مرجع خبری پرسپولیس : بازيكنان پرسپوليس غافلگير كننده ظاهر شدند و آنقدر خوب بودند كه حتى على دايى جا خورده بود.

 

اين مساله انتخاب ۳ بازيكن برتر را براى پرسپوليسى ها دشوار كرده است. به همين دليل اين احتمال وجود دارد كه حبيب كاشانى به شكل نمادين و البته براى تشويق سرخپوشان و قدردانى از آنها، در شب قبل از بازى با استيل آذين بيش از ۳ نفر را به عنوان بهترين بازيكن بازى با ذوب آهن انتخاب كنند.

 

كار شيث براى بازگشت سخت تر شد

 

در پايان جلسه كميته فنى باشگاه پرسپوليس در هفته گذشته شيث رضايى به پرسپوليس نزديك شده بود.

 

 

اين احتمال وجود داشت كه در بازى با ذوب آهن در صورت دريافت گلى نامناسب، على دايى آمادگى بخشيدن شيث را پيدا كند اما پرسپوليسى ها برابر ذوب آهن به گونه اى عمل كردند كه حالا مى تواند به سرسختى بيشتر على دايى منجر شود.مسئولان باشگاه در پايان بازى با ذوب آهن در حالى كه از نتيجه حاصله بسيار خوشحال بودند شانس شيث را براى حل مشكلش كمتر مى دانستند. عقيده عمومى بر اين است كه دايى با كسب نتيجه پيروزى برابر ذوب آهن آنقدر در موضع برتر قرار گرفته است كه راضى كردن او براى برگرداندن شيث به اين سادگى نيست.


ابراهيم زاده؛ درس خوبى داد

جنگ روانى هم يكى از قواعد حرفه اى گرى در فوتبال است كه ذوب آهن در بازى با پرسپوليس نشان دادند، آن را خوب آموخته اند اما آن اعتراض ها براى داخل زمين بود و آنچه در پايان بازى بيرون از زمين روى داد، حكايت ديگرى داشت. منصور ابراهيم زاده مقابل دوربين تلويزيون جور ديگرى بود تا جايى كه به راحتى به برترى هاى حريف اشاره كرده و حتى از حركت غلامرضا رضايى كه پايه گذار گل دوم پرسپوليس شد تمجيد كرد.
رفتارى درخور توجه و شايان تقدير كه اميدوار باشيم، آن را در ميادين فوتبال بيشتر از گذشته شاهد باشيم. البته بدون هيچ ترديدى اين رفتار ريشه  در اعتماد به نفس فرد دارد كه نيازى نمى بيند براى اثبات خود به هر چيزى چنگ بزند و از هر ابرازى استفاده كند. به هر حال مصاف پرسپوليس و ذوب آهن يك ديدار بسيار سنگين و البته فوتبالى جذاب بود. پاره اى اعتراض ها در زمين اين نگرانى را به وجود آورده بود كه آيا جنگ ديگرى به جنگهاى معمول فوتبال مثل تراكتورسازى يا پرسپوليس و استقلال يا سپاهان – پرسپوليس اضافه مى شود.خوشبختانه اين اتفاق روى نداد تا امروز حتى پرسپوليسى ها براى قهرمانى ذوب آهن در آسيا لحظه شمارى كنند و همچنان از پايكوبى آنها برابر چشمان سعودى ها لذت ببرند.

 

ناصر ابراهیمی :پرسپوليس در همه خطوط عالى بود


فكر مى كنم بعد از مدت ها شاهد بازى زيبا و جذابى از ۲ تيم در رقابت هاى ليگ بوديم. اين بازى، اين نويد را به ما داد كه فوتبال ما آرام آرام صاحب برنامه مى شود. بازى فنى خوب و جذابى را شاهد بوديم. انسجام خط دفاعى پرسپوليس در اين بازى عالى بود ضمن اين كه خط هافبك هم بسيار موفق عمل كرد و ارتباط خوبى را با خط حمله برقرار كرد.پرسپوليس در واقع بازى فنى و جانانه خود را به حريف تحميل كرد هر چند كه نبايد از كنار اين نكته به راحتى بگذريم كه در حق تيم ذوب آهن براى اين بازى ظلم شد چون آنها بعد از يك بازى سنگين مقابل الهلال به مصاف پرسپوليس آمدند. با اين حال ذوب آهن مربى بسيار شجاعى دارد و بايد او راتحسين كرد.در پايان فكر مى كنم سرنوشت اين بازى، تحت تاثير فوتبال فنى و روان پرسپوليس قرار گرفت.

 

ابراهیم آشتیانی : غرور ذوب آهن، كار دست اين تيم داد

 

از قبل قابل پيش بينى بود كه ذوب آهن به ۲ دليل نتواند فوتبال خوبى را در اين بازى ارائه دهد. اول اينكه ذوب آهن بازى پرفشارى ر در عربستان انجام داده بود و مشخص بود بازيكنان در اين بازى به لحاظ بدنى كم مى آورند. علت دوم اينكه بازيكنان و مجموعه ذوب آهن بعد از پيروزى كه مقابل الهلال به دست آوردند دچار غرور شدند و به نوعى به بازيكنان حريف تحميل مى كردند كه ما تيم برتر آسيا هستيم و به راحتى شما را شكست مى دهيم. پرسپوليس اما برعكس ذوب آهن با توجه به ۲ باخت قبلى اش براى اعاده حيثيت به ميدان آمد. اين موضوع در جريان بازى كاملا مشهود بود و اگر فرض بگيريم بازيكنان پرسپوليس ۶ تا ۸ كيلومتر دويدند، ذوب آهنى ها بين ۴ تا ۶ كيلومتر دويدند. اشتباهات ذوب آهنى ها ۲ برابر پرسپوليسى ها بود و پرسپوليسى ها نيز از اين موضوع خصوصا در نيمه اول استفاده كردند و از جناحين و مركز دفاع به دفاع ذوب آهن حمله ور شدند. خط دفاعى ذوب آهن روى گل اول بسيارپراشتباه ظاهر شد. بعد پنالتى پيش آمد و باعث شد پرسپوليس با انگيزه بيشترى حملاتش را ادامه دهد. كار پرسپوليس بسيار خوب بود كه بعد از گل نشدن پنالتى، باز هم حمله كرد اما اشتباه خط دفاع روى گل دوم واقعا بد بود. رضايى به راحتى چندين بازيكن را دريبل زد كه اين اصلا براى تيمى همچون ذوب آهن خوب نيست.در كل ذوب آهن هيچ چيزى براى ارائه در اين بازى نداشت و پرسپوليس تيم برتر بود.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)