پرسپولیس نیوز : پیشکسوت تیم پرسپولیس از مهاجم سرخ‌پوشان خواست که از حواشی دوری کند.

فرشاد پیوس، درباره وضعیت پرسپولیس، استقلال، حواشی مهدی طارمی و … صحبت‌هایی را با تسنیم انجام داد که در زیر می‌خوانید:

چطور شد بیشتر طلب‌تان را به باشگاه سپیدرود رشت بخشیدید؟

صبح روز گذشته به رشت سفر کردم و پس از صحبت‌هایی که با مسئولان این باشگاه انجام دادم، به خاطر روزهای خوبی که در رشت داشتیم، بیش از ۶۰ درصد مطالباتم را بخشیدم. شاید هر کسی این کار را نمی‌کرد، اما نمی‌خواستم مردم بدبینانه به من نگاه کنند. اگر می‌خواستم پیگیر طلبم شوم، مردم رشت دل‌چرکین می‌شدند. پول می‌آید و می‌رود، اما نام خوب است که می‌ماند. این باشگاه واقعا پولی هم نداشت.

اگر از پرسپولیس طلب داشتید، این کار را می‌کردید؟

چرا که نه، اتفاقا چون رنگ پیراهن سپیدرود قرمز بود، این کار را کردم. بعد پرسپولیس، تیم دوم من سپیدرود است. اگر از پرسپولیس هم طلب داشتم، با جان و دل می‌بخشیدم. شاید به پولش نیاز پیدا می‌کردم، اما وقتی جایی کار می‌کنید، شرایط را هم در نظر می‌گیرید.

بسیاری از بازیکنان پیشین پرسپولیس و استقلال این روزها برای گرفتن طلب‌شان به AFC شکایت می‌کنند. شما بودید چنین اقدامی می‌کردید؟

اگر امروز از پرسپولیس طلب داشتم، هیچ وقت به AFC شکایت نمی‌کردم.

بگذریم، پرسپولیس را در دو هفته اول لیگ برتر چطور دیدید؟

این تیم نوید روزهای خوبی را می‌دهد، چرا که فوتبال خوبی را بازی می‌کنند. آنها انتقال توپ از دفاع به حمله را به خوبی انجام داده و سعی می‌کنند با پاس‌های کوتاه، رو به جلو حرکت کنند. پرسپولیس تیمی است که مثلث خوبی دارد و در میانه زمین برتری‌اش را حفظ می‌کند. هر چند در بازی با تراکتورسازی موقعیت زیادی نداشتند، اما چون بازیکنانش گلزن هستند و خط حمله خوبی داریم، از موقعیت‌های خود استفاده می‌کنند. پرسپولیس در بازی با تراکتورسازی افت داشت که فراز و نشیب آنها به خاطر هفته‌های ابتدایی لیگ است. پرسپولیس واقعی را می‌توان از هفته پنجم، ششم دید.

زوج گادوین منشا – مهدی طارمی را چطور دیدید؟

خیلی خوب بودند. با اینکه طارمی خیلی دیر به اردوی پرسپولیس در اوکراین اضافه شد، اما می‌توانند زوج خوبی باشند. در این میان نباید از علی علیپور هم به راحتی گذشت.

طارمی این روزها درگیر حواشی زیادی است، از صحبت‌هایی که علیه باشگاه می‌کند تا بحث طلب‌هایش از پرسپولیس. چه صحبتی با او دارید؟

اگر طارمی می‌خواهد دوباره آقای گل شود، سعی کند وارد حاشیه نشود. اگر صحبتی دارد، دوستانه با مدیرعامل باشگاهش صحبت کرده و نباید آن را رسانه‌ای کند. همه درون یک خانواده هستند و نباید هر حرفی را زد. کار خوبی نیست که طارمی می‌کند. او هرچقدر از حاشیه‌ها دور باشد، بهتر می‌تواند کار کند. طارمی نباید حرف این و آن را گوش کرده و صحبت کند.

هفته گذشته به خاطر گذراندن دوره‌های پیشرفته مربیگری مجبور شدید برای تماشای دیدار استقلال و استقلال خوزستان به ورزشگاه آزادی بروید. چه صحبتی دارید که به عنوان یک پرسپولیس به دیدن بازی استقلال رفتید؟

مدرس دانمارکی از ما خواسته بود که این بازی را آنالیز کنیم و به همین خاطر به ورزشگاه آزادی رفتیم. برای اولین بار بود که بازی استقلال را در ورزشگاه آزادی می‌دیدم. اگر به ورزشگاه نمی‌رفتم، محروم می‌شدم.

صحنه جالب، گرفتن عکس سلفی هواداران استقلال با شما بود.

بله، هواداران استقلال خیلی به من احترام گذاشتند و تشویقم کردند. مربی دانمارکی با تعجب از من پرسید که چطور تو که پرسپولیسی هستی و به استقلال گل زده‌ای، هواداران این تیم دوستت‌ دارند و تشویقت می‌کنند؟ این مدرس از تشویق استقلالی‌ها تعجب کرده بود. من سال‌ها در پرسپولیس بازی کرده‌ام، اما هواداران استقلال هر جا من را دیده‌اند با احترام برخورد کرده‌اند. در عوارضی قزوین – تهران طرف گفت استقلالی هستم و پول عوارض را هم نمی‌گیرم.

شاید دلیل احترام هواداران استقلال به خاطر این است که کم پیش آمده برای این تیم کُری بخوانید.

درست می‌گویید، همیشه به استقلال و هوادارانش احترام گذاشته‌ام.

استقلال این فصل را چطور دیدید؟

استقلال از نظر مهره خیلی بهتر از پارسال هستند، اما هنوز به هماهنگی نرسیده‌اند. تیم‌های علیرضا منصوریان از هفته هشتم، نهم به بعد بهتر می‌شوند. او در نفت تهران و استقلال سال گذشته این شرایط را نشان داده بود. فشار تمرینات بدنسازی در ابتدای فصل تأثیر زیادی می‌گذارد و اوایل فصل خوب نیستند. دست منصوریان پُر است و اگر در ادامه خوب شوند، بهتر بازی خواهند کرد و رقیب خوبی برای پرسپولیس و دیگر تیم‌ها خواهند شد.

 … و صحبت پایانی؟

کلاسی که در آن شرکت کردیم، پُر بار بود و امیدوارم تداوم داشته باشد. فکر می‌کنم بالاترین مدرک مربیگری در این کلاس‌ها داده می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)