مرجع خبری پرسپولیس : واقعیت این است که علی دایی در ماههای اخیر بشدت در پرسپولیس تحت فشار بوده و روزهای سختی را در این تیم سپری کرده است.

 

این بازی پرسپولیس سرشار بود از نکته و سوژه که نپرداختن به آن بی سلیقگی خواهد بود:

1- گلرها:

سالها پیش یکی از مربیانمان می‌گفت: «تا به حال به این گلرها توجه کردی که چه کارهایی می‌کنند تا مورد توجه قرار بگیرند؟ آنها گاهی در طول بازی چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند چون توپی طرفشان نمی رود و به همین علت همیشه سعی می‌کنند خود را در چشمت فرو کنند.»

 

از وقتی که او این حرفها را زد تا به امروز همواره به گلرها توجه خاصی می‌کردیم تا بفهمیم که چرا این حرف را آن آقای مربی که اتفاقا خیلی معروف هم بود، می‌زد که دیدیم بله حق با اوست و کلا گلرها برای جلب توجه دست به کارهای خارق العاده ای می‌زنند که واقعا تعجب بر انگیز است. آن حرکت هیگوئیتا را یادتان هست؟ خورخه کامپوس را چطور؟ که تازه اینها گل سر سبدشان هستند که همیشه سر زبانها بوده اند. در فوتبال خودمان حتی احمدرضا عابدزاده که یکی از بهترینها بوده، رفتارهایش مثال زدنی بود.

2- بچگی سوشا مکانی:

خیلی رفتار کودکانه‌ای کرد او. شاید این مسابقه هزار تا مقصر داشته باشد اما یقینا نخستین مقصر خود سوشا مکانی است. اصلا بیایید بپذیریم که سوشا مصدوم شده بود چرا توپ را نزدیک دروازه خودش به اوت زد؟ اصلا گیریم سرخها توپ را پس می‌دادند به خود حریف اما اگر توپ را همان جلوی دروازه استیل آذین به این تیم می‌دادند و بعد پرس می‌کردند و گل می‌زدند اکنون سوشا همین بهانه را داشت که سرخها بازی جوانمردانه را رعایت نکردند؟ خب نداشت دیگر! درستش این بود که سوشا توپ را به میانه میدان می‌فرستاد وبعد خودش را زمین می‌انداخت اما او رفتاری کاملا آماتوری و بچه گانه داشت.

3- استفاده علی دایی یا سوءاستفاده علی دایی:

واقعیت این است که علی دایی در ماههای اخیر بشدت در پرسپولیس تحت فشار بوده و روزهای سختی را در این تیم سپری کرده است. به همین علت او تحت هیچ شرایطی دوست ندارد هیچ مسابقه‌ای را از دست بدهد. اگر سرخها در کل فصل نتایج خوبی گرفته بودند باز هم علی دایی به بازیکنش می‌گفت اوت را برای تیم خودمان پرتاب کن یا توپ را در اختیار حریف قرار می‌داد؟ یا اگر بهتر بگوییم، اگر علی دایی در کل فصل به صورت دائم فشارهای جانبی را بر خود نمی‌دید، باز هم دست به این کار می‌زد؟

4- حسین هدایتی، بیانیه به موقع:

انگار متن این بیانه انحلال از قبل آماده بود و الا چه کسی می‌تواند باور کند که اگر تیم استیل آذین بالای جدول، میانه جدول و یا حتی در شرایط ماندن در لیگ برتر بود، باز هم حسین هدایتی دست به این کار می‌زد و با صدور بیانیه ای تیمش را منحل می‌کرد؟ بسیاری عقیده دارند این یک نمایش است و انحلالی در کار نیست. ظریفی می‌گفت: «شاید هم حسین هدایتی هدفی داشته باشد … کسی چه می‌داند؟» ما که نمی‌دانیم و زمان آن را روشن می‌کند.

5- داور سرگیجه:

بنده خدا، خداداد افشاریان در میانه کارزار پرسپولیسیها و استیل آذینیها مانده بود که چه کار بکند. او احتمالا درگیری در یک زمین فوتبال دیده اما هرگز اینگونه اش را ندیده است. او در حالیکه بازی آرامی را سوت می‌زد و سوتهایش نه به ضرر تیمی بود و نه به نفع تیمی به یکباره با بازی رو به رو شد که از حاشیه در حال منفجر شدن بود. اگر سوشا مکانی آن توپ را به اوت نمی‌زد و خود را زمین نمی‌انداخت و توپ را به وسط زمین می‌فرستاد، خداداد افشاریان سوت را می‌زد و کار تمام می‌شد اما بچگی این گلر باعث شد که بازی این دو تیم برای افشاریان یک بازی جنجالی بسازد و خاطره ای باشد تا ابد برای او.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)