پرسپولیس نیوز :  کریم باقری می‌گوید: بازیکنان خودشان تصمیم می‌گیرند که تمرین کنند یا نه.

 تعطیلی تمرین پرسپولیس و خبر اعتصاب بازیکنان، طرفداران این تیم را نگران کرد. قرمزها با شکست سپاهان نشان دادند که قدرت قهرمانی را دارند ولی حالا ظاهرا برای ادامه کار با مشکلات زیادی روبرو هستند. کریم باقری مربی محبوب پرسپولیس درباره وضعیت این تیم می گوید: «خدا را شکر خوب است.» او در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلی تمرین یعنی وضعیت خوب، با خنده پاسخ می دهد: «چه بگوئیم خوب است و چه بگوئیم بد است، تمرین نکرده اند. حالا هوا هم برفی و سرد بود.»

اما اعتصاب در تمرین قرمزها هواداران را نگران کرده است. کریم باقری درباره این نگرانی ها می گویند: «خب بله، طرفداران باید هم نگران باشند چون بازیکنان تمرین نکرده اند منتهی این بچه ها هم حق دارند و حقوق شان را می خواهند. مگر چیز اضافه ای می خواهد؟ می گویند پول مان را بدهید. به نظر من الان وقت آن است که وزارت ورزش جلو بیاید و تکلیف پرسپولیس را روشن بکند. اگر تیم دست آنهاست بیایند و به تیم کمک کنند. همینطوری که نمی شود کار را جلو برد. مگر علی دایی چقدر می تواند دست خالی باشد؟ باید به پرسپولیس کمک و البته توجه شود. متولیان باید جلو بیایند تا مشکلات را حل کنند.»

استقلال هم مثل ما مشکل دارد

 مشکلات مالی در پرسپولیس ریشه عمیقی دارد. با حضور رویانیان به نظر می رسید این مشکلات کم شده ولی حالا دوباره مثل زخمی سر باز کرده است. کریم باقری در این باره می گوید: «البته تنها پرسپولیس نبوده که در این سال ها مشکل داشته است. استقلال هم مثل ما هر سال مشکلات مالی زیادی دارد. سال به سال هم این وضعیت بدتر می شود. شما یک مدیر عامل در چند سال اخیر در استقلال و پرسپولیس پیدا کنید که بگوید ما از نظر مالی تامین بودیم و مشکلی نداشتیم. غیر ممکن است چنین مدیری پیدا کنید. این دو باشگاه همواره مشکل داشته اند و با این وضعیت هم مشکلات مالی شان برطرف نمی شود.»

پرسپولیس و استقلال را خصوصی کنند

راه حل خروج از بحران فعلی چیست؟ کریم باقری معتقد است خیلی ها درباره راه حلش حرف زده اند: «راه حل را که نباید من بدهم، کارشناس ها راه حلش را داده اند. متاسفانه صحبت های زیادی می شود و خیلی ها راهکار می دهند ولی در عمل هیچ کاری انجام نمی شود. باید تیم ها را به بخش خصوصی واگذار کنند. باید به آدم هایی بدهند که بتوانند باشگاه را اداره کنند. خیلی از آدم ها هستند که می توانند به استقلال و پرسپولیس سر و سامان بدهند، به شرط آنکه به آنها اجازه دهند کار کنند و همینطور تیم ها را واگذار کنند. نه اینکه مدام حرفش را بزنند و در عمل اتفاقی نیفتد. این اصلا به نفع نیست و باعث می شود هر سال مشکلات بیشتر و بیشتر شود.»

ما را ول کنید، به بازیکنان پول بدهید

باقری درباره ادامه شرایط این روزهای پرسپولیس می گوید: «به هر حال مشکلات مالی خیلی می تواند ضربه بزند. بازیکنان هم حق و حقوق شان را می خواهند. باید مطالبت شان پرداخت شود. برای ما در این چند وقت مشکلاتی به وجود آمد و همه اش به دلیل مسایل مالی بود.» اما امروز هم شرایط به همین شکل خواهد بود؟ باقری پاسخ روشنی ندارد: «نمی دانم ولی به تمرین که می رویم. اما تمرین کردن بستگی به نظر بازیکنان دارد.باید ببیند که آیا کسی می آید که درباره مشکلات شان صحبت کند یا نه.» باقری در پاسخ به این سوال که آیا خودش حقوقی گرفته است، می خندد و می گوید: «آقا ما را ول کنید، الان مهم بازیکنان هستند که پول شان را بگیرند. امیدوارم پول برسد و مشکلات حل شود.»

به تیم ملی خوش بین نیستیم

در ادامه با کریم باقری کمی هم درباره تیم ملی حرف می زنیم. او دربارهاختلاف های به وجود آمده بین تیم ملی و برخی از باشگاهها می گوید: «این اختلاف ها نه به درد تیم ملی می خورد و نه به درد باشگاهها. به هر دو طرف هم ضربه می زند. باید هر چه سریعتر برنامه ریزی درستی صورت بگیرد تا آنها اینقدر ضربه نبینند. الان من هیچ برنامه تدارکاتی برای تیم ملی نمی بینم و اصلا آماده نیستند. هر چه اردو بوده کنسل شده و بازی تدارکاتی هم نداشته ایم. هر چه بوده در حد حرف بوده. الان فرصت کمی مانده و باید تا وقت هست کار را درست کنیم.» از کریم باقری می پرسیم که با این شرایط واقعیت فوتبال ایران در جام جهانی چیست؟ او با خنده می گوید: «با این وضعیت اگر نتیجه گرفتیم باید تعجب کنیم! با این اتفاقاتی که دارد می افتد فکر نکنم کسی خوش بین باشد.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)