قرارداد کریمی را به زودی افشا می کنم/ کارهای کرانچار را یک آدم ناشی هم انجام نمی داد
گفتگوي تفصیلی با انصاری فرد: کرانچار برای اهداف خاصی به ایران آمد/ عده ای با هم برای عدم موفقیت ما جلسه می گذاشتند/ برنامه‌ريزي کردند، در نهايت كرانچار را به تهران بياوريم/ ادامه حضور کرانچار در ایران به صلاح نیست

مرجع خبری پرسپولیس : 
مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس در واکنش به اظهارات اخیر حسین هدایتی در خصوص نحوه عقد قرارداد این بازیکن با باشگاه استیل اذین گفت: قرار داد کریمی را به زودی افشا می کنم تا همه از مفاد این قرارداد باخبر شده و آن زمان در مورد آن قضاوت کنند.
عباس انصاري‌فرد در گفتگویی تفصیلی به بیان تمامی اتفاقات زمان مدیرعاملی اش پرداخت که شرح آن در زیر می آید:
وی در ابتدا با اشاره به نحوه حضور دوباره‌اش در پرسپوليس گفت: در آن زمان آقاي علي‌آبادي مرا خواستند و گفتند، شما را براي پذيرش اين مسئوليت بزرگ در پرسپوليس انتخاب كرده‌ايم و من هم به ايشان گفتم كه هر كاري كه از دستم برآيد براي اعتلاي نام پرسپوليس انجام خواهم داد.
وی گفت: متاسفانه در همان زمان‌ها نيز شرايط چندان خوب نبود، البته اين را هم بايد بگويم كه شرايط پرسپوليس به گونه‌اي بود كه در آن تيم نمي‌توانستم مديريت كنم، چرا كه بايد كج‌دار مريض عمل مي‌كردم تا حاشيه‌ها اطراف اين تيم بزرگ به حداقل برسد. البته در همان مدت زمان كوتاه كارهاي زيربنايي زيادي را انجام داديم. بحث “هولدينگ” اقتصادي باشگاه را مطرح كرديم و با سرمايه 15 ميليارد توماني با سيروس محجوب به توافق رسيديم، كه متاسفانه در آن روزها به بحث تغيير و تحولات در سازمان تربیت بدنی برخوردیم و كارهايمان به نوعي عقب افتاد.
انصاري‌فرد افزود: خيلي‌ها به محض ورود من به پرسپوليس شمشيرهاي خود را از رو بستند، به طوري كه تا به امروز در تاريخ فوتبال ايران سابقه نداشته است که اين همه هجمه به يك مدير صورت پذيرد. در آن زمان آنهايي كه براي خود منافعي را در پرسپوليس تعريف كرده بودند، وقتي متوجه شدند با حضور انصاري‌فرد نمی توانند به مانع منافعشان برسند، در مقابل من شدیدا موضع گرفتند و اجازه ندادند به اهداف خود برسيم. در آن روزها همان آقايان با برخي از مربيان و برخي از بازيكنان ما جلسات مخفیانه می گذاشته و آنها را تحریک می کردند تا تيم نتيجه نگيرد و جالب اينكه خودشان را پرسپوليسی های اصیل هم مي‌دانستند.
مدیرعامل سابق پرسپولیس گفت: من تا به امروز هرگز نگفته‌ام كه بهترين و موفق‌ترين مدير 30 سال اخير پرسپوليس هستم، اما بهتر است چند كارشناس بيايند و عملكرد هشت ماهه ما را ارزيابي كنند تا بعد از آن، مقايسه آماري صورت پذيرد.
