پرسپولیس نیوز :  کریم باقری کاپیتان سابق پرسپولیس مهدوی کیا را یکی از استثنایی ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران می داند.

مهدي مهدوي كيا كاپيتان پرسپوليس در حالي در فينال جام حذفي از دنياي فوتبال خداحافظي خواهد كرد كه همبازي ها و مربيان سابق او اظهارنظرهاي متفاوتي در خصوص خداحافظي اين بازيكن داشته اند. كريم باقري كاپيتان سابق پرسپوليس هم مهدوي كيا را يكي از استثنايي ترين بازيكنان تاريخ فوتبال ايران مي داند و معتقد است كه مهدي حتي مي توانست در فصل آينده هم بازي كند. باقري در خصوص خداحافظي مهدوي كيا و مسائل مختلف ديگر به سوالات پاسخ مي دهد. از كريم در مورد بازي خداحافظي خودش هم سوال كرديم ولي او گفت كه اين مسائل چندان برايش مهم نيست. حرف هاي باقري را مي خوانيد.

آقاي باقري مثل اينكه شما هم قرار است در بازي خداحافظي مهدوي كيا حضور داشته باشيد؟
بله،همينطور است ولي هنوز جزئیات این مراسم را به اطلاع من نرسانده‌اند. خداحافظی برای همه فوتبالیست‌ها و بزرگان فوتبال وجود دارد و مهدی مهدوی‌کیا نیز از این قائده مستثنی نیست.

فكر مي كنيد مهدوي كيا چه حسي داشته باشد، خداحافظي از فوتبال ناراحت كننده است؟
هر بازیکنی در دوران فوتبال خود یک شروع و يك پايان دارد. مهم این است که آن بازیکن پایان خوبی داشته باشد و در اوج محبوبیت از فوتبال خداحافظی کند. امیدوارم مهدی مهدوی‌کیا در آخرین بازی خود با خاطره‌ای خوب از فوتبال خداحافظی کند و خداحافظی توام با قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی نیز باشد. او واقعا جزو استثناهاي تاريخ فوتبال بوده و برايش آرزوي موفقيت دارم.

برخي معتقدند او به موقع تصميم به خداحافظي گرفت،نظر شما چيست؟
 مهدوی‌کیا اگر می‌خواست پتانسیل آن را داشت که یک فصل دیگر بازی کند اما تصمیم گیرنده خود مهدی است و باید به تصمیم او و امثال مهدوی‌کیا احترام گذاشت. در واقع خود او می‌خواست در این مقطع زمانی از فوتبال خداحافظی کند، هرچند که برخی از هواداران اعتقاد دارند که مهدوی‌کیا می‌توانست یک فصل دیگر بازی کند و بعضی دیگر نیز معتقدند خداحافظی او به موقع بود.

فكر مي كنيد مهدوي كيا در مربيگري هم موفق شود؟
مهدي توانايي هاي زيادي دارد و اين را در زمان فوتبالش نشان داد. اميدوارم او در دوران مربيگري هم موفق شود.

خودتان فکر می‌کنید که در زمان مناسبی از فوتبال خداحافظی کردید؟
از این موضوع چند سال گذشته است و نمی‌خواهم به آن ورود کنم.

فكر نمي كنيد باشگاه پرسپولیس برای کریم باقری هم بازی خداحافظی برگزار می‌کرد، از اين موضوع ناراحت نيستيد؟
هیچگاه به دنبال این چیز‌ها نبودم، اتفاقی بود که افتاد و از آن خیلی گذشته است. البته در همه کشورهای صاحب فوتبال این موضوع عرف است اما در ایران من این موضوع را چندان مشاهده نکرده‌ام. اين مسائل برايم اهميت ندارد و در فوتبال ايران خيلي ها از من بزرگتر بودند كه بايد اول به آنها فكر مي كرديم.

