خبرگزاری پرسپولیس : فسخ قرارداد تنها خواسته امروز باشگاه است از مانوئل ژوزه كه پرسپوليسي‌ها تا امروز به لطف قرارداد پُر و پيمانش او را حفظ کرده اند.

ديگر اما نه قول و قرارهاي او را به باور مي‌پذيرند و نه خودش را به ادامه حضور. تنها مي‌خواهند كه نباشد و اين نبودن را مديرعامل پيش از نشست كميته فني از مرد پرتغالي طلب كرد. پاسخ تكراري مانوئل ژوزه اما اين بود كه نه كناره‌گيري را خواهد پذيرفت و نه گذشتن از پول و قراردادش را. حضور در نشست كميته فني را هم بي‌خيال شد؛ شايد به اين اميد كه باشگاه از تصميم تازه‌اش برگردد.
يش‌بيني‌اش اما نقشي از واقعيت به خود نگرفت و اين‌بار، خود او ميزبان مديرعامل بود براي به بحث گذاشتن اين جدايي.

ساعت 10 صبح بود كه محمد رويانيان خود را به خانه ژوزه رساند تا كار را براي فسخ قرارداد او يكسره كند. پيش از همه، نارضايتي‌هاي خودش را با او در ميان گذاشت و بعد هم تصميم تازه كميته فني را. درد دل‌هاي مرد پرتغالي هم اما كم نبود و او بعد از گله از بازيكناني كه عليه‌اش مصاحبه كرده بودند، اينطور شروع كرد به صحبت: «به پرسپوليس آمدم كه موفق باشم. پانزده سال هميشه و به صورت مداوم برنده بودم اما اين‌بار نتايج تيمم به گونه‌اي ديگر رقم خورد كه عوامل مختلفي در آن دخيل بود. نمي‌خواهم كسي را متهم كنم. من سرمربي بودم و از خودم رفع مسووليت نمي‌كنم. در اين شرايط هم شما ضربه خورديد و هم من. پرسپوليس بازيكنان بزرگ، خوب و توانمندي دارد ولي بايد فرصت فراهم شود كه با روحيه و انسجام بيشتري در ميادين حاضر شوند. آنها بايد خودشان را باور كنند و به موفقيتشان ايمان داشته باشند. با اطمينان مي‌گويم كه آنها در نيم‌ فصل نتايج خوبي را رقم خواهند زد. در نيم فصل دوم ببينيد كه چقدر به تيم كمك خواهند كرد.»

تمجيدهاي ژوزه از بازيكنان پرسپوليس البته برداشت ديگري را هم گذاشته پيش‌روي‌مان و آن اينكه معتقد است پرسپوليسي‌ها براي او بازي نمي‌كرده‌اند و آنچه به زبان مي‌راند، بيش از يك كنايه نيست!

ژوزه اما ناگفته‌هاي ديگري هم داشت براي در ميان گذاشتن با مديرعامل: «بايد بيشتر صحبت كنيم و بعد تصميم بگيريم. پرسپوليس تيم بزرگي است و هواداران لياقت بهترين‌ها را دارند. دوست دارم هواداراني كه مي‌آمدند و با تمام وجود تيم را تشويق مي‌كردند، خوشحال باشند. پرسپوليس هميشه بالاترين و بهترين تيم است و با اين هواداران عظمت دارد. من تمام تلاش خودم را كردم تا تيم را بالا ببرم اما همه‌چيز دست به دست هم داد تا اتفاقات به شكلي رقم بخورد كه نه من را راضي كند و نه شما و نه هواداران را. من مي‌خواستم فوتبالم را با پرسپوليس تمام كنم و با يكي دو جابجايي در نيم فصل، مي‌توانستم همه‌چيز را درست كنم. در اين مدت تمام فشارها و استرس‌ها را به تنهايي تحمل كردم تا به بازيكنانم فشاري وارد نشود ولي الان همه‌چيز عليه خودم شده. نمي‌خواستم كار به اينجا برسد اما از اين بابت متاسفم و مطمئن هم هستم كه شرايط براي پرسپوليس عوض مي‌شود.»

رويانيان هم كه اين نشست دو نفره را با گله‌گذاري شروع كرده بود انگار كه گفته‌هاي مانوئل‌ژوزه ذهنش را دگرگون كرده باشد، اين‌بار به گونه‌اي ديگر رشته كلام را به دست گرفته: «شما مربي بزرگي هستيد و شخصيتي كه از خود نشان داديد، هيچ نقطه تاريكي نداشت. همه ما مي‌دانيم كه با تمام وجود براي پرسپوليس زحمت كشيديد. جامعه رسانه‌اي، باشگاه و مردم هم در اين مدت ديد مثبتي به شما داشتند و طوري برخورد نكردند كه شخصيت‌تان زير سوال برود. اينطور نبود كه شما را بكوبند. خط مشي همه از باشگاه تا رسانه‌ها حفظ شأن شما بود.»

مرد پرتغالي اما آنقدر تاثيرپذير نشان نداد كه با همين چند جمله به آنچه كه باشگاه مي‌خواهد، تن در دهد و تنها پاسخش به شرط‌ها و پيشنهادهاي مديرعامل يك كلمه بود: «نه».

ژوزه بارها گفت كه مي‌خواهد بماند اما در مقابل، پالس مثبتي نگرفت. همه آنچه پيش‌رويش گذاشتند شرط‌هايي بود كه رفتن او را براي باشگاه راحت‌تر مي‌كرد. اينكه يا به اندازه همان يك نيم‌فصل پول بگيرد و چند ميليارد تومان باقيمانده را ببخشد و برود. اگر هم راضي به رفتن نيست، دستيارانش را بفرستد بروند و خودش با نقش پررنگي كه يحيي در امور فني مال خود كرده، سرمربي بماند. يك سرمربي حرف گوش كن و سر به راه. هيچ‌يك اما مقبول نيفتاد تا اين نشست هم چراغي را براي پرسپوليس روشن نكند و مديرعامل، تعيين تكليف را بسپرد به نشست ديگري كه قرار بود همان ديشب برگزار شود.

نشستي براي توافق در موارد جزيي قرارداد مانوئل ژوزه كه تا پيش از آن، رويانيان اصرار داشت قطع همكاري با او هنوز قطعي نشده است. اين را هم گفت كه بركناري اين مربي را از بيش از 20 روز پيش به بررسي گذاشته: «چند وقت پيش به وكيل باشگاه گفتم مفاد قرارداد با ژوزه را بررسي كند و تبعات بركناري احتمالي‌اش را به من بگويد. در اين‌باره مي‌توانيد از وكيل باشگاه كه الان براي تسويه حساب با دنيزلي به تركيه رفته، بپرسيد. البته راهكارهايي را هم پيدا كرده‌ايم كه بدون خسارت و جريمه، با ژوزه قطع همكاري كنيم.»

رویانیان در خلال صحبت هایش در مورد مبلغ قرارداد ژوزه هم حرف جالبی می زند: «ژوزه در حد خودش پول گرفته. اگر يك ميليون دلار هم به او دستمزد داده باشيم آن زمان دلار 1500 تومان بوده نه مثل الان كه 3 هزار تومان است. ضمن اينكه ما كه نمي‌خواهيم اين پول را به او بدهيم. دبه كردن را براي همين موقع‌ها گذاشته‌اند! مگر عقلم كم است كه 8 ميليارد به او بدهم و بفرستمش برود؟»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)