پرسپولیس نیوز: پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: قهرمانی چهار ساله پرسپولیس را که با اقتدار به دست آمده نمی‌شود زیر سوال برد و واقعا حیف است.

حامد کاویانپور در گفت‌و گو با ایسنا درباره قهرمانی پرسپولیس اظهار کرد: پرسپولیس خودش را به همه جهان ثابت کرد و با این ‌که کری خواندن هواداران همیشه جذاب است اما گاهی اوقات حرف‌ های خوبی نمی‌ شنویم و حتی یکسری آدم‌ ها که به نوعی اسمشان در فوتبال است حرفایی می‌زنند که از آن ‌ها بعید است. سپاهان هم یک دوره سه ساله قهرمان شد و در لیگ قهرمانان آسیا درخشید. درخشش آن‌ ها افتخار کشور ما بود و اکنون قهرمانی چهار ساله پرسپولیس را که با اقتدار به دست آمده نمی‌شود زیر سوال برد و واقعا حیف است.

او ادامه داد: شکل بسته شدن تیم و عملکرد مدیریتی بسیار مهم است. من یک دهه در پرسپولی بازی کردم و در آن‌ سال ها خیلی اذیت می‌ شدیم. مربی در ابتدای فصل معلوم نبود و بازیکنان مشخص نبودند. حقیقا این را هم باید بگویم که امسال هم فکر نمی‌کردم چنین عملکردی داشته باشد چرا که یک تیم فوتبال پیش از بازی ها باید حرفه ای عمل کند و قراردادهایش به درستی بسته شود و همه کادر تیم مشخص شده باشد. باتوجه به تجربه آن سال ها فکر نمی‌کردم پرسپولیس این گونه خوب باشد اما خداراشکر با آن عقبه سه ساله با برانکو و اضافه شدن مهره ای مثل مهدی ترابی خیلی برای پرسپولیس تاثیرگذار بود.

کاویانپور درباره عملکرد درخشان مهدی ترابی در این فصل گفت: باید به او تبریک بگوییم. البته این یک کار تیمی است اما به طور مثال در قهرمانی اولین دوره لیگ برتر هم ۷،۸ بازی آخر آقای پروین به ما می‌گفت که آبرومندانه بازی کنید و اگر نایب قهرمان هم می‌ شوید با اقتدار این مقام را به دست آورید. تغییراتی هم در تیم داد و من که هافبک دفاعی بودم بازیکن آزاد شدم و مهدی تارتار عقبتر آمد و این تغییرات باعث شد من بهترین بازیکن فصل شدم اما تارتار خیلی تاثیر گذار بود. من قبلا همین کار را برای علی کریمی انجام دادم و فوتبال کار تیمی است. ترابی هم به همین صورت امسال بهترین بازیکن شد و البته باید بگویم او با اخلاق و کم حاشیه است.

او درباره عملکرد کالدرون و گل محمدی عنوان کرد: یحیی تیم قهرمان کالدرون را گرفت و می‌ خواهم بگویم هرکدامشان سهم به سزایی در این کار دارند. بسته شدن تیم خیلی مهم است و وقتی کالدرون از آرژانتین آمد نظری نداشتم چرا که فوتبال مان تجربه مربی آرژانتینی نداشت. مردم از شدت علاقه به برانکو که کالدرون تا مدت ها دیده نمی شد و با این که تیمش خوب بود و می برد اما دیده نمی شد. این مربی کار بزرگی کرد اما سبک بازی پرسپولیس تغییر کرد و به سمت نتیجه گرایی رفت. برانکو تفکراتش بازی مالکانه بود.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس ادامه داد: گل محمدی در شرایط سختی سرمربی گری پرسپولیس را به عهده گرفت و هر کسی جای او بود تیم را تحویل نمی گرفت و فقط کافی بود پرسپولیس نایب قهرمان شود و همه چیز گردن او می افتاد. به نظرم هر کدام شان کار بی نظیری انجام دادند و خودم به عنوان یک پرسپولیسی فکر نمی کردم که این تیم به این شکل قهرمان شود. برانکو بسیار در تیم پرسپولیس تاثیر گذار بود.

او با بیان این که کیروش یک تیم ملی سلیقه ای درست کرده بود، گفت: با این که تیم ملیمان محاسن زیادی داشت و با ذهنیتی متفاوت تیمی ساخت که شاخصه اصلی‌اش گل نخوردن بود و می دانست ابزار بازی مالکانه در جام جهانی را ندارد و این ها در تیم ملی انحصاری بود و اکنون وقتی در تیم ملی نیست داریم فاجعه می بینیم. آقای برانکو آمد و کاری کرد که حتی با رفتنش هم باشگاه موفق شود و هنوز باشگاه پرسپولیس نان کار با برانکو را می خورد. اگر پرسپولیس همین شکل را حفظ کند و تغییرات زیادی نداشته باشد، هیچ موقع به آن سال های بد قبل از قهرمانیهایش برنمیگردد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)