مرجع خبری پرسپولیس : کاشانی با حکم احمدی نژاد می آید

تمرینات پرسپولیس همچنان بدون حضور سرمربی برگزار می​شود.

حبیب کاشانی امید دارد سهمش را از شکافی را که در تشکل آبادگران جهادی ایجاد کرد و به صف حامیان محمود احمدی‌نژاد برگشت تا کمتر از 24 ساعت دیگر از رئیس‌جمهور بگیرد.

او که صبح دیروز به عکس همه روزهای 4 سالی که گذشت، با رویی گشاده و چون دوستی صمیمی در کنار علی سعیدلو، معاون اجرایی دولت نشسته بود تا در دفتر محمد علی‌آبادی پیامی که باید به رئیس سازمان ورزش منتقل می‌شد را به او برسانند حتی یک لحظه نگاهش را از سعیدلو بر نمی‌گرداند؛ «فقط در صورتی می‌آیم که پرسپولیس هم مثل استقلال رئیس مجمعی مستقل از رئیس سازمان ورزش داشته باشد، اعضای هیأت رئیسه را خودم می‌چینم و حاضر نیستم با افراد فعلی کار کنم. اختیارات مجمع را باید به سعید لو بسپارید

این‌ها همه گفته‌های کاشانی بود که خیلی زود جزئیاتش از سوی افراد نزدیک به او در اختیار رسانه‌های ورزشی قرار گرفت. حرف‌هایی که در قالب جلسه بحران رسیدگی به اوضاع نابسامان پرسپولیس برگزار می‌شد. نشستی که طی آن علی سعیدلو سعی داشت علی‌آبادی را آگاه سازد اختیاراتی که به انصاری‌فرد سپرده چگونه باعث بدتر شدن اوضاع شده است.

خشم دولتی از سازمان ورزش
وعده‌های محقق نشده عباس انصاری‌فرد به طرفداران در انتخاب سرمربی شرایط را طوری کرده که محمد علی‌آبادی هم دیگر توان حمایت از مدیر منتصبش را نداشته باشد؛

 مدیری که اتفاقا از سوی علی سعیدلو به تیم پیشنهاد شد اما خیلی زود به صف حامیان علی‌آبادی پیوست تا جبهه‌ای را علیه هدایتی تشکیل دهند.

انصاری‌فرد اما با سیاست هایش تنها بر تنش‌ها افزود و در دوره مدیریتش غیر از وادار کردن سازمان به تزریق متوالی ارقامی درشت به تیم چیزی عاید آنها نکرد. سازمان بایدبودجه می‌داد تا شاید مدیر تیم بتواند هر طور هست کاری کند که طرفداران حسرت خریدهای کهکشانی حسین هدایتی را نخورند و این اتفاق درحالی رخ می‌داد که محمد علی‌آبادی شخصاً از تیم‌های صنعتی خواسته بود برای قراردادهای بازیکنان شان سقف تعیین کنند. ناتوانی مدیر تیم در بحث انتخاب سرمربی هم فشار افکار عمومی را روز به روز بیشتر کرد و همه این ناتوانی را به حساب سازمان ورزش می‌نوشتند و البته بالاتر از سازمان ورزش، دولت مقصر شناخته می‌شد.

کمتر از 2 ماه قبل بود که محمود احمدی‌نژاد در حاشیه یک برنامه زنده تلویزیونی در برنامه خبر چاره‌ای ندید غیر از اینکه به گزارشگر ورزشی سیما بگوید: «انگار باید خودم برای حل مشکل استقلال و پرسپولیس وارد عمل شوم. متأسفانه حاشیه‌های این دو تیم دارد دردسرساز می‌شود

اما در روزهای بعد از انتخابات در حالی که هجمه اتفاقات ناگوار اغتشاشات خیابانی باعث به هم ریختن ثبات اداری شده بود، پرسپولیس به جای گام برداشتن به سوی ثبات، بیش از قبل در هرج و مرج مدیریتی غرق شد. محمد علی‌آبادی که حتی در بدنه دولت دیگر حامیانش را از دست داده بود و بسیاری ازمشاوران عالی احمدی‌نژاد به او توصیه می‌کردند تا دوست صمیمی‌اش را از ورزش دور کند، آقای رئیس همچنان سعی داشت شیوه مدیریتش را آن طور که خود می‌خواست، پیش ببرد.

