سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: بعد از 4 ماه که بازی نداشتیم طبیعی بود در نیمه اول هماهنگ نباشیم.

به گزارش فارس، کارلوس کی‌روش پس از پیروزی دو بر یک تیم ملی مقابل تایلند در نشست خبری اظهار داشت: سعی می‌کنم امشب کوتاه حرف بزنم. بعد از 4 ماه که بازی نداشتیم طبیعی بود در نیمه اول هماهنگ نباشیم و بازی خوبی را انجام ندهیم زیرا بعد از 4 ماه کارمان را شروع کرده بودیم. در ابتدای بازی کمی با عجله بازی کردیم و تلاش می‌کردیم زود به گل برسیم و مهم گرفتن سه امتیاز بود که برای ما خوب بود.

وی تاکید کرد: مطمئنا بازی فوق العاده نبود اما نتیجه‌ای که رخ داد بیانگر بازی نبود. دو فرصت خوب گلزنی را از دست دادیم و حداقل باید یک گل دیگر می‌زدیم و تایلند هم روی یک اتفاق به ما گل زد.

وی ادامه داد: شکی نداریم که باید سخت‌تر کار کنیم و اتفاق امشب یک بیدار باش برای ما بود. تیم فوتبالی در جهان نیست که بدون انجام بازی به بقای خودش ادامه بدهد و چهار ماه هیچ بازی نداشته باشد و بتواند مثل قبل بازی کند. در حال حاضر هفت امتیاز داریم و صدرنشین هستیم ولی مهم‌ترین پیغام امشب این است که فرصتی برای از دست دادن نداریم و باید تصمیم‌های لازم را برای جام جهانی بگیریم.

کی‌روش در مورد اینکه این مسابقه رسمی بود یا تدارکاتی بهتر نبود که دانیال داوری را بازی می‌دادیم، گفت: در در جه اول باید یادآوری کنیم که وقتی بازی بین المللی است دیگر بازی دوستانه ای وجود ندارد و هر بازی اعتبار و نام کشور در یک بازی بین المللی است. سعی کردیم بازی امنی داشته باشیم چون سه امتیاز را می‌خواستیم و هدفمان یک برد بود که به آن رسیدیم. نیمه اول انگیزه لازم نداشتیم و پاس اشتباه زیاد داشتیم و می‌خواستیم زود به گل برسیم که اشتباهات  را زیاد کرده بود.

سرمربی تیم ملی خاطر نشان کرد: وقتی این اتفاق‌ها رخ می‌دهد باید صبورانه بازی می‌کردیم. می‌دانستیم دروازه‌مان بسته باشد، می‌توانیم به گل برسیم که این اتفاق افتاد. برخی مسایل را نمی‌توانم بگویم که شانس را به بازیکن دیگری بدهیم که بازی کند و این مسابقات برای ما جدی است و باید آنها را جدی بگیریم و این اتفاق‌ها در ماه آگوست ممکن است رخ بدهد و شاید در بازی‌های بعدی به بازیکنان میدان بدهیم.

کی روش در مورد علت حضور کم رنگ تماشاگران گفت: سوالات خود را از هواداران بپرسید که چرا به ورزشگاه نیامدند. وقتی کنفدراسیون فوتبال آسیا این بازی‌ها را قبل از تعطیلات می‌گذارد بهتر است این بازی‌ها را در کنار دریای خزر برگزار کنیم.

وی در مورد اینکه تماشاگران به دنبال ستاره‌ها هستند و چرا برخی از بازیکنان تشویق نمی‌شوند، گفت: در درجه اول باید بگویم من اهمیت نمی‌دهم که اصالت بازیکنان از کجاست و به کجا می‌روند. من این نفرات را فقط در زمین فوتبال می‌بینم. بدون توجه به اینکه این بازیکن از کجا می‌آید؛ خارج از تهران از تبریز، شیراز یا اصفهان یا خارج از کشور می‌آیند من کاری ندارم و ما باید باهم باشیم و فضای خوبی را به وجود بیاوریم.

کی‌روش افزود: در نیمه اول بازیکنان یکجوری همدیگر را نمی‌شناختند و در بین نیمه بازیکنان را بهم معرفی کردم.خواستم باهم دست بدهند و همدیگر را بشناسند و کارت‌های‌شان را به هم دادند که همدیگر را بشناسند ولی این دقیقا مطلبی است که از فروردین و قبل از آن گفتم. باید برنامه راه جام جهانی را طراحی کنیم.

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: کاری که انجام می‌دهم بعد از بازگشت از برزیل با دعوت خودم با دایی، قلعه نویی و مربیان حرف می‌زنم اگر از من حمایت کنند می‌توانیم همکاری‌های خوبی را باهم داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید که به بازی‌های دوستانه بزرگ نیاز دارید، گفت: شک نکنید. وقتی بازیکنان باهم بازی می‌کنند. آنها برای پیروزی انگیزه و اشتیاق دارند اما احتیاج دارید که بازی را با مغزتان بازی کنید و منطقی جلو ببرید. می‌شود فرصت را به 5 بازیکن دیگر داد که خودشان را نشان بدهند ولی باید با برنامه جلو برویم. برای مثال اگر بازیکنان در زمین اشتباه می کردند، نمی‌دانستند بازیکنان دیگر آنها را حمایت خواهند کرد یا نه؛ به همین دلیل است که باید آنها باهم باشند و ریسک کنند.

کی‌روش افزود: سه عامل مهم این بازی داشت. تیم ملی سه امتیاز لازم را گرفت و رو به جلو حرکت کرد برای جام ملت‌های آسیا. در درجه دوم آنچه مهم است برد است و در آن بازی هم لبنان به موفقیت رسیده است و ما هم چهار ماه نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم و این اصلا خوب نیست. در جام جهانی برزیل جشن و پایکوبی بزرگی نیست که بازیکنان برای تفریح بروند. مسابقات بسیار سختی را در پیش داریم و درس مهم امشب این است که برنامه آماده سازی جام جهانی را آماده کنیم چون دیگر هیچ فرصتی نداریم.من خودم دست به کار می شوم و بیرون می‌روم تا رضایت مربیان را برای همکاری بیشتر جلب کنم و امیدوارم مربیان ایرانی این مسئله را درک کنند و اگر این مسئله خوب باشد به نفع فوتبال مان است.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: فرگوسن را برای حضور در ایران دعوت کردم اما او فرصتی برای این سفر نداشت.

کارلوس کی‌روش در پایان بازی با تایلند  در مورد اینکه از آلکس فرگوسن برای حضور در ایران دعوت کرده است تا در جشن آکادمی فوتبال ایران حاضر شود، گفت: من فرگوسن را دعوت کردم ولی او این دعوت را قبول نکرد و گفت فرصتی ندارد که به ایران بیاید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)