مرجع خبری پرسپولیس : بزرگترین غافلگیری چهل و چهارمین مراسم بزرگداشت مرحوم تختی، حضور علی کریمی بود.

 

جوان منزوی و تا حدودی ترش اخلاق سال‌های نه چندان دور فوتبال ایران که معمولاً با چنین مراسم‌هایی بیگانه بود، دیروز بدون دعوت بر سر مزار تختی رفت. بهنام ابولقاسمپور مسئول ورزش شهرداری منطقه 20 که این مراسم زیر نظر آنها برگزار شد می‌گوید:

 

«ما کریمی را دعوت نکرده بودیم. خود من هم اصلاً نمی‌دانستم قرار است او بیاید. میهمان‌های زیادی آمدند که ناگهان دیدیم کریمی هم از راه رسید. حضور او باعث شد تا مراسم پرشورتر برگزار شود.»

 

از دوران جوانی جادوگر، هرگز این نوع تصویرها ثبت نشد. او به حضور در چنین مراسمی عادت نداشت، همانطور که بعضی وقت‌ها عادت نداشت سکوت کند و ساکت بنشیند. کریمی مانند همیشه غیرقابل پیش‌بینی عمل کرد و با حضور خود در مراسم سالگرد تختی، به او ادای دین کرد، در حالی که اغلب اقوام جهان پهلوان نیز به دلیل حضور در ینگه دنیا، غایب بودند.

حضور کریمی، با شور و استقبال زیادی همراه شد. آنها که آمده بودند، با دوربین‌ گوشی‌های خود، روی صورت او فوکوس کرده بودند. همه جلو می‌آمدند و با او عکس یادگار می‌گرفتند. با انتشار خبر حضور کریمی، لحظه به لحظه به جمعیت نیز افزوده‌تر شد تا این بار مراسم گرمی عجیبی داشته باشد. کریمی با رسمی شدن مراسم اما در گوشه‌ای نشست و تنها به سخنرانی گوش کرد.

 

وقتی برخی از خبرنگاران حاضر برای گفت و گو با او پیشقدم شدند، جادوگر ترجیح داد درباره این حضور سخنی نگوید چون آن را وظیفه خود می‌دانست: «من فقط آمده‌ام به وظیفه‌ام عمل کنم و هیچ حرفی ندارم.»

 

آنها که با کریمی از نزدیک آشنا هستند می‌گویند در دو سال گذشته او تبدیل به آدم دیگری شده است. حتی بعد از شکست‌های اخیر پرسپولیس و اشک و اعتراضات طرفداران، او تنها کسی بود که به میان آنها می‌رفت و با تمام شان درباره وضعیت تیم حرف می‌زد تا آرام دل آنها باشد.

 

حضور کریمی با چنین تغییرات رفتاری، در مراسم سالگرد مرحوم تختی بسیار عادی به نظر می‌رسید. در این مراسم به غیر از کریمی چهره‌های سیاسی کشور از جمله زاکانی، غفوری فرد (نمایندگان مجلس)، محسن نایبی فرماندار تهران و… حضور داشتند این بار هم مثل همه سال‌های قبلی مراسم با شعار ساختن مقبره‌ای درخور نام آقا تختی به اتمام رسید. مثل همیشه.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)