پرسپولیس نیوز: مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: رقیبان پرسپولیس بدانند که برایشان فرقی نباید کند، آنها ۱۰، ۱۱ امتیاز عقب هستند و همه این را بدانند که گرشاسبی شرافت خود را با هیچ چیز مبادله نمی‌کند.

حمیدرضا گرشاسبی در خصوص قانون بازنشستگی اش که منجر به جدایی اش از پرسپولیس شد و اکنون در باشگاه پیکان به عنوان مدیرعامل انتخاب شده، اظهار داشت: باید به قانون احترام بگذاریم،‌ ولی اجرای این قانون کمی با عجله شکل گرفت. در هیچ کجای دنیا نداریم که بازنشستگی را در ورزش قهرمانی مطرح کنند.

* روسای فدراسیون های جهانی بالای ۶۵ سال سن دارند

وی افزود: باید در این زمینه الگوبرداری کنیم. ولی در بخش اداری، این قانون هست و باید اجرا شود. بالای ۸۵ درصد از رؤسای فدراسیون‌های جهانی بالای ۶۵ سال هستند و مدیران باشگاه‌های موفق جهان سن‌ بالایی دارند و نمی‌شود این موضوع را ملاک قرار داد. در این مقطع سن مطرح نیست و فقط عملکرد را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. وقتی ارزیابی عملکرد باشد، تصمیم می‌گیرند کسی که کم کار است کنار برود.

*ایران خودرو شرکت خصوصی است

مدیرعامل پیکان اضافه کرد: در پرسپولیس از همین قانون استفاده شد و من از مدیریت این باشگاه کنار رفتم. قانونی داشتیم که اگر در دستگاهی از مدیری رضایت داشتند، به کارگیری شود و مجوزهایی صادر شود تا خدمات این مدیران ارائه شود. در پرسپولیس رئیس مجمع، وزیر ورزش و وزارت ورزش و جوانان است و یک باشگاه دولتی محسوب می‌شود و به این دلیل این قانون در آنجا محکم‌تر اجرا می‌شود اما در مؤسسه فرهنگی ورزشی ایران‌خودرو (پیکان)، ما هیچ بودجه دولتی نداریم و بیشتر سهام این باشگاه عام است و به درخواست هیأت مدیره، در باشگاه حاضر شدم و قبول مسئولیت کردم.

* شرکت ایران خودرو اسپانسر باشگاه پیکان است

وی در رابطه با خصوصی بودن باشگاه پیکان عنوان کرد: در قانون آمده است سازمان‌ها و نهادهایی که از بودجه دولت استفاده می‌کنند شامل این قانون می‌شوند و ایران خودرو از این بودجه استفاده نمی‌کند و به همین دلیل شامل حال شرکت ما نمی‌شود. باشگاه پیکان یک مؤسسه خصوصی و فرهنگی است و قرارداد ما با کارخانه ایران‌خودرو به عنوان اسپانسر باشگاه‌مان محسوب می‌شود و تبلیغات این شرکت را انجام می‌دهیم و مدیران کارخانه به عنوان رئیس مجمع تصمیم‌گیر امور نیز هستند.

*استعفایم از پرسپولیس به خاطر نحوه تقسیم پاداش های آسیایی کذب است

گرشاسبی در خصوص شائبه استعفایش از تیم پرسپولیس به دلیل پاداش‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: استعفایم به دلیل پاداش های لیگ قهرمانان کذب محض است. پاداش‌های آسیایی در زمان من تقسیم نشد. وقتی تیم‌مان به مراحل بالاتر صعود کرد، پاداش بازیکنان را پرداخت کردیم. پرسپولیس در آن زمان در لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام قهرمان شده بود و در لیگ قهرمانان به مراحل بالا صعود کرد. بازیکنانمان در آن شرایط که لیگ تعطیل شده بود، به تمریناتشان ادامه دادند. این تفاوت دارد بین بازیکنی که در کنار خانواده‌اش بود و بازیکنی که تلاش کرد. این فرق است بین بازیکنی که هیچ نتیجه‌ای در لیگ و جام حذفی و جاهای دیگر نگرفته است. ما با فینالیست شدنمان ۳ میلیون دلار از AFC پاداش گرفتیم و نمی‌توانستیم بگوییم هیچ چیز به شما تعلق نمی‌گیرد.

*بیشترین درآمدزایی را برای پرسپولیس کردیم

وی افزود: ما در آن زمان بیشترین درآمدزایی را کردیم. هیچ وقت در این کشور سابقه نداشت مدارس به خاطر فوتبال تعطیل شوند و رستوران‌ها بیشترین درآمد را برای دیدن فینال لیگ آسیا داشته باشند. باید انصاف داشته باشیم که در آن زمان محرومیت، ما چه کارهایی را انجام داده‌ایم. نمی‌شود در فضای آرام الان بگوییم پاداش دادن‌های آن موقع خلاف بود.

