پرسپولیس نیوز : زمانی که تیم مستند ساز فیفا به تمرین پرسپولیس رفت و از برانکو ایوانکوویچ مصاحبه گرفت بسیاری این سوال برایشان مطرح شد که چرا برانکو مورد توجه فیفا قرار گرفته است.

قرار است در مجمع انتخاباتی فیفا که ۷ خرداد برگزار می شود، دکتر زهره هراتیان عضو کمیته پزشکی فدراسیون و کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمینه فعالیتهای پزشکی فوتبال ایران سخنرانی ۱۵ دقیقه ای داشته باشد و این برای اولین بار است که یک ایرانی در مجمع فیفا ۱۵ دقیقه سخنرانی خواهد کرد.

پیراهن آبی که به برانکو داده شد، با عدد ۱۱+ به وی اعطا شد که این ۱۱+ یکی از پروژه های پزشکی فیفاست. پروژه ۱۱+ برنامه جامع گرم کردن بازیکنان به منظور پیشگیری از آسیب دیدگی در فوتبال است که توسط فیفا تدوین شده است و با شناخت قبلی از برانکو وجود داشته است، وی در تمرین بر اساس این استانداردها عمل می کند و از زمان شروع به کارش در پرسپولیس برنامه گرم کردنش کاملا منطبق با استانداردهای فیفا و پروژه ۱۱+ است.

به همین منظور هراتیان به عنوان سرپرست گروه مستندسازان به تمرین پرسپولیس رفت و مستندی از وی تهیه کرد. در این مستند به برانکو، پروفسور فوتبال هم گفته اند و خلاصه اینکه مقابل چشم فیفایی، کلی نوشابه برای برانکو باز شده است. پیراهن آبی هم که به برانکو داده شد و جنجال ساز هم شد، یک پیراهن آبی کمرنگ است که روی آن عدد یازده با  علامت به اضافه به چشم می خورد.

مشخص است که هراتیان به همین دلیل از وی مصاحبه گرفته تا به فیفا نشان بدهد مربیان حرفه ای در ایران وجود دارند که حتی نوع گرم کردنشان طوری است که بازیکنان آسیب نبینند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)