مرجع خبری پرسپولیس : به این نتیجه رسیده ایم که مشکل از میز و صندلی کمیته انضباطی است که باعث می شود قانون گریزی به یک عادت بدل شود.

 

در واقع آنچه در این بخش می گذرد ، نشان می دهد دور بودن از قواعد تا چه حد در این فوتبال ریشه دار و عمیق است. اسماعیل حسن زاده رئیس جدید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای چندمین بار اعلام کرد اگر سرخابی ها بدهی خود را تسویه نکنند، از حضور در مسابقات لیگ محروم می شوند.

 

روز گذشته بازهم در این ارتباط از باشگاه پرسپولیس سئوال کردیم، معاونت حقوقی باشگاه پرسپولیس می گوید: «چنین ابلاغی برای ما صادر نشده است»

 

 

این به معنای آن است که اساسا چنین حکمی وجود ندارد، حداقل اینکه حکم قابل ابلاغی وجود ندارد. البته دکتر شکری در ادامه می افزاید: «آنچه مطرح است ندادن کارت بازی است که بدون آن امکان شرکت در مسابقات وجود ندارد»

 

اما آیا کمیته انضباطی می تواند مانع از حضور یک تیم در مسابقات شود؟ در آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال هیچ بحثی در مورد ممانعت از صدور کارت بازی وجود ندارد! آنچه دیده می شود تعلیق فعالیت باشگاه در آخرین مرحله است، در وهله اول طبق قوانین فدراسیون، مسئول رسیدگی به اختلافات مالی کمیته حل اختلاف است که در فیفا کمیته تعیین وضعیت بازیکنان خوانده می شود.

 

این کمیته اصلا در فدراسیون فوتبال ایران تشکیل نشد (!) و فعلا کمیته انضباطی وظایف آن را انجام می دهد و معلوم نیست که مراحل قانونی تنفیذ اختیار انجام شده باشد یا خیر! گذشته از این تعلیق فعالیت بعد از مراحل دیگر جایز است.

 

در مورد رافائل اینطور بود که ابتدا پرسپولیس جریمه نقدی شد، بعد حکم کسر امتیاز دادند و در همان حکم آمده بود که اقدامات بعدی سقوط به دسته پایین تر و تعلیق فعالیت ها خواهد بود.

 

طبق آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال ایران هم چنین ترتیبی وجود دارد. حال این سئوال مطرح می شود که کمیته انضباطی چطور یکراست سراغ مرحله آخر رفته است؟ مثلا فرض کنید از پرسپولیس و استقلال امتیاز کسر شود، در چنین شرایطی واکنش هواداران چگونه خواهد بود؟

 

اگر یک ماه قبل وارد این فاز می شدیم حکمی مثل کسر امتیاز می توانست شامل حال فصل قبل شود، چنانکه قبل از رافائل وقتی در مورد دیگر شش امتیاز از پرسپولیس کم شد، آن را روی فصلی که گذشت اعمال کردند که پرسپولیس آری هان از رتبه نهم پایین تر رفت ولی کسی روی آن حساس نشد.

 

حالا فرض کنیم کمیته انضباطی کار قانونی را انجام می داد و امتیاز کسر می شد. پرسپولیس چیزی از دست نمی داد اما استقلالی ها حداقل در جدول لیگ جای خود را به تراکتورسازی می داند و این تبریزی ها بودند که به آسیا می رفتند، یا تیمی مثل شاهین هم سقوط می کرد!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)