وی با اشاره به روند انتخاب سرمربی پرسپولیس بگفت: در بحث مربي در آن روزها با هر كسي كه صحبت مي‌كرديم، آقايان مانع از حضورشان در تيم پرسپوليس مي‌شدند و اجازه نمي‌دادند كه مربي مورد نظر ما به پرسپوليس بيايد. اما حالا به اين نتيجه رسيده‌ام كه در خصوص جذب مربي به گونه‌اي برنامه‌ريزي شده بود كه ما در نهايت كرانچار را به تهران بياوريم. متاسفانه پس از ورود این مربی به ایران برخي از آقايان که لازم باشد نام آنها را خواهم گفت، با كرانچار جلسات صبحانه، روزانه و شبانه گذاشتند تا پرسپوليس موفق نشود. كرانچار در آن روزها كارهايي را انجام مي‌داد كه يك آدم ناشي هم آنها را انجام نمي‌داد. او بازيكني را كه صبح از سفر، به تهران بازگشته بود را علي‌رغم خستگي‌اش در تركيب مي‌گذاشت و باعث تعجب همگان مي‌شد. من هم به دليل همين كارهاي او بود كه حدس زدم شايد او به منظوري وارد فوتبال ايران و پرسپوليس شده است.
وی ادامه داد: هنوز هم اعتقاد دارم كه تيم خوبي را داريم. بازيكنان هم سطح زيادي را به خدمت گرفته‌ايم، اما اینکه چرا نبايد با اين نفرات نتيجه بگيريم به تفكرات كرانچار برمي‌گردد.
انصاري‌فرد همچنین درباره ادعاهاي حسين هدايتي مبني بر حضور علي كريمي در پرسپوليس گفت: اجازه بدهيد براي پاسخ به اين سئوال كمي به عقب برگرديم. ما يك ماه پيش از پايان فصل نقل و انتقالات در محل باشگاه كه آقايان زادمهر و بهزادي هم حضور داشتند، جلسه‌اي را با آقاي كريمي برگزار كرديم و از ايشان خواستم كه به خاطر هواداران قراردادش را با پرسپوليس تمديد كند. او هم قبول كرد و گفت به زودي شرايط مالي‌ام را به باشگاه اعلام مي‌كنم، كه ما هم خواستيم اين موضوع در اسرع وقت صورت پذيرد.
بعد از اين اتفاق پاي واسطه‌هاي بسيار به ميان آمد، تا اينكه در نهايت آقاي فاضلي به عنوان مدير برنامه‌هاي علي كريمي با من تماس گرفتند و شرايط مالي او را براي من اعلام داشتند.
وی ادامه داد: فاضلي اعلام كرد كه علي كريمي براي يك فصل بازي در پرسپوليس 500 ميليون تومان مي‌خواهد. ما هم در وهله اول پذیرفتیم اما قرار شد 350 ميليون تومان از اين مبلغ را در قالب قرارداد به او بدهيم و 150 ميليون تومان باقيمانده را هم از طريق اسپانسر به او پرداخت نمائيم ولی بعدا مدير برنامه‌هاي علي كريمي به صورت مكتوب شرايط پرداخت را به ما اعلام كرد و ما نيز پس از خواندن آن اعلام كرديم كه توانايي پرداخت 80 درصد مبلغ قرارداد ايشان را تا ان موعد ذکر شده که مهر ماه بود، نداريم.
وی خاطرنشان کرد: در بندي از پيشنهاد مالي علي كريمي كه آن را به زودي در اختيار رسانه‌ها قرار خواهم داد، اعلام شده بود كه كريمي اين اختيار را داشته باشد كه اگر خواست نيم فصل از جمع پرسپوليس‌ها جدا شود و با پرداخت مبلغ 50 ميليون تومان اين کار صورت پذیرد. با اين اوضاع ما گفتيم، بهتر است راهي را پيدا كنيم تا كارها هر چه زودتر حل شود، تا اينكه دو روز مانده به پايان فصل نقل و انتقالات علي پروين به من اعلام داشتند، ساعت 11 به همراه علي كريمي به محل باشگاه خواهند آمد تا قرارداد امضا شود اما در آن روز هر چه من و آقاي پروين منتظر شديم، كريمي نيامد.