ولي قبول داريد خيلي از فوتباليست ها دوست دارند با پيراهن تيم باشگاهي شان از فوتبال خداحلفظي كنند؟
مسلما همه دوست دارند که با برگزاری بازی خداحافظی در باشگاه محبوب خود از فوتبال خداحافظی کنند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. ضمن اینکه بازیکنان زیادی در باشگاه پرسپولیس بوده‌اند که نسبت به من افتخار آفرینی‌های بیشتری را برای باشگاه انجام داده‌اند اما برای آن‌ها بازی خداحافظی برگزار نشده است.

درخصوص دیدار فینال جام حذفی چه صحبتي داريد؟
پرسپولیس با اینکه در ورزشگاه آزادی میزبان است اما کار سختی مقابل سپاهان پیش رو دارد. هرچند که تیم سپاهان طی چند وقت اخیر کمی افت کرده است اما بازیکنان پرسپولیس نباید فراموش کنند که سپاهان یک تیم کاملا حرفه‌ای است و برای بازیکنان این تیم فرقی نمی‌کند که در کدام ورزشگاه به مصاف حریفان خود می‌روند.

نتيجه را چطور پيش بيني مي كنيد؟
قابل پيش بيني نيست ولي بازیکنان پرسپولیس باید از شرایط میزبانی ‌‌نهایت استفاده را برده چون توان آن را دارند که تیم سپاهان را شکست داده و قهرمان جام حذفی شوند. البته این موضوع فقط با گفتن و حرف زدن اتفاق نمی‌افتد و آن‌ها باید توانایی‌های خود را درون زمین نشان دهند. بازیکنان پرسپولیس باید بدانند که قهرمانی در جام حذفی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا خواسته به حق هواداران در این فصل است و امیدوارم بازیکنان این مسئله را درک کرده باشند.

آیا در فصل آينده در كنار کادر فنی پرسپولیس هستيد؟
هنوز زود است در این خصوص صحبت کنم. شاید کادر فنی فعلی فصل بعد نخواهند من در کنار آن‌ها باشم یا حتی ممکن است کادر فنی تغییر کند، باید ببینیم در آن مقطع زمانی چه اتفاقی خواهد افتاد.

به نظر شما پرسپوليس بايد گل محمدي را براي فصل بعد نگه دارد؟
هنوز تكليف سرمربي و مديرعامل پرسپوليس براي فصل بعد مشخص نيست و نمي توان از حالا در اين خصوص صحبت كرد.

راستي بازي هاي ليگ قهرمانان اروپا را مي بينيد؟
بله، واقعا بازي هاي زيبايي را مي بينيم. من كه طرفدار رئال مادريد هستم و متاسفانه اين تيم 4 گل خورد. البته دورتمند بازي بسيار زيبايي را انجام داد و حقش بود كه به پيروزي برسد.

فكر مي كنيد رئال مادريد امشب صعود كند؟
رئال خيلي كار سختي دارد مگر اينكه يك شب بي نظير را پشت سر بگذارد. از طرفي شانس بارسلونا هم بسيار كم است.

دوست داريد چه تيمي قهرمان اروپا شود؟
فرقي ندارد و مهم اين است كه از اين بازي هاي زيبا لذت ببريم. همه اين تيم ها در سطح بسيار بالايي قرار دارند و تماشاي فوتبال آنها لذت بخش است.

مثل اينكه بازي رئال مادريد و گالاتاسراي را از نزديك ديديد و به تركيه رفته بوديد؟
بله، واقعا جو بي نظيري در ورزشگاه اختصاصي گالاتاسراي وجود داشت و طبيعتا ديدن بازي رئال نادريد از نزديك يك اتفاق بي نظير است.

به نظر شما مورينيو را مي توان بهترين مربي دانست؟
بله، او جزو سه مربي برتر دنيا و حتي مي توان گفت بهترين مربي دنيا است.

برخي معتقدند سبك بازي ژابي آلونسو شبيه بازي شما است؟!
من كجا ‍ژابي آلونسو كجا!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)