مرجع خبری پرسپولیس : از اينكه دوباره تصميم بر اين گرفته شد كه زلاتكو كرانیکار به عنوان سرمربي تيم پرسپوليس به كارش در اين باشگاه ادامه دهد خوشحالم، چرا كه اعتقاد دارم که بركناري او در این شرايط زماني به هيچ وجه كار درستي نبود.
حسين كلاني عضو اسبق كميته فني باشگاه پرسپوليس با بیان مطلب فوق به خبرنگاران گفت: بركناري كرانچار در آن شرايط به لحاظ روحي و رواني به هيچ وجه به نفع پرسپوليسی‌ها نبود و ماندن او مي‌تواند به لحاظ انگيزشي كمك بسياري براي بازيكنان باشد.
بازيكن اسبق تيم ملي و پرسپوليس در ادامه گفت: من هميشه اعتقاد داشته و دارم كه به دليل شرايط فرهنگي خاصي كه ما از آن برخورداريم مربيان خارجي نمي‌توانند كارآيي چنداني در فوتبال ايران داشته باشند، چرا كه مشكلاتي از قبيل زبان، فرهنگ و … باعث مي‌شود كه آنها نتوانند ارتباط لازم را بين خود و بازيكنان بوجود بياورند. اما من به اين مسئله اعتقاد دارم كه بهترين مربيان جهان در فوتبال ايران مي‌توانند بهترين مدرسان باشند كه متاسفانه كمتر از آنها در اين مورد استفاده مي‌كنيم.

كلاني افزود: من در مجموع با عوض كردن مربيان در فوتبال موافق نيستم، چرا كه فكر مي‌كنم با اين كار خود داريم جا پاي عرب‌ها مي‌گذاريم، آنهايي كه به لحاظ تعويض مربي در دنيا شناخته شده‌اند و اين براي ما اصلا خوب نيست و وجهه ما را در صحنه بين‌المللي مخدوش نشان مي‌دهد. به اعتقاد من هنر یک مدیر این است که در چنین مواقعی از مربی خود حمایت کند نه اینکه بواسطه بقای خود بخواهد مربی را قربانی کند تا جواب افکار عمومی را بدهد. به هر حال مردم در نظر سنجی برنامه نود تا حدودی ضعف های عمده پرسپولیس را بیان کردند و همه چیز را می دانند و نمی توان مردم را گول زد.
كلاني افزود: فوتبال در جهان امروز يك امر مهم است و بايد آن را علمي نگاه كرد، نه اينكه به واسطه اينكه من روزي فوتبال بازي مي‌كرده‌ام، پس مي‌توانم درباره آن اظهارنظر هم بكنم.
پيشكسوت فوتبال ايران در ارتباط با مشكلات اين روزهاي پرسپوليس گفت: متاسفانه مشكلات اين تيم يكسري مشكلات اساسي و پايه اي است و تقصير را گردن اين و آن انداختن هم اصلا كار درستي نيست. ما بايد شرايط را درك كنيم و بدانيم كه مردم به عنوان سرمايه‌هاي اصلي باشگاه هم براي خود حقي دارند. در باورهاي مردم ، پرسپوليس يك تيم جنگنده و قدرتمند است كه وقتي ديدارش تمام مي‌شود، بازيكنان آن ناي بيرون آمدن از زمين را ندارند، آنها نمي‌توانند بي‌تفاوتي را در چهره بازيكنان خود نبينند و سكوت كنند.
كلاني گفت: در چنين مواقعي بايد به بهترين شكل ممكن آرامش را نزد بازيكنان بازگرداند و با حمايت از آنها و كادر فني فضا را براي آنها آماده ساخت.
بازیکن اسبق تیم ملی و پرسپولیس در باره دربی استقلال و پرسپولیس گفت: این بازی باید فنی ترین و بهترین بازی فوتبال باشگاهی در ایران و آسیا باشد اما بواسطه جنجال و هیاهو و حساسیت های زیادی که بازیکنان و مربیان و حتی مربیان دو تیم دارند خوب از کار در نمی آید و این مهم حتی به مربیان خارجی دو تیم هم سرایت می کند هر چند که مربیان نقش چندان زیادی در این بازیها ندارند و این روحیات بازیکنان است که نتایج را رقم می زند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)