نمایش دوستی و محبت در غیاب نفر اول تیم

مرجع خبری پرسپولیس : بازیکنان پرسپولیس، ظهر امروز به باشگاه آمدند و پس از صرف ناهار، به سالن کنفرانس باشگاه رفتند و پای صحبت‌های کاشانی نشستند.

 

مشروح صحبت‌های کاشانی در ادامه می‌آید:

 

در 18 ماهي كه با هم بوديم آيا تا به حال ديده ايد كه من نسبت به كادر فني بي اهميت و بي توجه باشم. شده است که با تک تک شما برخورد کرده ام فقط به خاطر اینکه ثابت کنم مدير تيم آقاي دايي است. قرارمان همين است چرا كه بايد سرمربي مدير و همه كاره تيم باشد. حالا هم چون آقای دایی حرف‌هایی زده و من ناراحت شدم دلیلی نمی‌شود جواب بدهم. آقاي دايي بر اساس سوال‌هایی که در ذهن‌شان دارند اظهار نظر كرده‌اند. البته سوال‌هایی هم در ذهن من است ولي راه آن اين نيست كه من بروم در تلويزيون و ايشان نيز در تلويزيون جواب يكديگر را بدهيم. اينطور نمي شود و نباید اینطور عمل کرد.

 

 

من سرباز هستم و به من تكليف شده در اين پست انجام وظيفه كنم. اگر 30 ثانیه دیگر به من بگویند برو، می روم. همانطور که سال 87 رفتم. بازیکنان آن سال شاهدند که پس از رفتنم به یک نفرشان هم زنگ نزدم. يك نفر از شما به من بگويد آقاي كاشاني به من زنگ مي‌زد. يك نفر به من بگويد كه يكي از بازي‌هاي پرسپوليس را به استاديوم آمده ام. به هر دلیل من را کنار گذاشتند، 15 ماه كنار بودم و كوچكترين صحبتي نكردم. آقاي علي آبادي تشخيص داده من قبلا خوب بودم ولي حالا خوب نيستم، مگر طلب دارم. يك فرصتي پيش آمده كه مردم را خوشحال كنم. مگر چه چیزی در این جایگاه هست؟ الان من كارخانه فولاد دارم؟ پول در حساب داريم؟ با شرایطی که بر فوتبال حاکم است عزا گرفته ام كه فصل در حال اتمام است و بايد تسويه حساب كنيم و فصل جديد آغاز مي شود و بايد هزينه كنيم. الان دو و نيم ميليارد تومان پول نياز داريم كه فصل را شروع كنيم. شده است شب‌هایی که از فکر باشگاه و مشکلاتش شب خوابم نمي‌برد. دغدغه هزینه های باشگاه، امکاناتی که برای پیشبرد کار لازم است. پول بازیکنانی که به هر حال آنها هم گرفتاری های خودشان را دارند و دغدغه‌های بسیار دیگری که باید با آنها روبرو شویم.. علاوه بر همه مخارج، بايد درفشي فر را آماده کنیم . هزینه سفرها، هواپیما، هتل و سفرهای چند روزه.

 

 

5 درصد قرارداد شما 500 ميليون تومان مي شود. سال گذشته وقتي پيكان را برديم در قزوين علي آقا يك كلام به من گفت: آقاي كاشاني اين 5 درصد را ببخشيد، بدون هيچ حرفي پذيرفتم. بعد با هزار راهکار، می‌رویم برای تامین هزینه های روزانه باشگاه. با این وجود امسال هیچ کمبودی را حس نکردید. چه در دستمزدها، چه در امکانات مورد نیاز برای زمین تمرین و موارد گوناگون از تورنمنت های مختلف بگیرید تا حریف های تدارکاتی اروپایی و قابل توجه. کمبودی احساس نکردید و همه چیز سر جایش بود. خودتان می‌توانید گواهی دهید. سال‌هايي كه با پرسپوليس رفته اند در باشگاه ايرانيان و  تیم پرسپولیس را راه نمي دادند و پاسپورت ها را گرو نگه مي داشتند! مسایل دیگری که وجود داشته و گفتنش به صلاح نیست و اصلا نمی‌شود بیانش کرد که البته آن بازیکنانی که بودند خودشان خبر دارند.

