رییس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه مخالفتی با نصب تصویر یوزپلنگ ایرانی بر روی لباس ملی پوشان صورت نگرفته است، گفت: تصویر این نماد ایرانی بر روی پیراهن ملی پوشان فوتبال در جام جهانی 2014 نصب می شود.

به گزارش ایرنا، علی کفاشیان در حاشیه مراسم رونمایی ازسامانه مخابراتی فوتبال ایران به نام 6090 در گفت وگو با خبرنگاران در باره مخالفت های انجام شده با نصب تصویر یوزپلنگ ایرانی بر روی لباس ملی پوشان، افزود: بر عکس اخبار منتشره شده، تا کنون هیچ مخالفتی با این موضوع صورت نگرفته است. این نماد بر روی لباس ملی پوشان نصب می شود و در روز 22 بهمن از لباس آنان نیز رونمایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما این لباس را به فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) فرستادیم و آنان نیز آن را تایید خواهند کرد.

علی کفاشیان در ادامه در باره وضعیت حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال گفت: با قراردادهای فعلی که از حق بخش تلویزیون دریافت می کنیم، دیگر نمی توانیم خواسته های مردم را برای فوتبال برآورده کنیم.

وی در باره حاشیه های به وجود آمده از سوی مدیرعامل های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قبل از بازی شهرآورد، گفت: از نظر من عملکرد بدی است و برازنده فوتبال ایران نیست. امروز از فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال خواستم به این مسئله دامن نزند. فتح الله زاده و رویانیان نباید اصلا چنین مطالبی بیان کنند.

رییس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: این کارها قبل از دیدار شهرآورد، این بازی را آلوده می کند و نباید اتفاف بیافتد و اگر ادامه یابد، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با آنان برخورد می کند.

وی در پاسخ به نقد برخی کارشناسان و منتقدان فوتبال مبنی بر اینکه با توجه به مسجل شدن جرم قهرمانی، وی باید برای همیشه از فوتبال محروم می شد، گفت: این حکم قضایی است که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرده است و به طور حتم کمیته استیناف نیز به آن رسیدگی مجدد خواهد کرد. البته برای این حکم هم حدود دو ماه نهادهای مختلف بحث و پیگیری کردند.

کفاشیان در باره بازی های تدارکاتی تیم ملی فوتبال نیز گفت: تیم های بسیار خوبی آماده بازی با ایران هستند، باید کمی فرصت دهیم تا به جام جهانی نزدیکتر شویم. تیم ملی فوتبال تا برگزاری جام جهانی هفت تا 9 بازی تدارکاتی خواهد داشت. مرحله اول بازی های تدارکاتی اسفندماه و دیدار با گینه و کویت خواهد بود.

** بازیکنان ایرانی با یک سوم قرارداد کشورهای عربی هم می ماندند

علی کفاشیان در ادامه در باره رفتن برخی بازیکنان فوتبال ایران به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس گفت: اگر قرارداد باشگاه های ما با بازیکنانی همچون جواد نکونام و پژمان منتظری حتی در حد یک سوم میزان قرارداد این کشورها بود، بازیکنان ایرانی در کشور می ماندند.

وی باره میزان پول های دریافت نشده فدراسیون فوتبال نیز گفت: حدود سه و نیم میلیون دلار از پول های فدراسیون به دستمان نرسیده است. یک و نیم میلیون دلار در خزانه داری آمریکا بلوکه شده است. 750 هزار دلار سوییس ویژه داوران است که هنور به دست ما نرسیده است و یک میلیون دلار نیز ویژه پروژه گل است که پرداخت آن با مشکل روبروست. دیروز با مسئولان بانک مرکزی در این خصوص جلسه داشتیم و امیداورم راه کاری برای دریافت این پول ها پیدا شود.

علی کفاشیان در باره محروم شدن بازیکنان به دلیل کشیدن قلیان نیز گفت: پرونده این بازیکنان در دست بررسی است و هنوز بازیکنی به این دلیل محروم نشده است. قلیان کشیدن کار خوبی نیست و دودش هم به چشم بازیکنان می رود.

وی تصریح کرد: این حرکت پسندیده نیست و بازیکنان باید بدانند که کوچکترین عملکرد آنان در رسانه ها منعکس می شود. البته رسانه ها نیز از اسم بردن افراد خودداری کنند، زیرا برخی اسامی مطرح شده، در این پرونده نبودند.

وی در باره حامی تیم ملی فوتبال نیز گفت: اسپانسر تا آخر دیماه فرصت عمل کردن به تعهدات خود دارد در غیر اینصورت با حامی دیگری قرارداد خواهیم بست.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)