پرسپولیس نیوز : رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مردم از حواشی اخیر فوتبال خوشحال و راضی نیستند و کمیته انضباطی باید با این موارد برخورد کند.

علی کفاشیان در حاشیه مراسم رونمایی از اسپانسر جدید تیم ملی گفت: قرارداد یک ساله ای با حامی جدید و مالی تیم ملی بسته ایم و مسئولیت تمام کارهای تبلیغاتی را به این شرکت واگذار کردیم تا خودشان را نشان دهند.

وی ادامه داد: این حامی مالی کمک شایانی به ما می کند و به امید خدا مشکلات مالی که داشتیم حل خواهد شد. امیدواریم بعد از اینکه قراردادمان با این شرکت تمام می شود، یک حامی دیگر پیدا شود و با مبلغی هم که از فیفا بابت صعود به جام جهانی می گیریم، دیگر از نظر مالی مشکلی نداشته باشیم. این شرکت حامی اصلی تیم ملی است و احتمالا برای موارد دیگری چون بازی های جوانان، کنگره فدراسیون و حاشیه های غیر از تیم ملی اسپانسرهای دیگری هم پیدا کنیم، اما شرکت «ائل خودروی ارس» تنها حامی تیم ملی است.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: قرارداد 15 میلیاردی با این شرکت بسته ایم که 10 درصد آن را ابتدا گرفتیم و بقیه مبلغ نیز به صورت ماهانه به فدراسیون تزریق می شود.

کفاشیان با اشاره به صحبت های قبلی اش که اعلام کرده بود فدراسیون به 30 میلیارد نیاز دارد، گفت: سال های پیش اسپانسر نداشتیم و 40 میلیارد خرج کردیم. حالا که اسپانسر داریم، می توانیم با مبالغی هم که از ای اف سی و فیفا می گیریم و در آمدهای دیگر و کمک های وزارت ورزش مبلغ مورد نیاز مان را جمع و جور کنیم. صرفه جویی هم می کنیم و کار را پیش می بریم.

وی گفت: امیدواریم قراردادمان با این اسپانسر سد ورود اسپانسرها را بشکند و باقی شرکت های ایرانی که در خارج از ایران هستند از ورزش کشور حمایت کنند. قدم بعدی ما هم گرفتن حق سازمان لیگ است و باید از شرکت هایی که از فضای تبلیغاتی فوتبال و سازمان لیگ استفاده می کنند و پول اندکی به ما می دهندحق مان را بگیریم که در حال حاضر یک دهم آن را می گیریم.

کفاشیان درباره دیدار دوستانه ایران و آمریکا گفت: این دیدار احتمالا در اردیبهشت ماه است و باید هماهنگی های لازم را برای بازی در این مقطع انجام دهیم.

وی در مورد کشور میزبان این دیدار عنوان کرد: اگر این بازی دو جانبه باشد، ترجیح می دهیم که یک دیدار در اینجا برگزار شود و یک دیدار هم در  آمریکا اما اگر قرار شود در تورنمنت چند جانبه بازی کنیم، برای ما فرقی نمی کند که در کدام کشور برگزار شود. برای دیدارهای دوستانه دیگر هم همین گونه عمل خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره لیست اعلام شده توسط کی‌روش و انتقادهایی که بابت عدم دعوت از بازیکنان تیم فولاد صدرنشین لیگ برتر می شود، گفت: در این باره من تصمیم گیرنده نیستم. مطمئن باشید کادر فنی روی تمام تیم ها نظر دارد و همه بازی ها را زیر نظر گرفته است و احتمالا از بازیکنان شایسته در اردوهای بعدی استفاده می کند.

کفاشیان در خصوص دعوت از بیت آشور بازیکن ایرانی – آمریکایی جدید تیم ملی و شرایط حضور این بازیکن در ایران عنوان کرد: آقای کی‌روش پیش از این هم از چند بازیکن دو رگه دعوت به عمل آورده بود و از این لحاظ هیچ مشکلی نیست. کارهای این بازیکن هم برای حضور در ایران انجام خواهیم داد و اگر بتواند خودش را مثل قوچان نژاد و دژاگه نشان دهد مطمئنا جز بازیکنان تیم ملی خواهد بود.

