پرسپولیس نیوز : پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید بهتر است یکی از قدیمی‌های این تیم هدایت سرخپوشان را در دست گیرد.

حسین کلانی درباره انتخاب سرمربی پرسپولیس برای فصل آینده و افراد مورد نظر کمیته فنی این باشگاه اظهار کرد: ما که هر چه بگوییم ترتیب اثر داده نمی‌شود و هرکاری که دلشان بخواهد انجام می‌دهند. تجربه نشان داده که مدیریت باشگاه تصمیم دلخواه خودش را می‌گیرد، البته افراد خوبی هستند اما اظهارنظر ما فایده‌ای ندارد.

 

وی ادامه داد: من فقط در یک جلسه که که چند روز قبل تشکیل شد حضور داشتم و به عنوان یکی از پیشکسوتان من را هم دعوت کرده بودند. در آن جلسه مقرر شد یک کمیته فنی قدرتمند که بتواند در امور فنی دخالت کند، به وجود بیاید و شرایط به گونه‌ای شود که سرمربی بعدی برای نتایجش به کمیته توضیح دهد و از راهنمایی‌های اعضا استفاده کند. البته قرار بر دخالت در کار مربی نیست اما مشاوره حتما انجام می‌شود.

 

مهاجم اسبق تیم ملی درباره اظهارات آشتیانی که گفته بود دیگر من و کلانی و وطنخواه در کمیته فنی حاضر نمی‌شویم، گفت: من از ابتدا هم در کمیته فنی نبودم. پرسپولیس پسشکسوت بزرگ زیاد دارد و همه صاحب‌نظر هستند. البته من بیکار هم نیستم که بتوانم در جلسات کمیته فنی حضور داشته باشم. به قول علی پروین کمیته فنی کشک است و عملا ثابت شده که نمی‌تواند کاری انجام دهد.

 

کلانی گفت: در آن جلسه پیشکسوتان جمع بودند و رویانیان هم از آنها کمک خواست. رویانیان سعی کرد جلسه هیات مدیره را عقب بیندازد تا اعضای کمیته فنی تبادل نظر کنند و تصمیم گیری شود. اما بعدا متوجه شدم که در روزنامه‌ها آن نشست طور دیگری بازتاب پیدا کرده است و یکی، دو نفر از اعضای هیات مدیره تصمیم‌گیری کرده بودند. البته از نظر قانونی هیات مدیره می‌تواند کاری انجام دهد چرا که باشگاه زیر نظر وزارت ورزش است و هیات مدیره هم از سوی وزارتخانه انتخاب شده است اما اینکه بخواهند به صورت فردی نظری بدهند و تصمیم ‌گیری کنند مشروعیتی ندارد و خودمحوری به بار می‌آورد.

 

کاپیتان سال‌های دور پرسپولیس نظر خود درباره سرمربی آینده سرخپوشان را اینطور توضیح داد: فکر نمی‌کنم هیچکس مثل ما پرسپولیسی‌ها دلسوز پرسپولیس باشد. خودمان این تیم را به وجود آوردیم و نهایتا با حمایت مردم از ما پرسپولیس شد پرسپولیس. صدماتی که به برخی‌ قدیمی ها از نظر روحی و جسمی وارد شد بر کسی پوشیده نیست اما خیلی از پیشکسوتان پرسپولیس به حق خود نرسیدند.

 

وی درباره انتخاب سرمربی پرسپولیس از میان قدیمی‌های این تیم هم گفت: من هم شدیدا با این موضوع موافقم که سرمربی فردی از خانواده پرسپولیس باشد. من قاطعانه با مربی خارجی مخالفم و حاضرم با هر کسی در این رابطه مناظره کنم که مربی خارجی به درد ما نمی‌خورد. ممکن است مربی خارجی دانشش به روز باشد و خیلی چیزها را بیشتر از ایرانی‌ها بداند اما نمی‌تواند خود را با فرم فرهنگی که در فوتبال ما حاکم است و احساسات بازیکنان ما همگن و هماهنگ کند.

 

حسین کلانی گفت: من همیشه تا حدی تابع احساساتم بوده‌ام و به همین خاطر سعی می‌کنم نه اظهارنظر کنم نه دخالت. من نمی‌گویم که مربیان دیگر ایرانی دلسوز پرسپولیس نیستند اما هیچکس به اندازه پیشکسوتان پرسپولیس دلشان برای این تیم نمی‌سوزد. اگر مربی پرسپولیسی‌ بیاید حتی در زمان بحران می‌تواند از پشتیبانی پیشکسوتان برخوردار باشد. در چند سال اخیر بازیکنان پرسپولیس خیلی کنار هم نبوده‌اند و با قراردادهای کوتاه مدت آمده‌اند و رفته‌اند، اما قدیمی‌ترها هر کدام سالیان سال کنار هم بازی کرده‌اند و رفیق گرمابه و گلستان هم بوده‌اند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)