیاد او جام را نگیرد.

*  دلیل موفقیت گل محمدی در پرسپولیس چیست؟
 شانس بزرگ گل محمدی نفرات خوبی است که در اختیار دارد. از زمان حضور این مربی شوک مثبتی به تیم وارد شد و همچنین او بازیکنان رفاقت کرد که این مساله بسیار مهم بود و توانست به پرسپولیس کمک کند.

*  رویانیان در موفقیت گل محمدی نقش داشت؟
 صدرصد مدیرعامل تیم نقش بسیار مهمی داشت . او توانست به بهترین شکل حواشی تیم را جمع کند. یادم می آید زمانی که سرمربی پرسپولیس بودم با وجود نتایج خوبی که کسب کردیم اما به خاطراینکه مدیرعامل با رییس هیات مدیره سه ماه قهر بودند ضربه خوردیم.

*  حضور پیشکسوتان پرسپولیس در کادرفنی گل محمدی مفید است؟
 به طور حتم این مساله به سود تیم خواهد بود. رضا ترابیان، ادموند بزیک و سعید عزیزیان از بازیکنان این تیم بودند که بدون هیچ پول و چشم داشتی سال ها برای تیم خود زحمت کشیده اند و الان حقشان است که در کادرفنی حضور داشته باشند.

*  در زمان شما هم از پیشکسوتان در کادرفنی استفاده شد؟
 دلیل این مساله زحماتی است که این نفرات برای تیم خود کشیده اند و نباید غیر پرسپولیسی به تیم بیاید. حتی من در تیم سنگ آهن بافق هم از چهار پرسپولیسی در کادرفنی خود استفاده کردم و این را از دیگر پیشکسوتان تیم پرسپولیس که در لیگ سرمربی می کنند می خواهم از همبازیان خود استفاده کنند.

*  مهدی مهدوی کیا آخرین بازیکن نسل طلایی سال 98 در دیدار فینال جام حذفی از فوتبال خداحافظی خواهد کرد نظرتان چیست؟
 مهدی مهدوی کیا 10 سال در بوندس لیگا حضور داشت و سال ها کاپیتان تیم ملی بود اما رفتار او با روز های اول فوتبالش هیچ تغییری نکرده است و این نشان از شخصیت بالای این بازیکن است. ای کاش این بازیکن ارزشمند خوش بدرقه از این فوتبال می رفت.

*  خوش بدرقه …؟
 متاسفانه باشگاه خوش استقبال و بد بدرقه شده است. مهدوی کیا به شکل زیبایی از فوتبال نرفت و ای کاش او این هشت بازی را هم می مانند.
امیدوارم مهدوی کیا حالا که کار به اینجا رسیده این اتفاقات را به دل نگیرد و بداند قبل از او هم با امثال من و عابدازده چه برخورد هایی شده است.
امیدوارم در فوتبال ایران این باب نشود که وقتی مفیدی هر کاری برایت می کنند و زمانی هم که نیازی ندارند برخوردشان به شکل دیگری می شود.

*  چرا دیگر نسل بازیکنان جام جهانی 98 در فوتبال ایران تکرار نشد؟
 امیدوارم نسلی دیگر مانند سال 98 به فوتبال ایران بیاید. فوتبال ایران با این تعداد هوادار شایستگی های بسیار بیشتری دارد. متاسفانه در حال حاضر حتی تیم ملی که ویترین فوتبال ما است هم نمی تواند نتایج خوبی کسب کند و حتی رفتن ما به جام جهانی هم به اما و اگر افتاده است.
امیدوارم بازهم جوانان زیادی که به دنبال هیچ پولی هم نیستند بیایند و بتوانند به فوتبال ایران کمک کنند.

*  چه کسی در آمدن این نسل نقش داشت؟
به طور حتم محمد مایلی کهن با آوردن این نسل در فوتبال ایران انقلاب بزرگی کرد و نقش اول در تغییر چهره فوتبال ایران در آن سال ها برعهده او بود که امیدوارم چنین کاری بازهم درفوتبال ما انجام شود.
در جام جهانی نیز نقش اول برعهده ایویچ بود و او توانست تغییرات خوبی برای حضور تیم ما در جام جهانی ایجاد کند.

*  حرف های زیادی پشت سر ایویچ می زنند.
او یک انسان واقعی و یک مربی بزرگ بود و مطمئن باشید اگر او را حفظ می کردند تیم ملی ما در جام جهانی 98 فرانسه از گروه خود هم بالا می رفت.
متاسفانه حرف هایی مبنی بر اینکه ایوویچ بدبین بوده است مطرح شده که می خواهم آن را تکذیب کنم زیرا ایویچ آنقدر حرفه ای و با شخصیت بود که دنبال چنین مسایلی نباشد.
متاسفانه در فوتبال ایران جدیدا باب شده است که پشت سر درگذشتگان هم حرف می زنند اما بهتر است چنین کاری انجام نشود.

*  مدتی در فصلی که گذشت در لیگ یک مربیگری کردید شرایط چطور بود؟
 در لیگ یک می توان استعداد های بسیار زیادی را برای آینده فوتبال ایران پیدا کرد اما بحث دوپینگ، تبانی و بسیاری مسایل دیگر مانع از این کار شده و به این لیگ ضربه بزرگی زده است.

*  مسایلی که در خصوص تبانی در لیگ یک مطرح می شود صحت دارد؟
 متاسفانه در این فصل فدراسیون به خاطر درگیری هایی که داشت برروی لیگ یک نظارت نکرد و تمام مسایلی که این روز ها مطرح می شود در لیگ ما انجام شد و کاملا صحیح است.
برای موفقیت در لیگ یک باید مسایل غیر فوتبالی را هم بلد بود تا بتوان به لیگ برتر صعود کرد. اصلی ترین دلیل سقوط تیم هایی که به لیگ برتر می آیند هم همین مساله است.

*  در لیگ برتر هم این مسایل وجود دارد؟
 متاسفانه در لیگ برتر هم این مسایل وجود دارد.

*  دلیل افت فوتبال ما همین است؟
 تمام این مسایل در افت فوتبال ایران تاثیر گذار بوده است اما اصلی ترین این بود که برای فوتبال ما بسیار کم زحمت کشیده شده است.

*  دیگر؟
 امروز شکم جوانان فوتبال ما سیر شده است یادم می آید احمدرضا عابدزاده روزی 8 ساعت تمرین می کرد ولی امروز جوانان ما یک جلسه تمرینی را هم حاضر نیستند کامل حضور پیدا کنند.

*  عوامل غیرفوتبالی، شکم سیری بازیکنان و دیگر؟
 متاسفانه در حال حاضر در فوتبال ایران رابطه حرف اصلی را می زند و فکر می کنم سواد و کار بلد بودن هیچ چیز مهمی در فوتبال ما نباشد و برای موفقیت باید رابطه داشت.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)