اینگونه بود که به رغم اصرارهای دولتی، حبیب کاشانی که درست سه روز مانده به انتخابات رسماً به عنوان عضو هیأت مدیره منصوب شده و کمی بعد حکم مدیرعاملی‌اش از سوی سازمان تربیت بدنی اعلام شد ناگهان هر دو سمت را از دست داد و سازمان اخبار سایت خود را خیلی زود تکذیب کرد. تصمیمی که مغایر با سیاست‌های کلان دور دوم دولت برای ورزش بود. اتفاقی که سعیدلو، معاون اجرایی دولت را هم در صف منتقدان علی‌آبادی قرار داد.

پیشنهاد مدیریت به کاشانی
شرایط به سمتی رفت که صبح دیروز سعیدلو شخصاً کاشانی را با خود به سازمان ورزش ببرد و در حضور رئیس سازمان آنها درباره مدیریت کاشانی در تیم حرف بزنند. کاشانی اختیارات تام بخواهد و پیش شرط‌های گوناگون بگذارد و البته علی‌آبادی رضایت ضمنی‌اش را با این شروط اعلام کند.

این بار علی‌آبادی تنها شاهد اتفاقات جلسه می‌شود. کاشانی از سعیدلو می‌خواهد تیمی متشکل از دوستان همسو با خود یعنی پرویز سروری و مصطفی آجورلو را در هیأت مدیره داشته باشد. فرخزادی و آخوندی هیأت مدیره را ترک کنند و از جمع حاضران فعلی فقط نژادفلاح در سمتش باقی بماند.

در برابر همه این شروط رئیس سازمان تنها از کاشانی که اختیار تام برای جذب سرمربی، اسپانسر و تصمیم‌گیری‌هایش می‌خواسته است درباره نحوه اداره تیم می‌پرسد. اینکه مدیر جدید در صورت انتخاب چه برنامه‌ای در کمتر از 24 روز برای مربی‌اش خواهد داشت؟ که کاشانی از مربی ایرانی استقبال می‌کند. او که حالا دیگر استیلی را همراه خود ندارد از مجید جلالی که سازمان هم روی او نظری مثبت دارد اسم می‌برد.

حسین هدایتی، مالک استیل‌آذین و دوست صمیمی کاشانی خبر قوت گرفتن دوباره حضور حاج‌حبیب را در پرسپولیس تأیید می‌کند و می‌گوید: «می‌خواستیم کاشانی را به هیأت مدیره استیل‌آذین بیاوریم اما منتظر هستیم تا تکلیفش با پرسپولیس مشخص شود. در حال حاضر بحث حضور ایشان در باشگاه پرسپولیس به عنوان مدیرعامل بسیار جدی است و ما هم منتظریم تا این موضوع به طور کامل مشخص شود

حضور در پرسپولیس و خداحافظی از شورای شهر؟
حبیب کاشانی قبل از انتخابات رابطه خوبی با دولت نداشت از صف همفکران او بسیاری در کنار محسن رضایی قرار گرفتند اما به واسطه دوستی قدیمی با شخص رئیس‌جمهور بار دیگر، احمدی‌نژاد را ترجیح داد و حالا او مرد فاتح انتخابات است. کاشانی که غیر از احمدی‌نژاد تقریباً با حلقه حامیان رئیس‌جمهور اختلاف داشت و همین اختلاف اجازه نداد مقامی بالاتر از مشاور امور ایثارگران در دولت قبل داشته باشد با بازگشت به ستاد حامیان دولت قبل از انتخابات حالا رابطه‌ای صلح‌آمیز با علی سعیدلو پیدا کرده و حتی این دو صفی را علیه محمد علی‌آبادی در تصمیم‌سازی برای پرسپولیس تشکیل داده‌اند.

حالا او می‌خواهد به پرسپولیس برگردد و مرد اول باشد. تیمی که میان هوادارانش محبوبیت دارد. این بازگشت اما مستلزم استعفایش از شورای شهر است. یکی از مقامات سازمان بازرسی در این باره می‌گوید: «او کارمند آموزش و پرورش است و برای رفتن به پرسپولیس باید از ارگانش مأمور شود البته شورای شهر را هم باید رها کند چون این گونه نمی‌تواند در همه سمت‌ها مشغول باشد

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)