 

 

ما بايد به سمت فوتبال حرفه اي قدم برداريم. طبيعتا هم سخت است. در این مسیر هم هزار حاشیه درست می‌کنند. هزار حرف در می‌آورند. ممکن است آدم های زیادی برای منافع خودشان ایجاد حاشیه کنند. به بازیکنان ما و دیگر تیم ها زنگ بزنند و کارهای دیگری بکنند. ما باید به این مسائل حرفه ای نگاه کنیم و حرفه ای برخورد کنیم و اجازه ندهیم با این ترفندها ذهنمان را مشغول کنند و بین مان تفرقه بیندازند. بارها شنیده ام که گفته اند با فلان بازیکن فلان تیم تماس گرفته شده است در حالی که ما در آن پست بازیکنان بسیار خوبی داریم. شما به من بگویید! برای چی چنین تماسی گرفته می‌شود؟ چه کسی این کار را می‌کند ؟ غیر از این است که می‌خواهند جو تیم ما را به هم بزنند؟ جز این است که در پشت پرده این تماس ها و هزار ترفند دیگر برای حاشیه سازی، منافع دیگری برای برخی ها وجود دارد؟

 

 

صراحتا می‌گویم با احدی برای سرمربی گری پرسپولیس صحبت و مذاکره نشده. به صراحت می‌گویم با بازیکنی برای پیوستن به پرسپولیس، از طرف ما تماس گرفته نشده است. نه خودمان و نه نمایندگانی از سوی باشگاه. حتی مدیر برنامه یکی از بازیکنان، قبل از بازی این تیم با پرسپولیس اصرار داشت وارد مذاکره شویم. اما گفتم به لحاظ اخلاقی و حرفه ای درست نیست. مذاکره با بازیکن، زمان و شرایط خاص خودش را دارد. مذاکره برای جذب بازیکن قانون دارد و ما هم بیگانه با این موضوع نیستیم و بر اساس روال اخلاقی و منطقی و حرفه ای عمل می کنیم. همانطور که تا به حال عمل کردیم. در نيم فصل نامه اي زديم براي باشگاه سپاهان كه آقاي جعفرزاده را مي‌خواهيم. باشگاه نفت به ما نامه زد كه صغيري را مي خواهد. مس كرمان عادل كلاه کج را مي خواست. هر کدام از این ها را هم در چهارچوب خودش انجام دادیم.

 

 

ممكن است در مواردی هم كساني وارد ماجرا شوند و آتش بيار معركه بشوند. حبیب كاشاني كه زنده است و با مجموعه خودمان هم که رفیق هستیم. ما می توانیم مشکلاتمان را با هم در میان بگذاریم. روزي كه شما به عنوان بازیکن به پرسپولیس آمدید بر اساس نیاز تیم و نظر سرمربی آمدید. کاری که هم منطقی است و هم حرفه ای. دلیلی هم وجود ندارد غیر از این عمل کنیم. در این سال ها که در فوتبال حضور داشتم شیوه مدیریتی من این بوده است. اینکه سرمربی تیم، عملا مدیر تیم است. بسیاری از کارها با نظر و طبق خواست سرمربی انجام می‌شود. زمانی که شما به پرسپولیس آمدید اسم هیچ کس جز آقای دایی به عنوان سرمربی تیم، مطرح نبود. ما با تدبير آقاي دايي بازیکنان را انتخاب كردیم، پايش ايستادم و سفت و سخت هم پايش ايستادم. این روزها هم جواب خیلی حرف ها را نمی دهم. چون جواب دادن من به نفع تيم نيست. به صلاح هیچ کدام از ما نیست. من صبر می کنم. چون صلاح در این است. پاسخ دادن من فقط حاشیه ها را بیشتر می کند و کسانی را که منتظر بیشتر شدن مشکلات ما هستند را خوشحال می کند. پس سکوت می کنم.

