مرجع خبری پرسپولیس : با اعلام رسمی قیمت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، پرسپولیس بعد از الهلال عربستان به عنوان دومین تیم گران قیمت قاره آسیا انتخاب شد.

 

طبق اعلام رسمی سازمان خصوص سازی باشگاه پرسپولیس با بیش از 30 میلیون هوادار پس از الهلال عربستان و بالاتر از دومین تیم گران قیمت این کشور یعنی الاتحاد با قیمت 45 میلیارد تومان دومین باشگاه گران قیمت قاره آسیاست.

 

پرسپولیس در صورت عرضه سهام با پیشی گرفتن از باشگاه های ژاپنی و حرفه ای دومین تیم گران قیمت قاره کهن خواهد بود. این در حالیست که قیمت واگذاری سرخابی ها همچنان با تیم های درجه سوم اروپایی هم قابل قیاس نیست. 

 

هر چند در خصوص زمان دقیق واگذاری سرخابی ها و نحوه آن تناقضات زیادی وجود دارد اما اقدامات پیش بینی شده سبب می شود هیچ شخص یا ارگانی نتواند در راه انتقال این دو باشگاه گران قیمت آسیا مانع تراشی کند

 

البته ایرانی ها از این جهت یکی از گران فروش ترین فوتبالی های آسیا لقب گرفتند چرا که برای دو باشگاه پرطرفدار خود با چندین میلیارد تومان بدهی بیش از 40 میلیارد تومان قیمت گذاشتند.

 

باشگاه پرسپولیس بالغ بر 10 میلیارد تومان بدهی دارد که رقمی در حدود دو میلیارد تومان آن پرداخت شده. البته رقیب سنتی یعنی استقلال هم چیزی در حدود 5 تا 7 میلیارد تومان بدهکار است. البته آبی ها یک و نیم میلیارد تومان از سازمان تربیت بدنی طلبکارند ، هرچند در رسیدن به این طلب هم ابهامات زیادی وجود دارد.

 

با این وجود معاون سازمان خصوصی سازی می گوید وقتی راه آهن بدون پشتوانه مردمی 10 میلیارد تومان به فروش می رسد 45 میلیارد تومان برای پرسپولیس مبلغ زیادی است.

 

قیمت گذاری سازمان خصوصی سازی برای باشگاه پرسپولیس البته با واکنش یکی از جدی ترین خریداران احتمالی این تیم هم مواجه شد. علی پروین به عنوان نماینده کمیته پیشکسوتان پرسپولیس می گوید در فوتبالی که درآمدزایی در آن معنا ندارد چنین قیمت هایی سنگ بزرگ پیش پای سرمایه گذاری در ورزش محسوب می شود.

 

البته خبرهای جالبی هم پیرامون عرضه سهام دو باشگاه پرطرفدار پایتخت مخابره شده است. سرپرست وزارت ورزش و جوانان (محمد عباسی) طبق روال معمول در حال حاضر رئیس مجمع سرخابی ها محسوب می شود اما معاون سازمان فرابورس می گوید: مطابق اصل 44 قانون اساسی، رئیس سازمان خصوصی سازی در حال حاضر رئیس مجمع دو باشگاه پرسپولیس و استقلال است.

 

سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی در حال حاضر رئیس سازمان خصوصی سازی کشور است و باید او را رئیس مجمع دو باشگاه مردمی پرسپولیس و استقلال دانست.

 

طبق آنچه مصطفی امید قائمی می گوید با ساز و کاری که پیش بینی شده در حال حاضر هیچ فرد یا ارگانی از جمله وزارت ورزش و جوانان نمی تواند در راه انتقال این دو باشگاه سنگ اندازی کند.

 

اما آیا سرخابی ها امکان واگذاری به مردم را دارند؟ امیدقائمی می گوید روال معمول چنین است که باشگاه هایی مثل پرسپولیس و استقلال باید ابتدا به کنسرسیومی واگذار شوند تا از نظر مالی و اداره شرایط واگذاری این دو باشگاه در فرابورس فراهم شود.

 

لیست گران قیمت ترین تیم های آسیایی:

 

1- الهلال عربستان با 60 میلیارد تومان ارزش تقریبی

2- کاشیما آنتلرز و گامبا اوزاکا ژاپن با 18 میلیارد تومان ارزش تقریبی

3- الاتحاد عربستان با 14 میلیارد و 500 هزار تومان ارزش تقریبی

 

منابع: خبر – مرجع خبری پرسپولیس

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری – استفاده از این خبر تنها با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)