پرسپولیس نیوز : هافبک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «در پرسپوليس کسي نمي‌خواهد گل هفتم را بزند»

مهرداد کفشگري يکي از گل‌هاي زيبا و فني پرسپوليسي‌ها را مقابل مس به ثمر رساند. بازيکن مورد اعتماد علي دايي که طي چند وقت اخير فشار فراواني را بابت يکسري انتقادات متحمل شده بود حالا در ترکيب فيکس پرسپوليس به خوبي جا افتاده است حتي او اميدوار است در بازي‌هاي آينده نظير اين گل را بزند تا جواب خوبي به منتقدين بدهد. مصاحبه او را بخوانيد:

 * تبريک مي‌گوييم گل زيبايي زدي؟
– خيلي ممنون. قبل از بازي به دلم افتاده بود در اين بازي گل مي‌زنم.

* چطور؟
– والا من شش ماه پيش يکي از بهترين دوستانم که رفيق دوران کودکي‌ام بود را از دست دادم. بنده خدا تازه داماد و جوان بود اما متأسفانه قسمت نبود زندگي جديدش را آغاز کند. يک هفته قبل از بازي با مس او يک هفته پشت سر هم به خوابم مي‌آمد و به من الهام شده بود که مي‌توانم گلزني کنم. خدا را شکر توپ روي پايم به خوبي جفت و جور شد و گل زدم.
 
* زير پيراهنت چه نوشته بودي؟
– نام همان دوستم کامران ولي‌پوررا روي پيراهنم نوشته بودم. به قدري اطمينان داشتم که مي‌توانم گل بزنم حتي پيراهني به اسم او را زير پيراهن تيمم پوشيدم تا در صورت گلزني آن را ببوسم.

* جالب است که اينقدر خوب به تو الهام شده بود؟
– بله، براي خودم هم جالب بود. خدا کمکم کرد تا بتوانم اين گل را به ثمر برسانم.

* با اين گل حسابي از زير فشار خارج شدي؟
– صددرصد. از ابتداي فصل تاکنون خيلي تحت فشار بودم اما توانستم با اين گل جواب خوبي به انتقادات و يکسري از منتقدين بدهم. اميدوارم بيشتر از اين توانايي‌هايم را نشان بدهم.

* شنيديم علي دايي بيشتر از هر چيزي به خاطر گلزني تو خوشحال شده؟
– به خاطر گل من؟! تعجب مي‌کنم!

* چرا تعجب؟
– خب من فکر نمي‌کنم علي‌آقا صرفا به خاطر گلزني يک بازيکن خاص خوشحال شود. براي دايي پرسپوليس مهم‌تر از هر چيزي است. او يک مربي است و بين شاگردانش تبعيضي قائل نمي‌شود. شايد براي اينکه گل دوم بود خوشحال شده. چرا که در اولين گل بازيکنان هميشه با استرس کار را دنبال مي‌کنند. خيلي خوشحالم که با اين گلزني‌ها علي‌آقا از استرس خارج شد. اميدوارم در بازي‌هاي بعدي هم بتوانيم چنين نمايشي داشته باشيم.
 
* فکر مي‌کرديد مس را با اين همه گل ببريد؟
– خير، شايد خوشبين‌ترين طرفدار ما هم فکر چنين پيروزي پرگلي را نمي‌کرد اما مصمم شديم تا علاوه بر پيروزي از فرصت به دست آمده استفاده و گل‌هاي فراواني بزنيم که چنين هم شد. با اين پيروزي به صدر جدول رسيديم. جنبه مثبت بازي هم اين بود که توانستيم طلسم نبردن در بازي‌هاي خارج از خانه را بشکنيم و بالاخره پيروز شويم. آنقدر گفته و نوشته بودند پرسپوليس در بازي‌هاي خارج از خانه برنده نمي‌شود که تمام بازيکنان دچار استرس شده و فکر مي‌کرديم نتوانيم از پس تيم‌هاي غيرتهراني بربياييم.

* در بازي‌هاي بعدي هم مي‌توانيم شاهد چنين گل‌هايي از تو باشيم؟
– چرا که نه. من در کل چنين شوت‌هايي زياد مي‌زنم. از ابتداي فصل تا جمعه گذشته قسمت نبود گل بزنم اما بالاخره مقابل مس روزي من از سوي خدا رسيد و قسمت شد يک گل بزنم. در بازي‌هاي آينده اگر لياقت داشته باشم باز هم مي‌توانم گل بزنم. البته براي من موفقيت و پيروزي پرسپوليس بيش از هر چيزي اهميت دارد اما اگر توپي رسيد و موقعيت داشتم دوست دارم باز هم گل بزنم تا خوشحالي هواداران را ببينم.

* اين بازي حواشي فراواني داشت؟
– مثلا؟!

* يک موردش حاشيه‌هاي مظلومي که قبل از بازي به پرسپوليسي‌ها عدد 4 را نشان داد و در صحنه پنالتي هم مي‌خواست تيمش را بيرون بکشد؟
– در صحنه‌اي که او عدد 4 را به طرفداران نشان داد من اصلا نزديک مظلومي نبودم که اين حرکت را ببينم اما شنيدم که او هواداران پرسپوليس را تحريک کرده. آقاي مظلومي به عنوان سرمربي تيم ميزبان نبايد اين کار را مي‌کرد. حرکتش درست نبود. هواداران ما را تحريک کرد. با احترام فراواني که براي پرويزخان قائلم و او را يکي از مربيان خوب ليگ مي‌دانم. توقع نداشتيم چنين کاري بکند. مظلومي مربي استقلال نيست که بخواهد اين حرکت‌ها را انجام بدهد او در حال حاضر سرمربي مس کرمان است. در خصوص اينکه او تيمش را مي‌خواست از ميدان خارج کند نظري ندارم. در هر صورت خدا را شکر توانستيم بازي را ببريم.

* چرا اينقدر عدد شش براي هواداران پرمعناست؟
– درست مي‌گوييد به دليل خاطره خوشي که هواداران از عدد شش دارند اکثر با دستانشان اين عدد را نشان مي‌دهند علاقه هواداران به عدد 6 حتي به بازيکنان پرسپوليس هم سرايت کرده. ما تنها تيمي هستيم که بعد از زدن گل پنجم اشباع نمي‌شويم و براي گل ششم استرس داريم و بي‌تابي مي‌کنيم. جالب اينکه بعد از زدن گل ششم اشباع مي‌شويم. مقابل مس کرمان هم به خاطر هواداران خوبمان مي‌خواستيم هر طور شده 6 بر صفر بازي را ببريم که چنين شد.

* فکر نمي‌کنيد هواداران اينقدر براي زدن 6 گل بي‌قراري مي‌کنند براي هفتمين يا هشتمين‌گل بي‌تاب باشند؟
– من هم چنين عقيده‌اي دارم. واقعيت اين است که فکر مي‌کنم هيچ بازيکني هم نباشد که علاقه داشته باشد گل هفتم را بزند.

* سايپا را مي‌بريد؟
– سايپا يکي از بهترين تيم‌هاي ليگ برتر است. ما در دو هفته آينده دو ديدار سخت را با اين تيم و ملوان پيش رو داريم. در هر دو تيم بازيکنان بزرگي حضور دارند. اما چون هدف‌مان قهرماني است بايد از پس سايپا و ملوان بربياييم تا با اقتدار قهرمان ليگ شويم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)