پرسپولیس نیوز : پیشکسوت و مشاور عالی پرسپولیس گفت: برای درست شدن پرسپولیس زمان لازم است. به خاطر اتفاقات گذشته بازیکنان و مردم به همه چیز شک دارند. تغییر این فضا نیاز به زمان دارد. قضاوت‌ها باید با درک شرایط موجود باشد.

حسینعلی کلانی در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس افزود: آنچه در مقطع فعلی می‌توان گفت این است که باید به باشگاه و تیم یک مقدار زمان داده شود. شرایط باشگاه با نظم خاصی دنبال می‌شود برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است که وقتی به نتیجه برسد، پرسپولیس شرایط بهتری پیدا خواهد کرد.

وی در ارتباط با مسائل فنی تیم ادامه داد: طبعا در بحث فنی کمبودهایی احساس می‌شود، باید تا نیم فصل صبر کنیم. البته مجموعه خوبی از بازیکنان داریم ولی نظر به انتظارات و تعداد بازی‌هایی که در پیش است، به نیروهای بیشتری نیاز است. با توجه به ساختار و تشکیلاتی هم که برای باشگاه برنامه‌ریزی شده و تصویب می‌شود، راه پر امید و افق روشنی پیش روی پرسپولیس قرار دارد تا در جهت بهبود شرایط و فضای عمومی جامعه قدم برداریم.

مشاور عالی باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: هواداران هم باید کمی صبور باشند. تا حالا وعده‌های زیادی دریافت کرده‌اند ولی واقعیت این است که باید کار را مرحله به مرحله درست کرد. برای قضاوت منصفانه باید دید تیم در چه شرایطی وارد زمین می‌شود. نباید اسیر احساسات شد. پرسپولیس، باشگاه و تیمی مجروح دارد. تیم ما در حال بلند شدن از بستر بیماری است، اینکار باید کم کم انجام شود اگر فشار غیر متعارف بیاوریم، دوباره در بستر می‌افتد و بیماریش مزمن می‌شود. باشگاه الان به یک ثباتی رسیده است. در تیم بچه‌هایی داریم که نوید بخش آینده‌ای درخشان هستند. البته مشکلات به حوزه‌های مختلفی بر می‌گردد. یک مساله این است که به خاطر اتفاقات گذشته و حرف‌ها و وعده‌های بسیاری که عملی نشده است، بچه‌ها به همه چیز شکاک هستند. این احساس بین مردم هم وجود دارد. سخت باور می‌شود که قرار است مسائل درست شود. حتی به موارد مثبت و خوب هم شک می‌شود. زمان لازم خواهد بود تا این فضا عوض شود. اعتمادها باید آرام آرام جلب شود. اعتماد به نفس آرام آرام به تیم برگردد و البته هواداران باید کمک کنند. بهترین کمک حفظ آرامش است. در آرامش می‌شود خوب فکر کرد. وقتش که برسد، می‌گوییم چه کار کردیم، چه کار می‌کنیم و چه کار خواهیم کرد.

کلانی تصریح کرد: اینجا کسی برای خودش کیسه‌ای ندوخته است. اگر اجازه داده شود، کارهای خوبی انجام می‌شود. در سال‌های اخیر، همیشه تکه‌ای از گوشت پرسپولیس کنده شده است. اگر قرار باشد از همه جهت فشار وارد شود، باز هم نمی‌توان کاری کرد. حمایت و فشار باید توازن داشته باشد. قرار نیست یک شبه شق‌القمر کنیم. تب تند زود عرق می‌کند، همه چیز باید کم کم درست شود. الان همه افرادی که در پرسپولیس حضور دارند، می‌خواهند برای این باشگاه کاری انجام بدهند. در حالی که معلوم نیست فردا برای باشگاه چه تصمیم‌هایی گرفته می‌شود، با این وجود کار می‌کنند. افراد شناخته شده‌ای هم هستند. نیازی ندارند به دنبال پول به پرسپولیس بیایند، یا اینکه بخواهند برای خود سابقه مدیریتی درست کنند.

آقایان؛ سیاسی، سلیمی، منتقمی، طاهری، خواجوند و همه دوستان از کنار هجمه‌ها با صعه صدر می‌گذرند حتی جواب هم نمی‌دهند تا کارشان را انجام بدهند. من نزدیک هستم و می‌بینم که حتی در بعضی موارد ترجیح می‌دهند این کار را از روی دوش خود کنار بگذارند و به کار و زندگی خود برسند اما آدم‌هایی هم نیستند که بخواهند از مشکلات شانه خالی کنند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره حضور خود در پرسپولیس و برنامه‌هایی که دارد، ادامه داد: من صرفا مشاور هستم. هر چند زمانی در پرسپولیس توپ می‌زدم، جزو نفراتی بودم که عامل اصلی تشکیل پرسپولیس بودند و این تیم مثل بچه من است و به آن عشق می‌ورزم اما خیلی‌های دیگر در هیأت مدیره و بخش اجرایی باشگاه هستند که کارها را انجام می‌دهند و شاهد هستم که چطور با جان و دل کار می کنند. البته اعتقاد دارم بسیاری از آنها که حتی نقدهای تلخ می‌کنند از روی عشق است. پیشکسوتان جوانی خود را برای پرسپولیس گذاشته‌اند و دوست دارند پرسپولیس را در بهترین حال ببینند ولی برای رسیدن به این خواسته همه باید دست به دست هم بدهیم تا برای کشور، جوان‌ها و مملکت آینده‌ای خوب بسازیم.

کلانی درباره احتمال راه اندازی کمیته فنی در پرسپولیس گفت: اگر منظور این باشد که چنین کمیته‌ای درباره مسائل فنی تیم مثل انتخاب بازیکنان تصمیم بگیرد که کادر فنی فعلی ما خودش بهترین کمیته فنی است و مسوولیت اجرایی هم در قبال تیم دارد اما اگر منظور یک کمیته فنی عالی است که به مسائل کلان رسیدگی کند و سیاستگذارهای فنی داشته باشد این می‌تواند در آینده باشگاه وقتی برنامه‌ها انجام شود، اتفاق بیفتد.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)