پرسپولیس نیوز : بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید اگر به رده‌های سنی پایه توجه نداشته باشیم باید منتظر پسرفت فوتبال ایران در آینده باشیم.

جعفر کاشانی  از ضعف موجود در فوتبال پایه ایران انتقاد کرد و گفت: تا زمانی که به صورت درست صاحب باشگاه نباشیم، نمی‌توانیم انتظار موفقیت در رده‌های سنی پایه را داشته باشیم. ساختار فوتبال ایران به گونه‌ای شکل گرفته که گویی توجهی به سن پایه وجود ندارد. تا وقتی تفکر تیمداری در ورزش ایران به جای باشگاهداری خودنمایی می‌کند، کسب نتیجه‌هایی مانند ناکامی تیم ملی امید در اینچئون را شاهد هستیم.

کاپیتان سال‌های دور تیم فوتبال پرسپولیس با بیان این که در حال حاضر افراد ناتوان در فوتبال ایران حضور دارند، گفت: کسانی که به عنوان نماینده ایران به رقابت‌های بین‌المللی اعزام می‌شوند گویی چندان توجهی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی ندارند. در شرایطی که هیچگاه مقابل تیم‌هایی همچون ویتنام و قرقیزستان چنین نتایج فاجعه باری را نمی‌گرفتیم، به دلیل حضور افرادی که چندان با جایگاه فوتبال ملی آشنا نیستند، چنین نتایجی را در اینچئون کسب کردیم.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر این که پوشیدن پیراهن تیم ملی برای هر کسی افتخار است، خاطرنشان کرد: بازیکنان باید آن قدر نسبت به پوشیدن پیراهن تیم ملی تعصب داشته باشند که تمام تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه‌ به کار ببندند اما در بازی‌های آسیایی شاهد آن بودیم که تیم امید ایران با بدترین نتیجه‌ حذف شد و پس از آن برخی در حمایت از این نتایج مصاحبه‌هایی را انجام دادند که گویی ما در اینچئون افتخارآفرینی کردیم.

کاشانی اضافه کرد: فوتبال ایران از نظر معنوی در حال پسرفت است و هر روز به عقب بازمی‌گردد؛ چرا که در این شرایط از حضور نخبگان فوتبال کمترین استفاده را می‌بریم.

او با بیان این که در فوتبال ایران یک هدفگذاری مناسب صورت نگرفته، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فدراسیون فوتبال در رده‌های سنی پایه تیمداری می‌کند در صورتی که وظیفه تربیت و پرورش بازیکنان بر عهده باشگاه‌هاست. رده‌های سنی پایه زمینه‌ساز یک تیم ملی قوی در آینده فوتبال ایران هستند که اگر به آن بی‌توجه باشیم شاهد تضعیف فوتبال ایران خواهیم بود. امیدوارم شرایطی فراهم شود که بتوانیم شاهد توجه ویژه به رده‌های سنی پایه باشیم و مدیران باشگاه‌ها تنها به فکر تیم‌های بزرگسال خود نباشند و به فکر تربیت بازیکن رده‌های پایه نیز بیفتند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)