مرجع خبری پرسپولیس (19:32) : / دوشنبه 16 دی

من بازهم می گویم خودم مقصر این باخت هستم

خستگی را در صدایش می‌شود حس کرد. تیمش به یکباره کانون بحران شده است او هیچ تقصیری ندارد پرسپولیس پیش از او هم مشکل داشت و بحران مدیریت تیم کابوسی شد تا حتی افشین قطبی را فراری دهد ولی درحالی‌که تیم افشین پیروانی داشت خوب نتیجه می‌گرفت ، بعد از دو باخت در کمتر از یک هفته ، او زیر بار فشار انتقادات دارد له می شود. پیروانی پس از تمرین امروز تیمش در گفت و گویی اختصاصی با مرجع خبری به سئوال‌های ما پاسخ داد ، درحالی‌که خودش همین امروز تمام اعضای تیمش را از گفت و گو با رسانه ها منع کرده بود؛« من در پایان تمرین نگذاشتم هیچکدام از بچه‌ها با خبرنگاران مصاحبه کنند و فکر می‌کنم که همکاران شما از دستم ناراحت باشند. امیدوارم که به من حق بدهند. اگر بچه‌ها بعد از باخت مصاحبه تند و احساسی کنند ، مشکلی ایجاد نمی شود. ولی وقتی که تیم باخته ، مهاجمین مشکل را گردن دفاع‌ها می ‌اندازند، دفاع‌ها به گلر تیم گیر می‌دهند و گلر هم مشکل را مربوط به کادرفنی می‌داند و من هم حتما باید مدیریت تیم را مقصر بدانم. من که باز هم می‌گویم مقصر این باخت هستم پس عاجزانه از دوستان خبرنگار می‌خواهم دنبال مقصر دیگری نگردند و مشکلات تیم ما بیش از قبل نشود.»

با این وجود او حاضر به گفت‌و‌گو شد . اول از همه باید می‌دانستیم که چرا سکوها این‌قدر زود برای افشین شمشیر را از رو بسته‌اند. آیا تحریک می‌شوند؟؛« ببین من دیروز هم گفتم که از اول فصل جمعیت علیه کادرفنی شعار می دادند که دیدم امروز بعضی از روزنامه‌ها نوشته بودند کسی قبل از من به تیم فحش نمی‌داد اما آقایان فراموش کرده‌اند که پس از بازی با صبا ، افشین در کنفرانس مطبوعاتی گفت دیگر نمی‌تواند جو ورزشگاه را تحمل کند. او از دست‌هایی گفت که از بیرون به تیم ضربه می‌زنند.»

آنچه پیروانی می‌گوید به درستی یکی از همان دلایلی بود که قطبی را از ایران فراری داد. البته او هم مثل قطبی این روزها با بی مهری مدیران پرسپولیس مواجه شده است. زمانی که تیم می‌برد ، همه پشت او بودند اما بعد از اولین باخت هیچ‌کدام سراغی از تیم نگرفتند و پس از باخت دیروز بود که مصطفوی توپ را به زمین کادرفنی انداخت. این اتفاق باعث شد تا صبح امروز و در تمرین تیم بازیکنان در حمایت از پیروانی به خوردبین اعتراض کنند و کریم باقری ، کاپیتان تیم به سرپرست تیم بگوید آنها پشت افشین ایستاده اند و نمی گذارند تا باشگاه بخواهد مربی تیم را برکنار کند یا تقصیرات را به گردن مربی بیاندازد؛« بچه‌ها به من لطف دارند ولی من ترجیح می‌دهم با یک باخت از کسی گله نکنم و حرمت‌ها را نشکنم فقط می‌دانم آقای مصطفوی به بچه‌ها گفته است همه باید ساعت یک بعد از ظهر به باشگاه برویم. مثل اینکه می‌خواهند با ما حرف بزنند و مشکلات در آن جلسه مطرح شود.» البته این ساعت درست زمانی است که جلسه ظهر دوشنبه هیات مدیره  پرسپولیس به پایان می‌رسد. جلسه‌ای که دو عضو هیات مدیره تیم می‌گویند در آن مصطفوی برکنار می‌شود.
پیروانی درباره مشکلاتی که تیمش در آن گرفتار شده می‌‌گوید:« وقتی افشین رفت و از من درباره تیم نظر خواستند گفتم بهتر است یک مربی بزرگ خارجی برای تیم بیاوریم که جوی علیه‌اش نباشد اما مدیریت تیم روی گزینه داخلی اصرار داشت و من هم با افتخار در شرایط بحرانی ، تیم را گرفتم و سعی کردم آن را جمع کنم . تیم ما از ابتدای فصل به دلیل حاشیه‌های بیرونی ، تمرکزش را از دست داده بود و دیدید که همین مشکلات بود که قطبی را از تیم جدا کرد. حالا نمی‌دانم چرا بعضی مرا مقصر جلوه می‌دهند.»
مهدی واعظی در بازی با ذوب آهن سه گل بد خورد ، گل های مشکوکی که باعث شده بسیاری معتقد باشند او در خوردنشان تعمد داشته است؛« ازدیروز من و احمدرضا عابدزاده بیش از 1000 تماس تلفنی داشته‌ایم که این جمله را تکرار کرده‌اند . نمی دانم چرا این جو را عده‌ای به وجود می‌آورند ، نه من و نه احمدرضا حتی یک لحظه هم چنین فکری را درباره گلرمان نمی‌کنیم. مهدی روز بدی را پشت سر گذاشت ولی هر انسانی گاهی اشتباه می‌کند و روزی هست که آماده نباشد. اصلا این شایعه مسموم را از سر بیرون کنید ، من ایمان دارم که مهدی به ما خیانت نمی‌کند»
البته خط دفاعی پرسپولیس هم در دو بازی گذشته دست کمی از گلرهای تیم نداشته است. اینکه چرا افشین که خود زمانی از بهترین مدافعین ایران بوده راهی برای حل مشکل ندارد سئوالی است که درجوابش می گوید:« من اصلا وقت نداشتم که با بچه‌ها کار تاکتیکی انجام دهم. تیم ما مدام در فشار و بحران است . مدام مشکلات و حواشی کمرشکن ، به تیم مان ضربه می‌زند. ولی مطمئن هستم که سیستم تیمم را به این سادگی تغییر نمی‌دهم. از اول فصل ما می‌خواستیم دفاع چپ بگیریم. افشین اصلا نمی خواست فوروارد بیاورد اما وقتی اصرار بعضی از دوستان را دید ، تصمیمش عوض شد و دیکارمو را به تیم آوردند ، در شروع بازی ها ما 7 جای خالی داشتیم اما حالا یک جای خالی هم نداریم که بازیکنی را به مجموعه‌مان اضافه کنیم.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)