پرسپولیس نیوز :پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به پذیرش استعفای گل‌محمدی از سوی مدیران این باشگاه گفت: حتما از نتایج به دست آمده با سرمربیگری یحیی راضی نبودند که با استعفای او موافقت کردند.

جعفر کاشانی گفت: تا زمانی که تیم پرسپولیس به باشگاه تبدیل نشود و بازیکنان شاغل در آن، در آکادمی این باشگاه تربیت نشده باشند تا با فرهنگ غنی پرسپولیس انس بگیرند وضعیت بهبود نخواهد یافت. خوشبختانه در حال حاضر در پرسپولیس قدم‌هایی به سوی باشگاهی شدن این تیم برداشته شده است. آکادمی باشگاه راه‌اندازی شده و ان‌شاءالله با مشاوره‌های فنی نخبگان و بزرگان بازیکنانی که هم‌اکنون در تیم آکادمی پرورش می‌یابند در آینده نزدیک اسکلت تیم بزرگسالان را تشکیل خواهند داد. در آن صورت خواهد بود که پیشکسوتان و هواداران با آرامش می‌توانند بازی‌های دلنشین پرسپولیس مورد انتظار را تماشا کنند.

وی ادامه داد: پرسپولیس این فصل ایرادات زیادی داشت اما هر چه بود گذشت و نباید راجع به گذشته فکر کرد باید عیب‌ها را برای آینده رفع بکنیم تا با چالش‌های کمتری روبرو شویم. امیدوارم کمیته فنی هم یک سرمربی خوب را برای پرسپولیس انتخاب کند. به مدیریت باشگاه هم این فرصت داده شود تا گام‌هایی که برای باشگاه شدن پرسپولیس برداشتند را تکمیل کنند.

این پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه اشتباه یحیی گل‌محمدی چه بود که نتوانست انتظارات را برآورده سازد، گفت: یحیی خودش اشتباه نکرد. او وسط راه به تیم ملحق شد. پیش از اینکه او بیاید تیم بسته شده بود. به نظر من در بحث یارگیری باید دقت بیشتری انجام می‌شد. پرسپولیس باشگاه بزرگی است و پوشیدن پیراهن این تیم کنکور دارد. هر کسی نباید به راحتی پیراهن این تیم را بر تن کند. دقیقا به همین خاطر هم هست می‌گویم بازیکنانی که در تیم پرسپولیس بازی می‌کنند باید تربیت یافته خود باشگاه باشند. یعنی به صورت زنجیره‌وار از تیم نوجوانان به جوانان، امید و در نهایت به تیم بزرگسالان برسند.

وی گفت: کادر فنی باید اشراف کاملی به مسائل فنی، فرهنگی و حتی خانوادگی بازیکنان پایه داشته باشند. هر کسی نباید پیراهن پرسپولیس را بر تن کند. این تیم میلیون‌ها نفر طرفدار دارد که با این تیم زندگی می‌کنند.

کاشانی تاکید کرد: امیدوارم امسال دیگر اشتباهات سال قبل در باشگاه پرسپولیس صورت نگیرد. بازیکنانی که امسال در پرسپولیس بازی می‌کردند خوب بودند اما بین آنها هماهنگی وجود نداشت آنها نمی‌دانستند پیراهن چه تیمی را بر تن کردند. در گذشته بازیکنان با تعصب و غیرت از حیثیت این باشگاه دفاع می‌کردند حتی در دورانی که پروین بازی می‌کرد بازیکنان با فرهنگ بالا دست‌پرورده خود باشگاه محسوب می‌شدند که هنگامی که به میدان می‌رفتند با غیرت و تعصب بازی می‌کردند اما الان تعصب کمتری در بین بازیکنان می‌بینیم.

وی افزود: در پرسپولیس امسال بازیکنان با هم مچ نبودند حتی بین هافبک‌ها و مهاجمان هماهنگی وجود نداشت. آنها نمی‌دانستند در زمین مسابقه چه کار کنند. امیدوارم از این پس انتخاب بازیکنان با فرهنگ این باشگاه باشد. بازیکنان و مسئولین این باشگاه باید درک کنند در چه باشگاهی حضور دارند سنگینی دستگاه پرسپولیس را حس کنند.

این پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با بیان این مطلب که با حضور سرمربی خارجی در پرسپولیس مخالف است خاطرنشان کرد: وقتی کارمان از پایه درست شد می‌توانیم مربی خارجی بیاوریم اما ما مربیان خوب داخلی زیادی داریم که می‌توانند با پرسپولیس نتایج لازم را کسب کنند. در زمان پروین شاهد بودیم که نتایج پرسپولیس درخشان بود. مربیان باید جدا از مباحث فنی روی مسائل روحی و روانی بازیکنان هم کار کنند. بازیکنان هم باید بدانند در قبال هواداران چه رسالت سنگینی را برعهده دارند و پیراهن پرسپولیس چه ارزش بالایی دارد و میلیونها هوادار از آن حمایت می‌کنند.

وی افزود: بهترین کار سرمایه‌گذاری بر روی آکادمی باشگاه است کاری که در تیم‌های بزرگ جهان از جمله بایر‌ن مونیخ انجام می‌شود و بازیکنان از نوجوانان و جوانان در کنار یکدیگر آموزش می‌بینند و از شخصیت و معایب هم آگاهی پیدا می‌کنند. پرسپولیس هم باشگاه کوچکی نیست در گذشته بسیاری از نخبگان کشور عضو این باشگاه بودند. در دورانی که علی پروین بازی می‌کرد ارزش بالای این باشگاه به خوبی محسوس بود.

این پیشکسوت باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: اینکه بهترین بازیکنان دیگر تیم‌ها را جمع کنیم نمی‌تواند دوای درد پرسپولیس باشد چرا که هماهنگی آنها مشکل‌ساز خواهد بود. شما می‌بینید بهترین گلزن فصل گذشته لیگ برتر امسال در تیم پرسپولیس نتوانسته انتظارات را برآورده کند علت آن هم این است که وی با نفر کناری خود هماهنگ نیست. در بازی فینال جام حذفی بارها مشاهده می‌کردیم انصاری فرد در فضای گلزنی قرار داشت اما مهاجم دیگر پرسپولیس که رضایی بود پا به توپ و در حالی که سرش به زمین بود او را نمی‌دید. این نشان می‌دهد هماهنگی در بین بازیکنان وجود ندارد.

وی در پایان گفت: امیدوارم باشگاه تعلیم و تربیت را در دستور کار خود قرار دهد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)