وی افزود: بیت آشور و دانیال داوری شاید برای این اردو به ایران نیایند اما مطمئنا از اردوهای بعدی همراه تیم ملی خواهند بود.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص درگیری بین علی دایی و محمد مایلی کهن و همچنین حاشیه های به وجود آمده در لیگ برتر گفت: شما مسلم بدانید اگر برخوردهای جدی درباره بازی سپاهان و پرسپولیس صورت می گرفت و بحث های حاشیه ای ادامه پیدا نمی کرد این طور نمی شد. این برخوردها خوب نیست و از کمیته انضباطی می خواهیم با این موارد برخورد کند تا این مسائل به جاهای باریک کشیده نشود.

 

وی در واکنش به حواشی که اخیرا در فوتبال ایران بوجود آمده عنوان کرد: واقعا هم من و هم مردم از این وضعیت خوشحال و راضی نیستیم اما باید بدانیم این مسائل فقط در فوتبال نیست و در دیگر رشته‌ها شاهد این گونه موارد هستیم.

 

ما از این مسئله اصلا راضی نیستیم. بهتر است مربیان ما وارد این مسائل نشوند، واقعا صلاح نیست این گونه بحث‌ها در فوتبال ایران شکل بگیرد. به طور قطع مردم هم از این وضعیت راضی نیستند.

 

 رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه در مورد آخرین وضعیت پرونده تبانی که از سوی باشگاه پرسپولیس مطرح شده است اظهار داشت:  این پرونده در حال بسته شدن است. این هفته قرار است مذاکرات نهایی در کمیته پیگیری تخلفات صورت گیرد و اگر لازم باشد کمیته انضباطی به این موضوع ورود کرده و رای دهد. البته همه صحبت ها در حد حرف است که خیلی از آنها مستند و دارای مدرک نیست اما باید هرچه زودتر این مساله به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته و رای آن صادر شود. در این پرونده ها باید کارها دقیق صورت گیرد و آبروی افراد را زیر سوال نبرد چون اتهاماتی صورت گرفته و باید به آنها پاسخ بدهند.

کفاشیان با بیان اینکه تیم نوجوانان اردوهای تدارکاتی خوبی را پیش از جام جهانی داشته است، اظهار داشت: تیم نوجوانان برنامه های اردویی خوبی را برگزار کرده و بعد از مسابقاتی که در آلمان داشت، آمادگی کامل برای حضور در جام جهانی را دارد.

کفاشیان درباره اینکه آیا انتخاب اسپانسری برای تیم ملی که با شرکت‌های آمریکایی ارتباط دارد به خاطر مسائل سیاسی چند وقت اخیر است، گفت: بی‌ارتباط نیست، البته رفتن به جام‌جهانی و انعکاس حضور ما در این عرصه بسیار مهم است و خیلی از شرکت‌ها باهوش هستند و از این موقعیت استفاده می‌کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال ضمن تائید خبر استعفای آیت‌اللهی از سمت ریاست هیئت فوتبال استان فارس درباره آخرین وضعیت مالکیت باشگاه ابومسلم گفت: در این مورد جلساتی داشتیم اما واقعیت این است که هنوز مسئله مالکیت این تیم حل نشده است و قرار است ترکیبی از چند نفر مالکیت ابومسلم را در دست بگیرند تا این تیم بتواند در مسابقات لیگ یک شرکت کند. هر چند این مسئله تاثیری در فوتبال ما در کنفدراسیون فوتبال آسیا ندارد.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا پول‌های بلوکه شده ایران در فیفا و AFC به کی‌روش پرداخت شده یا خیر، تاکید کرد: همانطور که گفتید یک مقدار از این مبلغ بلوکه شده اما وکلای ما و AFC در حال رایزنی با آمریکایی‌ها هستند تا این مشکل حل شود اما هنوز دستورالعملی در این خصوص به ما ابلاغ نشده است. متاسفانه حدود یک میلیون دلار ما که AFC آن را پرداخت کرده بلوکه شده و انشاءالله در آینده این مشکل حل می‌شود. در مورد فیفا هم پول ما به علت مشکلات انتقال هنوز به دست فدراسیون نرسیده است.

وی در خصوص اینکه آیا کارلوس کی‌روش برای حضور در امارات و دیدن بازی‌های تیم ملی نوجوانان برنامه‌ای دارد یا خیر، گفت: کی‌روش در این مورد برنامه‌ای ندارد و بیشتر درگیر چند کنگره و مسابقات لیگ است.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان اعلام کرد که تاریخ حضور سپ‌بلاتر رئیس فیفا در ایران تغییری نکرده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)