پرسپولیس نیوز : اعضای تیم فوتبال پرسپولیس مناسک حج مفرده را با دقت خاصی به جا آوردند.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، کاروان تیم فوتبال پرسپولیس ساعت 5 بامداد روز چهار‌شنبه، هتل «هالیدی این» ریاض را به مقصد فرودگاه ترک کرده و با پرواز ساعت 7 صبح و در شرایطی که مسوولان باشگاه النصر برای بدرقه به فرودگاه آمده بودند از ریاض عازم جده شدند.

مدیر روابط عمومی و مدیر امور اداری باشگاه النصر برای خروج سرخپوشان از ریاض تلاش‌های زیادی داشته و حتی مشکل بلیت مشوقین پرسپولیس را پس از جلسه با رئیس فرودگاه حل و فصل کردند تا کاروان پرسپولیس با دغدغه و مشکلی مواجه نباشد.

سرخپوشان به محض رسیدن به فرودگاه جده با استقبال یکی از روحانیون و سه تن از پرسنل و نمایندگان مقام معظم رهبری مواجه شدند و پس از توضیحات مفصل حجت‌الاسلام والمسلمین شجاعی در مسجد فرودگاه جده لباس احرام را بر تن کردند. حجت‌الاسلام شجاعی تاکید کرد چون در روز عازم مکه مکرمه می‌شویم می‌بایست از ماشین‌های روباز استفاده کنیم اما چون چنین اتومبیل‌هایی در اختیار نداریم و فرصت محرم شدن در مسجد جفه وجود ندارد، همینجا لباس احرام را بر تن می‌کنیم و هر نفر از شما می‌بایست گوسفندی را در بازگشت به ایران قربانی کنید تا حج عمره مفرده شما صحیح و درست بوده باشد.

سرخپوشان ساعت 12 ظهر به مکه مکرمه رسیدند و مورد استقبال رضایی نماینده سازمان حج و زیارت در عربستان قرار گرفتند. سرخ‌ها پس از صرف ناهار در هتل و در شرایطی که دعا می‌کردند عازم مسجد الحرام و خانه خدا شدند. سرخپوشان پس از اینکه نماز ظهر و عصر را به امامت حجت الاسلام شجاعی در مسجد الحرام خواندند به صحن کعبه رفته و مناسک حج را به طور دقیق و با دقت و حساسیت خاصی به جا آوردند.

اعضای تیم فوتبال پرسپولیس مدام از حجت الاسلام شجاعی و همکارانش سوالاتی می‌پرسیدند و تلاش می‌کردند مناسک حج مفرده را به درستی انجام دهند.

سرخ‌ها پس از طواف کعبه و رفتن به صفا و مروه، طواف نساء را نیز انجام دادند و پس از اتمام مناسک حج عکس‌ها و فیلم‌هایی در خانه خدا به یادگار گرفتند و با اتوبوس به هتل بازگشتند. اذحام شدید جمعیت در مسجد الحرام و خانه خدا موجب شده بود تا اعضای کاروان پرسپولیس مناسک حج را به سختی و دشواری زیاد انجام دادند و پس از استراحتی نیم ساعته در هتل با اتوبوس مکه را به مقصد جده ترک کردند.

سرخپوشان پس از صرف شام در رستوران فرودگاه جده و در شرایطی که پرواز 90 دقیقه تاخیر داشت، 30 دقیقه بامداد پنجشنبه جده را به مقصد فرودگاه امام خمینی (ره) تهران ترک کردند.

بازیکنان پرسپولیس که پس از بازی مقابل النصر فقط دو سه ساعت در هتل به استراحت پرداخته بودند در شرایطی که 24 ساعت سر پا بودند با خستگی بسیار زیاد به تهران رسیدند.

به هنگام ترک مکه، غلامرضا رضایی نماینده سازمان حج و زیارت در عربستان درباره اقدامات انجام شده برای کاروان پرسپولیس به سایت رسمی باشگاه گفت: از طریق مسوولان باشگاه پرسپولیس و سازمان حج و زیارت مطلع شدیم کاروان پرسپولیس قصد عزیمت به مکه مکرمه را دارد و با توجه به پیگیری‌های آقای نژاد فلاح تلاش‌های بسیاری کردیم تا تمامی امکانات لازم از قبیل ایاب و ذهاب، استراحت در هتل و صرف نارهار و سایر امورات لازم را انجام دهیم و پذیرایی خوبی از نماینده فوتبال کشورمان در مکه مکرمه داشته باشیم. بسیار خوشحالم که اعضای تیم فوتبال پرسپولیس با دقت و حساسیت خاصی مناسک حج را به جای آوردند و جا دارد از زحمات و تلاش‌های حجت الاسلام شجاعی و همکاری دیگر پرسنل و نمایندگان مقام معظم رهبری که همکاری‌های لازم را در امور شرعی و دینی با کاروان پرسپولیس داشته‌اند تشکر و قدردانی کنم.

محمد حسین نژاد فلاح نیز به هنگام ترک مکه مکرمه از پرسنل هتل، مسوولین سازمان حج و زیارت و نمایندگان مقام معظم رهبری تقدیر و تشکر کرد و با آنها عکسی به یادگار گرفتند. بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس نیز به طور جداگانه به دیدار نماینده سازمان حج و زیارت در عربستان و حجت الاسلام شجاعی رفته و صمیمانه از تلاش‌های این عزیزان قدردانی کردند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)