در آخرین روز نقل و انتقالات بود که آقاي نژادفلاح به من گفت كه موضوع حضور علي كريمي در پرسپوليس را حل خواهند كرد و ما نيز از اين گفته ايشان استقبال كرديم. در آن روز ما تا ساعت 20 در محل باشگاه منتظر علي كريمي بوديم و وقتي تا آن زمان علي كريمي نيامد، ما نام عادل كلاه‌كج را به فهرست خودمان اضافه كرديم. اما ساعت 10 شب بود كه آقايان اعلام كردند، علي كريمي حاضر است به پرسپوليس بيايد و آن زمان بود که من اعلام كردم، چرا اين موضوع را قبل از اين به ما اعلام نكرده بوديد و مسائل ديگري كه بارها بازگو شده است.
انصاري‌فرد با اشاره با اینکه کرمی فقط دنبال بهانه جویی برای نیامدن به پرسپولیس بود، گفت: من فكر مي‌كنم كه اينها بهانه‌اي بيش نيست. چرا كه اگر كسي پرسپوليس را دوست داشته باشد، برايش شرايط تعيين نمي‌كند.
مديرعامل پيشين باشگاه پرسپوليس در ادامه گفت: حرف‌هاي بسياري در دل دارم كه به وقت خودش آنها را براي تنوير افكار عمومي بازگو خواهم كرد. حرف‌هاي ما كل جامعه ورزش و فوتبال را در بر مي‌گيرد و به وقت خودش آنها را اعلام می کنم.
وی اضافه کرد: يك نفر به نظر شما چگونه بايد نشان بدهد كه پرسپوليسی است. من بعد از جدايي از پرسپوليس رفته‌ام و در خانه نشسته‌ام تا این تیم در آرامش به كارش ادامه دهد. من اعتقاد دارم كه اين مردم حق دارند از تيمشان نتايج خوب بخواهند. من معتقدم گناه است كه ما زمينه آزار و اذيت اين مردم را به لحاظ كسب نتايج ضعيف و مسائل حاشيه‌اي ديگر فراهم مي‌آوريم.
وی تصریح کرد: هر گاه تا به امروز حرفي زده‌ام، بر اساس اتهامي بوده است كه به من زده شده و من در مقام پاسخگويي آن برآمدم. من فكر مي‌كنم در شرايط فعلي به جاي اينكه من طلبكار باشم، بدهكار شده‌ام.
انصاري‌فرد درباره اوضاع این روز های پرسپوليس و كرانچار گفت: كرانچار فردي است كه فوق‌العاده تحت تاثير حر‏‌ف‌هاي اين و آن قرار مي‌گيرد. او با برخي از بازيكنان لجبازي مي‌كند و با حضور بازيكنان خارجي پرسپوليس در اين تيم مخالف است. او مي‌گفت که اگر شرايطي وجود دارد، اين بازيكنان را اخراج كنیم، تا من بازيكنان خارجي مورد نظرم را به فوتبال ايران و پرسپوليس بياورم و البته در جواب او گفتم طرح این مباحث در شان شما نیست.
انصاري‌فرد گفت: به اعتقاد من ادامه حضور آقاي كرانچار در پرسپوليس به صلاح اين تيم نیست. در آن زمان كه ما قصد اخراج او را داشتيم زياد متحمل خسارت نمي‌شدیم. چرا كه ما بندي را در قرارداد خود با كرانچار آورده بوديم كه چنانچه تا سه ماه ما نتوانيم با يكديگر به يك تفاهم كامل برسيم، مي‌توانيم با پرداخت يك ماه حقوق، او را به كشورش بفرستيم كه بعضي از آقايان اجازه چنين كاري را ندادند تا او بماند و اخراجش در شرايط كنوني همراه با ضرر و زيان بسيار باشد.
انصاري‌فرد افزود: مبلغ قرارداد آقاي كرانچار براي يك فصل حضور در پرسپوليس 500 ميليون تومان است، در شرايطي كه پيش از بازي با استقلال مي‌شد او را با يك مبلغ ناچيز به كشورش فرستاد.
وی در پایان گفتگوی خود  ابراز امیدواری کرد که پرسپولیس در آینده ای نزدیک به یک شرایط آرمانی مناسب برسد.
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)