مرجع خبری پرسپولیس : بررسي‌هاي حميد استيلي براي پيدا كردن گزينه‌هاي خارجي مورد نظرش همچنان ادامه دارد.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس؛ سرمربي سرخ‌ها مي‌كوشد تا با توجه به وسواس شديد كادر فني ( و البته بعضي از كارشكني‌ها!) بهترين انتخاب‌ها را براي تيمش داشته باشد.

 

استيلي كه دوستان زيادي در كشورهاي اروپايي دارد، پس از گفت‌وگو با آنها، از چند بازيكن باكيفيت اروپايي خواست تا در تمرين پرسپوليس در اردوي تركيه شركت كنند.

هر چند كه همچنان بازيكنان درجه چندمي زيادي از سوي واسطه‌هاي ايراني به اردوي خارجي فرستاده مي شوند ولي ماجراي يكي از خارجي‌هاي اردوي پرسپوليس با بقيه فرق داشت.

 
سرخ‌ها ترسيدند
شايد دادن لقب ديو به يك بازيكن ملي‌پوش اروپايي كار درستي نباشد ولي اين لقب اولين چيزي بود كه پس از ديدن «يان كادلس» به زبان آوردند. يان كه سابقه حضور در تيم‌هاي ملي پايه كشور جمهوري چك را دارد، پس از هماهنگي با يكي از دوستان حميد استيلي كه مقيم اروپا است، قبول كرد تا در تمرينات پرسپوليس در كشور تركيه شركت كند.

ورود يان به محل اردوي پرسپوليس در تركيه نيز موارد جالب زيادي را به همراه داشت. يكي از مسوولان تيم پرسپوليس كه حدودا تا سينه اين مهاجم 202 سانتي‌متري بود وقتي براي اولين بار در اردوي سرخ‌ها با يان روبه‌رو شد، به شدت شوكه شد و چند قدمي عقب رفت! ماجراي خوش آمدگويي پرسپوليسي‌ها به جناب «ديو» هم در نوع خودش جالب بود. اكثر آنها براي ديدن يان به سوي او رفته و دوست داشتند از نزديك در كنار اين مهاجم بلندقامت و عجيب بايستند.

يان 202 سانتي‌متري در تيم ملي چك
«يان كادلس» كه متولد 19 جولاي 1989 است در حال حاضر 21 سال سن دارد و در شهر پراگ متولد شده است. اين مهاجم بلندقامت كه با توجه به جثه بزرگش خيلي زود شهره شد، توانست پيراهن تيم‌هاي ملي و پايه‌اي كشورش را بپوشد و به نوعي خودش را «يان كولر» جديد فوتبال چك معرفي كند و البته به‌رغم سن كمش و و پيراهن باشگاه مطرح و معتبر اسپارتاپراگ را بپوشد. در خصوصيات فني و جسماني يان اين را نمي‌توان پيدا كرد كه او همانند بازيكناني مثل انصاري‌فر، خلعتبري و… سرعتي، دريبل‌زن و چابك باشد ولي شرايط استثنايي و خاص يان باعث مي‌شود تا نقطه ضعف سرخ‌ها در مورد نداشتن مهاجم هدف برطرف شود. يان كه 202 سانتي‌متر قد دارد، بدون ترديد مي‌تواند به مرد اول محوطه جريمه تبديل شود و در صورت نياز و ارسال توپ‌هاي بلند، خطرناك و فرصت‌ساز ظاهر شود.

 

فقط كريمي را مي‌شناختم ولي همه‌شان مهربان بودند
حميد استيي كه ديروز با ديدن يان تعجب كرده بود، پس از گپ و گفت كوتاهي با مهاجم سابق تيم ملي چك و اسپارتا پراگ، ورودش به اردوي سرخ‌ها را به او خوش‌آمد گفت و پس از آن دستور داد تا پيراهن و لباس‌هايي مطابق با سايز يان براي او تهيه شود. استيلي كه متوجه نگاه كنجكاوانه شاگردانش به يان شده بود، از او خواست تا بدون توجه به چيزي با سرخ‌ها تمرين كند و دقايقي در بازي دستگرمي آنها به ميدان برود.

يان كه با توجه به حضورش در اردوي پرسپوليس تحقيقاتي را در مورد فوتبال ايران و اين باشگاه انجام داده بود، چند كلامي با استيلي و سرخ‌ها به صحبت پرداخت: «من قبلا شناختي از پرسپوليس نداشتم ولي بعدا فهميدم كه پرسپوليس تيم بزرگي است و در ايران طرفداران زيادي دارد. من اين را فهميده‌ام كه حميد استيلي (مربي تيم) گل قرن را زده و اين يك افتخار بزرگ براي هر كسي است. البته يك موضوع ديگر هم باعث شد تا من به پرسپوليس خوش‌بين‌تر شوم. شنيدم كه قرار است زوم‌ديك هم به كادر فني پرسپوليس ملحق شود. حضور اين مربي بزرگ و اروپايي هم براي من جالب است و هم پرسپوليس چون زوم‌ديك را مي‌شناسم و مي‌دانم كه با حضور او شرايط بهتري خواهم داشت.»

شنيدن صحبت‌هاي يان در مورد پرسپوليس و بازيكنانش هم جالب و قابل توجه است: «به خوبي متوجه نگاه‌هاي عجيب بازيكنان پرسپوليس مي‌شوم. اين خصوصيت من است و اصلا ناراحت نيستم كه آنها با تعجب مرا نگاه مي‌كنند. من احساس مي‌كنم كه بازيكنان پرسپوليس انسان‌هاي خوب و مهرباني هستند چون همگي برخورد خيلي خوبي با من دارند و به نحوي ميهمان‌نوازي مي‌كنند. البته من آنها را نمي‌شناسم و اين شانس را نداشته‌ام تا با آنها دوست باشم و يا اسم‌شان را بدانم ولي در اين بين فقط يك سوال داشتم كه به جايي نرسيدم. من در بين بازيكنان پرسپوليس و ايران علي كريمي را مي‌شناختم و حتي كليپ‌هايي را از او ديده بودم. خيلي دوست داشتم كه علي كريمي را در پرسپوليس ببينم ولي به من گفتند كه او در اردوي تيم ملي است و اين اتفاق نيفتاد.»

 

يان ترجيح مي‌دهد تا فعلا در مورد وضعيت خودش و پرسپوليس صحبت نكند: «من قول داده‌ام تا چند جلسه‌اي همراه پرسپوليس باشم و اين به خاطر احترامي است كه براي دوستانم قائل بوده‌ام. من دوست دارم تا زندگي و شرايط جديدي را در اوج جواني تجربه كنم. اگر همه چيز درست شد كه خوشحال مي‌شوم و اگرنه كه برمي‌گردم چك و كارم را ادامه مي‌دهم.»

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)