 

 

اما سوالاتي در ذهن آقای دایی هست. ممكن است به بعضی مسائل، از عملکرد روزنامه بگیرید تا مسائل دیگر اعتراض داشته باشند یا ابهام و اعتراضی مطرح باشد. خب ما هم حتما توضیحاتی داریم. اما جای مطرح کردن این ابهامات و پاسخ ها در رسانه ها نیست. ما یک خانواده ایم و مثل هر خانواده ای حتما مشکلاتی هم داریم. اما این را در جمع خودمان حل می کنیم.

زماني كه روي نيمكت بين محمد و آرفي آن اتفاق افتاد گفتند تصاویر تلویزیونی هم از آن گرفته شده.

چرا ما بايد اجازه بدهيم تلويزيون و رسانه ما را مديريت كند. ما باید با تدبیر خودمان به این مساله بپردازیم و آن را مدیریت کنیم. ما خودمان مي توانيم و حواسمان است كه چه کار كنيم. چيز جديدی نيست. مگر سال 87 کم حاشیه برای تیم بوجود آمد ؟ مگر از داخل و خارج تیم کم مشکل بوجود آمد؟ مگر کم حاشیه سازی کردند؟ نهایتا چه شد؟ مگر غیر از این بود که در جمع خودمان تدبیر کردیم؟

 

 

علي آقا سوال دارد، سوال حق ايشان است. مثلا درباره عملکرد روزنامه پرسپولیس می‌گویند.

روزنامه پرسپوليس 300 شماره منتشر شده، خوب و بد عملکردش را باید در ترازو گذاشت و با هم سنجید. کلیت عملکرد این روزنامه در حمایت از تیم و باشگاه بوده و گاهی هم البته اشتباهاتی داشته‌اند. آنهایی که در رسانه‌ها فعالیت می‌کنند با این مسائل آشنا هستند و می‌توانند قضاوت کنند. تيتر، مطلب و عكس ‌هایی هم بوده که اشتباه بوده. کسی هم منکرش نیست. کار رسانه ای مشکل است و همیشه صد در صدی نیست. حتما ایرادهایی هم در کلیت کار یک روزنامه و طول مدت عملکردش پیش می آید. اما مساله این است که بايد آن چند اشتباه را اصلاح کنیم یا کل عملکرد روزنامه را هم با آن اشتباهات یکی كنيم ؟

همه تلاش و هدف این روزنامه حمایت از تیم و ارکان آن است. به خاطر مجموع عملکرد این روزنامه امروز اين حس در وجودتان هست كه اگر حقي از ما ضايع شود و يا بخواهيم حرفي بزنيم يا اگر بازيكني چون هادي نوروزي به تيم ملي دعوت نمي شود، مي تواند در اين روزنامه مصاحبه كند و از حق خودش دفاع كند.

 

 

شما بالا برويد، پائين بيائيد بازيكن هستيد. آقاي دايي هم مربي تيم و مدير تيم ماست. هزار بار ديگر من و علي همديگر را ببينيم ممکن است بر اساس اختلاف نظرهایی در جلسه دعوايمان شود، جلسه است ديگر . چند تا جلسه داشتيم حرف و حدیث بود اما  اين موضوع كينه اي بين ما بوجود نیاورده است. بازیکن ما گل به خودي زده و من دستش را گرفتم و به او گفتم بلند شو  مرد. اينقدر براي ما زحمت كشيدي كه الان نبايد ناراحت باشي. فوتبال همين است. جلال مصدوم مي شود من شب با او تماس مي گيرم، سپهر همچنين، رحمان طور دیگر. خانواده يعني همين. بله الان هم مي گويم اگر باز هم جلسه فني برگزار كنيم دوباره با علي دعوايمان مي شود چرا كه اين جلسه فني است اگر فردا صبح آقاي دايي در اين مملكت با هر كسي دعوايش بشود اگر من اولي نباشم دومين نفري هستم كه برای حمایت از او به طرفش مي روم. اما اين دليل مي شود كه ما نسبت به تيم اختلاف سليقه نداشته باشيم. من بارها با محمود خوردبين اختلاف نظر داشتيم و بحث كرديم آيا تا به حال ديده ايد كه من قبل از محمود خان از اتوبوس پياده شوم. امكان ندارد. همیشه هم حرمت ایشان را داشته ایم و خواهیم داشت.

