پرسپولیس نیوز : علی کفاشیان می گوید جمع بندی اش برای شرکت در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا چندان مناسب نیست.

علی کفاشیان برنامه هایش را طوری ریخته که تا اردیبهشت ماه ایران صاحب یک کرسی آسیایی در هیات اجرایی باشد. او که این روزها دلمشغولی های زیادی دارد ، می گوید سعی اش این است که هم تیم ملی خوب تدارک ببیند و هم شرایط رسیدن ایران به کرسی آسیایی فراهم شود. کفاشیان در گفت و گو با خبرآنلاین از آخرین برنامه هایش برای اداره فوتبال سخن می گوید.

*مجمع کردستان که دیگر جار و جنجال نداشت؟ رای ، تقلب ، چیزی؟
نه بابا آنجا چون مجمع انتخاب رئیس نبود نه 90 داشتیم و نه صد. یک مجمع آرام و خوب بود که اعضا برنامه های شان را تشریح کردند. چیزی گیر فردوسی پور و 90 نمی آید خیال تان راحت. به هر حال ما هر سال باید در مجامع هیات های استانی شرکت کنیم و برنامه های شان را ببینیم و بسنجیم. این بار نوبت کردستان بود. معمولا این حرف و حدیث ها در مجامع انتخاب رئیس پیش می آید بالاخره یکسری فشارهایی هست ، یکسری می برند ، گروهی هم می بازند . این حرف و حدیث ها همیشه هست منتهی ما کار خودمان را بر اساس قوانین فدراسیون فوتبال پیش می بریم.

*راستی چرا هیچ وقت مشکلات فوتبال حل نمی شود؟
خب شما نمی گذارید دیگر. حالا چی شده؟

*قهر ترکی و تهدید های داوران !
به هر حال داوران خوب ما هم زحمت می کشند. ما که نمی گذاریم این قدر ساده ، محسن ترکی از دست مان بپرد. راضی اش می کنیم که برگردد . از کمیته انضباطی هم خواسته شده تا بیشتر به این مسائل رسیدگی کند. البته خود داوران خوب ما هم باید یک مقدار صبور باشند و بگذارند مسائل از طریق آقای عسگری و اصفهانیان پیگیری شود. فکر کنم این چند روزه جلساتی هم داشتند.

*تیم ملی چطور است؟ کروش مرخصی هایش .
واقعا کروش بیشتر از اندازه به مرخصی نرفته. آقای نبی که این مرخصی ها را دقیق شرح داده بود. او خودش حواسش بیشتر از ما جمع است چون خیلی در مسایل کاری و مالی دقیق است. به هر حال اینکه برود و بازی های بازیکنان تیم ملی را ببیند و شرایط شان را هم بررسی کند یکی از وظایف اوست. الان شما رسانه ها کمی حساس شدید ولی به نظرم همه باید کمک کنیم تا تیم ملی در آرامش کامل باشد . باید کمک کنیم بازی خوب با لبنان را در بازی های بعدی دنبال کنیم. فدراسیون هر کاری از دستش بر می آمده در دل مشکلات مالی انجام داده . الان مردم توقع شان صعود تیم ملی به جام جهانی است. باید این خواسته به حق آنها را اجرایی کنیم. حالا هر کاری که می شود انجام داد را باید بکنیم. به هر حال کروش تمام بازی های لیگ را هر هفته آنالیز می کند. این بار هم در برنامه اش این سفر وجود داشته. مثل اینکه یک کسالتی هم یکی از اقوامش داشته و برای همین مسافرتش کمی طولانی تر شده است.

*راستی واقعا نمی خواهید کاری برای ماجرای تبانی بکنید؟
چه کاری؟ پرونده را فیفا در دست بررسی دارد و باید بگذاریم آنها تصمیم قطعی شان را در این باره اعلام کنند ما که کاری از دست مان ساخته نیست. به نظر من که بهتر است تمام تمرکز مان روی 3 بازی باقی مانده باشد . ما باید خودمان به جام جهانی برسیم. حالا اگر از آن طرف هم اتفاقی افتاد که چه بهتر.

*فدراسیون مدام از بی پولی می نالد اما انگار 50 هزار دلار به استقلال کمک کردید؟
استقلال نماینده آسیایی ماست که به خاطر مشکلات ارزی ، داشت کار یکی از شکایت هایش بالا می گرفت. ما یک پولی از کنفدراسیون طلب داشتیم قرار شد به صورت قرض الپس نده بدیم به حاجی فتح الله زاده . چه کار کنیم دوست مان است دیگر! ولی کلا باید از این نماینده های آسیایی مان هر طوری می شود حمایت کنیم. حتی مثلا یک بخشی از کمک ها را هم باشگاه پرسپولیس و سپاهان تقبل کردند تا مشکلی برای استقلال پیش نیاید. الان شرایط دلاری مان خاص است و باید به هم کمک کنیم. امیدوارم هر 3 نماینده خوب ما در آسیا بازی های موفقی داشته باشند و دست پر برای فوتبال مان باشند.

*و برسیم به ماجرای نامزدی تان در انتخابات AFC؟
بعید می دانم کاندیدا شوم. راستش هنوز به تحلیل درستی نرسیدم . فعلا که 3 کاندیدای عربی وسط هستند. شیخ سلمان ، یوسف سرکال و رئیس فدراسیون عربستان. از طرف دیگر هم نه استرالیا ، نه ما و نه کره کاندیدای مشخصی نداریم. حالا باید ببینم چطور می شود. من که ترجیح می دهم برای خانم شجاعی رای بگیریم و او وارد هیات اجرایی بشود. البته هفته دیگر می روم به مسافرتی انتخاباتی و دیداری با مانودی نایب رئیس تایلندی فیفا خواهم داشت. آنجا شرایط بهتر دستم می آید . اگر ببینم می توانیم با لابی های طرف های مقابل رقابت کنیم و جبهه جدیدی داشته باشیم که کاندیدا می شوم ، در غیر این صورت بی خیال کاندیداتوری می شوم می بینم که چطور می شود لابی کرد تا بیشترین امتیاز به ایران برسد. فعلا شرایط انتخابات خیلی گنگ است. هر طور که بررسی می کنم به یک جمع بندی درست نمی رسم. به هر حال ما که توان مالی بالایی نداریم برای رقابت با نامزدهای عربی. در طرف دیگر هم ژاپن رئیس فدراسیونش تازه انتخاب شده و خیلی در آسیا مطرح نیست. فرناندو و گانش هم خیلی اهل پیش افتادن نیستند و همین نایب رئیسی و لابی را ترجیح می دهند. کره ای ها هم خیلی دنبال کانیداتوری نبودند.

*پس قطعا کاندیدا نمی شوید؟
فعلا که نظرم این است. خیلی بعید است که کاندیدا شوم ولی باید ببینیم چه اتفاقی می افتد. حالا این سفرم را که بروم و چند دیدار با روسای مختلف داشته باشم ، بهتر می توانم به جمع بندی برسم که چه خبر است و چه می خواهد بشود. باید یک چند روزی صبر کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)