پرسپولیس نیوز : مدیر پروژه بلیت الکترونیک فوتبال گفت: کارت بلیت‌ها کارت چند منظوره است که با آن در ورزشگاه می‌توان حتی تغذیه هم خریداری کرد.

محمود کاظمی در نشست خبری پروژه خرید بلیت الکترونیک فوتبال گفت: از یک سال و نیم پیش فروش بلیت الکترونیکی در کل ورزشگاه‌های کشور مطرح شد که تماشاگران با داشتن این کارت بتوانند هم بلیت مسابقات را پیش خرید کنند هم از سرویس‌های متعاقب آن مثل پارکینگ الکترونیک، مجموعه‌های ورزشی و حتی خرید تغذیه در ورزشگاه انجام دهند.  ما از همان زمان کار خود را آغاز کردیم تا هواداران بتوانند با یک کارت الکترونیکی بازی‌های تیم محبوب خود را در طول فصل ببینند. این کارت یک کارت غیرتماسی هوشمند است که کلیه مشخصات فرد بر روی آن ذکر می‌شود مثل عکس و شماره ملی. البته کارت‌های بی‌نام هم وجود دارد که باید با یک شیب ملایم به سمت فروش کارت‌ بلیت‌ها بروید.

وی ادامه داد: من تجربه کارت سوخت را هم دارم بنابراین مردم به دو دلیل سمت این کارت‌ها می‌روند یا اینکه قانون محکمی وجود داشته باشد یا آنکه سرویس دهی خوبی انجام شود که در مورد این کارت‌ها می‌توان صندلی ورزشگاه را رزرو کرد و سرویس دهی مناسب هم با آن انجام داد. امیدوارم از هفته سوم به بعد فروش بلیت الکترونیک اجباری شود و با یک شیب ملایم به سمت فروش کارت‌ها برویم ضمن اینکه باید فرهنگ‌سازی انجام شود البته در این مسابقه اول چون برخی از هموطنان تبریزی در سفر به تهران بودند برای آنکه کمتر آسیب ببینند فروش بلیت به صورت کامل اجرا نمی‌شود.

 کاظمی گفت: این کارت‌ها به صورت بی‌نام هم به تماشاگران عرضه می‌شود و می‌توانند از آن در ورزشگاه‌ها استفاده کنند. یکی از اشکالاتی که AFC به باشگاه‌های ما می‌گیرد این است که شمارش تعداد هواداران در ورزشگاه‌های ایران امکان‌پذیر نیست. اما با استفاده از این کارت این امر هم میسر می‌شود. شرکت برهان مبین پروژه خود را اجرایی کرده و همین الان هم قابلیت پوشش بازی 100 هزار نفری را دارد. اما ما باید کم کم پیش برویم و فکر می‌کنم در هفته‌های چهارم و پنجم بتوانیم به طور کامل فروش بلیت الکترونیکی را در لیگ برتر جا بیندازیم. در ورزشگاه آزادی طبقه اول که همه صندلی‌ها شماره‌گذاری شده، بلیت‌هایش بر اساس شماره صندلی فروخته می‌شود و در طبقه دوم بر اساس ظرفیت.

مدیر پروژه بلیت الکترونیک فوتبال در مورد اینکه در والیبال بلیت‌ها سه ساعته فروش رفت اما مردمی که بلیت اینترنتی خریده بودند پشت در ماندند، گفت: مشکلی که در والیبال وجود داشت این بود که پرینت‌ها قابل کپی‌کردن بودند اما اکنون این مشکل وجود ندارد. ما در قسمت‌های مختلفی برای ورود به ورزشگاه آزادی گیت گذاشته‌ایم که فقط یک میلیارد هزینه همین گیت‌ها شده است. هر کس کارت داشته باشد و از این گیت‌ها رد شود می‌تواند در ورزشگاه بنشیند. حتی اگر مشکلی در ورزشگاه پیش آمد ما بازرس‌هایی داریم که POS مخصوص را به همراه خود دارند تا جایگاه تماشاگران را شناسایی کنند.

وی در مورد اینکه در صورت رزرو صندلی اینترنتی شخص دیگری در ورزشگاه روی صندلی شما نشسته باشد چه اتفاقی می‌افتد گفت: ما در بخش گیت‌های مشخصی داریم و مقابل ورودی ورزشگاه هم این کارت بلیت‌ها چک می‌شود با این حال اگر بین دو تماشاگر اختلاف پیش بیاید بازرس وجود دارد ضمن اینکه با کمک حراست می‌توانیم اختلاف را به حداقل برسانیم. فروش کارت بلیت می‌تواند حتی برای بخشی از ورزشگاه انجام شود و این قابلیت را داریم که صندلی‌های میزبان و میهمان را از هم جدا کنند برای خرید کارت بلیت‌ها هم می‌توانیم به سامانه فوتبال تیکت مراجعه کنید.

 

برای خرید بلیط باید به سامانه http://www.footballeticket.ir مراجعه کنید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)