* قراردادهای بازیکنان را من افزایش ندادم

گرشاسبی در مورد قرارداد برانکو و افزایش قرارداد بازیکنان تیم عنوان کرد: قرارداد برانکو دلاری بود فقط ما آن را تبدیل به قرارداد با یورو کردیم ،در محرومیتی که داشتیم، باید با او تمدید می‌کردیم. چند بازیکن در همان زمان قراردادشان تمام شد، چند بازیکن را آقای برانکو نخواستند و ۳ بازیکن هم از تیم جدا شدند. هر کس می‌گوید گرشاسبی قراردادها را افزایش داد کذب محض است و این گزارش سازمان بازرسی وجود دارد که در زمان من فقط ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قراردادها افزایش یافت.

* فقط ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قراردادها افزایش پیدا کرد

وی تأکید کرد: من ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان را اضافه کردم، ولی از آن طرف در قرارداد بیرانوند ۷۰۰ هزار دلار را در صورت جدایی گنجاندم و این می‌شود ۱۱ میلیارد تومان، یعنی ۸ میلیارد تومان سود برای باشگاه آوردم. در زمان رفتن طارمی با همکاری خودش بندی در قرارداد گذاشتیم که توانستیم ۶۰۰ هزار دلار از او بگیریم و این یعنی توانستیم برای باشگاه سودآوری کنیم.

*بیرانوند پنالتی نگرفته بود ۲ میلیون دلار پاداش آسیا را نداشتیم

گرشاسبی ادامه داد: در آن زمان با بازیکنان معمولی قراردادها را تمدید کردیم، ولی با بازیکنی مثل بیرانوند نمی‌توانستیم اجازه دهیم که برود، ما دروازه‌بان دیگری نداشتیم که جای او بگذاریم. اگر او توپ ژاوی را نمی‌گرفت، الان ما آن ۲ میلیون دلار پاداش فینال را نداشتیم.

*در پرسپولیس یک وضعیت بحرانی را مدیریت کردیم

مدیرعامل پیشین پرسپولیس تصریح کرد: بیرانوند آن زمان می گفت که دروازه‌بان فلان تیم چندین میلیارد می‌گیرد و من پنالتی ژاوی را گرفته‌ام و فیکس تیم ملی و گزینه برتر در آسیا هستم. ما این مدیریت را زمانی انجام دادیم که در پنجره بسته نقل و انتقالات بودیم و یک بحران را مدیریت کردیم. این یک مدیریت عادی نبود. مثل همین الان در تیم پیکان که یک مدیریت بحران است. من در زمان مدیریتم فقط پنج بازیکن را جذب کردم، سروش رفیعی، مهدی ترابی، شریفی،‌ شیری و سعید کریمی.

*آنهایی که اتهام می زنند شرافت ندارند

مدیرعامل پیکان در خصوص بازی پیش‌روی این تیم با پرسپولیس و اتهام تبانی با این تیم اظهار داشت: رقیبان پرسپولیس این را بدانند که برایشان فرقی نباید کند، آنها ۱۰، ۱۱ امتیاز عقب هستند و همه این را بدانند که گرشاسبی شرافت خود را با هیچ چیز مبادله نمی‌کند. آنها که این حرف‌ها را می‌زنند شرافت و روحیه ورزشکاری ندارند و دلال هستند. ما اصلاً این تفکرات را نداریم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم در تیمی که هستیم موفق باشیم.

* کار سخت در شرایط سخت را دوست دارم

وی در مورد حضورش در باشگاه پیکان تصریح کرد: اگر در مورد تمام مسئولیت‌هایی که داشتم تحقیق کنید، متوجه می‌شوید هر جا حضور داشتم سخت‌ترین کارها را قبول کردم. خودم دوست دارم که کار سخت را در شرایط سخت قبول کنم و در همین رابطه دوستان خیلی به من پیشنهاد دادند تا شغل‌های دیگری را قبول کنم، ولی من جنسم از ورزش است و خواستم در ورزش بمانم.

*در لیگ می مانیم

مدیرعامل باشگاه پیکان در خصوص انتخاب سرمربی این تیم و انتقاد به اینکه این باشگاه دیر به فکر تغییرات افتاد، گفت: ما در آن زمان چند گزینه را بررسی کردیم. به لحاظ مالی محدودیت‌هایی داشتیم و با بررسی‌های انجام شده به آقای ویسی رسیدیم. در گزینه‌ها علیرضا منصوریان هم بود اما او پیشنهادات دیگری داشت و درنهایت ما با آقای ویسی به توافق رسیدیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم در لیگ بمانیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)