 

 

دعواي ما اختلاف سليقه است. علي 10 سوال از من دارد من 20 سوال از او دارم. امكان ندارد ما نسبت به هم بي احترامي كنيم. فوتبال تمام می‌شود و دوستی‌ها و انسانیت ها می ماند. مگر فوتبال چيست كه من بخواهم رو در روي علي دايي در بيايم يا بالعكس. كه چه بشود؟ كه 3 جام بگيريم و بگوييم ايها الناس ما سه جام گرفتيم و خيلي موفق هستيم؟ همین؟

خيلي موفق هستيم يعني گرفتن 3 جام؟ که بعدش چه بشود؟ هر کدام از ما فارغ از پرسپولیس، جایگاه، کار و اعتبار خودمان را داریم. نه مديري هستم كه خانه ام شمال شهر باشد و  ويلا در شمال داشته باشم. فكر مي كنم اكثر بچه ها به منزل ما آمده اند . من با ناراحتي شما ناراحت مي شوم و با خوشحالي شما خوشحال مي شوم.

 

 

امروز هم فقط به اينجا دعوتتان كردم كه به هيچ عنوان به غير از وظيفه بازيكني خودتان كاري نداشته باشيد. چه کسی خوب است، چه کسی بد است، كي چه مي گويد، كاري نداشته باشيد. کار تيم با سرمربي گري آقاي دايي ادامه پيدا مي كند. اختيار آقاي دايي است كه بعد از فصل شرايطش را بگويد. شما به من بگوئيد آقاي دايي اگر قهرمان جام حذفي بشود براي من سود نمي كند؟ طبیعی است مي گويند تيمي كه آقاي كاشاني مديرش بوده، آقاي دايي مربي اش بوده دو قهرماني پياپي آورده است.

18 ماه پيش رفتم دنبال علي آقا، هزار تيم ديگر بود و علي آقا به من اعتماد كرد و آمد همه فكر مي كردند بعد از باخت برگشت به استقلال، دایی را برکنار می‌کنم. این قدر مهم می‌دیدند ایم مساله را. آقاي مظلومي گفتند افتخار من اين بود كه در دور رفت و برگشت پرسپوليس را مغلوب كرديم و در كارنامه اش ثبت شد. خيلي ها حتي از مسئولان ورزشي به من گفتند نرو دنبال دايي، نمي تواني با علي آقا كار كني اما من كار خودم را کرده و مي كنم. مربي هم کار خودش را مي كند. با اعتقاد رفتم و سر حرف خودم هم هستم و با اعتقاد قلبي و عقلي بوده است. همه مي گفتند استعفا كرده بگذاريد برود، گفتم امكان ندارد. وقتي علي آمد سر تمرين گفتم گوسفند جلوي پايش بكشيد.

 

 

علي دايي موفق نشود، شما هم ضرر می کنید. پس از اگر نفعي هست ما همه مان است. ما همه در يك كشتي هستيم و اگر اين كشتي به ساحل سلامت برسد همه ما سهيم هستيم. همانطور که همه ما در شكست مقصريم . شکست برای همه ما و پیروزی برای همه ماست.

باشگاه تلاشش اين است كه این کشتی سالم به مقصد برسد . همه اركان باشگاه در تلاشند. عیب و ایرادها را هم با کمک همه دلسوزان و پیشکسوتان برطرف می کنیم. در چند روز آينده با پيشكسوتان جلسه مي گذارم چون برخي‌ها وقتي ديدند شهر شلوغ است رفتند که از خانواده پرسپولیس علیه خانواده پرسپولیس حرف بکشند. فكر مي كردند بايد دو تا به نفع من و دو نفر به نفع علي آقا صحبت كنند. اما اینطور نیست و نمی گذاریم به این شیوه خانواده را از هم بپاشند. خیلی ها دنبال این هستند که چند نفر از من و تعدادي از علي دفاع كنند. در چنین حالتی گوشت قرباني باشگاه بزرگ پرسپوليس است.

