پرسپولیس نیوز : رئیس فدراسیون فوتبال کشور گفت: تیم فوتبال ابومسلم خراسان رضوی یکی از تیم های با سابقه و پر طرفدار فوتبال کشورمان است و جای این تیم در لیگ برتر کشور خالی است.

 علی کفاشیان صبح جمعه در حاشیه همایش هیئت رئیسه فدراسیون و روسای هیئت های فوتبال سراسر کشور که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تیم فوتبال ابومسلم خراسان رضوی یکی از تیم های با سابقه و پر طرفدار فوتبال در کشورمان است و واقعا حیف است که بخاطر برخی مسائل مدیریتی این تیم از سایر تیم ها عقب مانده و اکنون جای ابومسلم در لیگ برتر کشور واقعا خالی است.

رئیس فدراسیون فوتبال کشور افزود: در همین اواخر هم شاهد حضور چند مدعی مالکیت این تیم هستیم و این افراد برای خودشان مربی انتخاب و تیم تشکیل داده اند که این کار از نظر بنده کار درستی نیست.

کفاشیان با بیان اینکه کمیسیون ماده پنج نظرش را راجع به ابومسلم بیان کرده بیان کرد: طبق این نظر برای اینکه این تیم از هم پاشیده نشود مدیریت آن را به یک شرکت که تحت نظر هیئت فوتبال استان فعالیت می کند سپرده شده است.

وی افزود: بحث مالی که این دوستان دارند احتیاج به بررسی های حقوقی دارد و پس از آن بحث مالکیت این تیم مشخص خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال کشور گفت: در گزارشی از کمیته انضباطی تیم فوتبال ابومسلم حدود یک میلیارد تومان بدهی دارد که مالکان جدید توافق کرده اند این بدهی را در مدت زمان مشخصی بپردازند.

کفاشیان افزود: بخشی از این بدهی ها مربوط به حق عضویت ها بوده که البته بخش از آن پرداخت شده است و بخش دیگر نیز مربوط به مسائل مالکیتی است که تا کمیته انضباطی رای خود را صادر نکند اجازه داده ایم با وجود کارش را آغاز کند که البته این کار تا روز مسابقه این تیم با تیم فولاد یزد طول کشید لذا ما این تیم را سه بر صفر بازنده اعلام نکردیم و به عنوان یک بازی معوقه برای این تیم در نظر گرفتیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا سحر خیز مالک جدید ابومسلم است یا خیر بیان کرد: سحر خیز مالک ابومسلم نیست و فعلا بحث مدیریتی ایشان مطرح است و هر زمان بحث مالکیت ابومسلم معین شود طی تشریفاتی اعلام خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال کشور افزود: به منظور تشخیص بحث مالکیت ابومسلم به یک بحث حقوقی و یک بحث اسناد و مدارکی نیازمند هستیم که هم کمیسیون حقوقی و هم کمیسیون ماده پنج جلسه ای خواهند داشت تا مالکیت ابومسلم مشخص شود که البته این فرایند ممکن است تا پنج ماه دیگر نیز طول بکشد.

کفاشیان با اشاره به برنامه هایی که در جلسه وی با مدیران فوتبال کشور و روسای هیئت های فوتبال استان ها داشته است گفت: ما برای برگزاری این جلسه تصمیم گرفتیم تا در زیر سایه امام هشتم(ع) حضور یابیم.

وی افزود: گزارشی از عملکرد فدراسیون ارائه شد، طراز مالی فدراسیون مورد بررسی قرار گرفت، و مصوب شد که مجمع را تا آخر همین ماه برگزار کنیم و البته چند کار دیگر نیز در دستور کار جلسه قرار دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال کشور با اشاره به مسائل پیش آمده برای محسن قهرمانی داور مشهدی لیگ برتر فوتبال کشور ابراز کرد : علي دايي سرمربي و رويانيان مدير عامل باشگاه پرسپوليس و همچنين قهرماني داور مسابقه نظرات خود را در اين زمينه مطرح كردند و بعد از بررسي نهايي هفته آينده نظر خود را در اين زمينه اعلام مي كنيم.  رویانیان توضیحات کاملی در باره این پرونده ارائه کرده است و محسن قهرمانی نیز توضیحات کاملی داده اند و بررسی این صحبت ها و مدارک نیازمند زمان بیشتری است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)