 

 

چرا بايد در رسانه و تلويزيون خودمان را بزنيم، حاصل آن چيست؟ از قول علي دايي نوشتند مگر اخراجم کنند که بروم. اگر ما علی را اخراج كنيم به خودمان بي احترامي كرديم. من اعتقاد دارم که تصمیمم در انتخاب علی دایی درست بوده. چون با شناخت، او را انتخاب کردم. كارنامه علي هم فصل گذشته نشان مي دهد كه چطور بوده. ما چند بازي داريم و برايمان خيلي مهم است. علي دايي مي برد . 20 خرداد ما قهرمان جام حذفي هستيم. آقاي دايي مي تواند بگويد من نيستم . اين حق مسلم اوست. اما ما می خواهیم با او ادامه دهیم.

تمام تلاشمان در طول فصل این بود که کارها به بهترین نحو پیش برود. اما گاهی اشتباهاتی هم داشتیم. گاهی با وجود دیدن مشکلات، تعارف کردیم. من دو  مورد ديدم نگفتم، علي سه مورد ديده نگفته، دو مورد من شده 20 مورد و 3 مورد علي شده 30 مورد، اي كاش اين موردها و تقاضاها و اعتراضات در جلسات اتفاق مي افتاد تا كار به اينجا نكشد. اما هنوز هم دیر نشده. هنوز هم حرفی داشته باشم می زنم اما به خود علی دایی.

 

 

كساني منتظرند كه من عليه علي و بلعكس صحبت كنيم . اما من این کار را نمی کنم. چون روابطی فراتر از فوتبال بین ماست. وحيد وقتي به تيم ما آمد چند پيشنهاد بهتر داشت اما آمد پرسپوليس. وقتي مي‌خواست امضاء كند اصلا قراردادش را نخواند و گفت: براي شما امضاء مي كنيم. وحيد مي داند كه در فوتبال حرفه‌اي اول بايد وكيلش امضاء كند سپس بازيكن ولي او امضاء كرد. اين بار من را زياد مي كند.. ما خودمان براي بازيكن ارزش قائليم. امروز به شما مي گويم فوتبالتان تمام مي شود، احترام و ادب و دوستي را از دست ندهيد كه برايتان ماندگار مي شود.

آنهايي كه منتظرند من بر عليه دايي تعدي و بي احترامي كنم از من چنین کاری را نخواهند دید. به هیچ عنوان علیه دایی حرف نمی زنم. علی رغم اینکه خیلی ها در همین ایام علیه من حرف زدند و تهمت زدند.

 

 

ختم كلام، شما بازيكن هستيد. اركان باشگاه هستيد و وظایف خودتان را دارید. فردا صبح علي دايي از سر تا پا مرا فحش داد، هيچ كس حق ندارد دخالت كند. حيطه اختيارات شما زمين چمن است. كي راست مي گويد، كي دروغ مي گويد ، كي حق مي گويد كي ناحق است جزو حیطه وظایف شما در باشگاه نیست. چرا كه مهم تر از من و علي آقا  و شما  باشگاه پرسپولیس است. خیلی‌ها  مي‌خواهند ما را رو در روي هم قرار دهند. هشتم خرداد نياز داريم كه هواداران به ورزشگاه بيايند. وارد بازي هاي اين و آن نشويم. در پايان، حرف اول و آخر را علي دايي مي زند. در زمين مسابقه شما نشان مي دهيد كه ما تيم هستيم.

 

به افتخار پرسپوليس، به افتخار علي دايي، به افتخار خودتان، به افتخار هواداران، به افتخار كادر فني، به افتخار همه قلب هايي كه براي تيم مي تپد، کار می کنیم. ما نسبت به هم اعتقاد داريم حرف داريم اما كينه نداريم. دشمني نداريم. به افتخار همه اركان باشگاه، به وظایفمان عمل می‌کنیم و حرمت ها را نگه می داریم. ما يك تيم هستيم. 20 خرداد با قهرماني (در جام حذفی) تصميم مي گيريم كه چكار كنيم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)