یکشنبه 6 بهمن (16:10)

مرجع خبری پرسپولیس : خليلى: پرسپوليس بازى هاى مهم تر از دربى هم دارد

تمام شد. سفر دور و دراز به آلمان و حضور در آن كلينيك پرامكانات كه البته درد دورى از فوتبال را با غم غربت عجين مى كرد تا معجون اين دو درد وحشتناك طولانى ترين روزهاى آقاى گل فوتبال ايران را رقم بزند. محسن خليلى پيراهنش را كنار بالاك، روسيچكى و خيلى از بزرگان فوتبال دنيا كه آمدند و در آن كلينيك مجهز به ميدان فوتبال برگشتند، آويزان كرده. آقاى گل فوتبال ايران، فوتباليست بزرگى است و حتما پيراهن شماره ۹ قرمز رنگش ميان آن همه نام بزرگ دوباره خودنمايى خواهد كرد، به خصوص وقتى كه او با توپ پرى برگردد. اين آرزوى محسن خليلى است و البته هواداران پرسپوليس كه گل هايش آنها را به صورتى كاملا ويژه به وجد مى آورد. محسن دو روز بعد از بازگشت اصلا احساسى حرف نمى زند، با همان كلام قاطع و البته صريحش مى گويد: «پرسپوليس بازى هاى مهمتر از دربى را در پيش دارد. اگر صددرصد آماده نباشم نمى خواهم فقط اسمم درون زمين باشد

pnnc: محسن خليلى دو روز بعد از بازگشت از آلمان چه مى كند
در اين دو روز شلوغ ترين روزهاى زندگى ام را تجربه كردم. درگير كارهاى شخصى ام بودم، به خاطر اينكه چند ماهى در ايران نبودم بايد به يكسرى كارهاى عقب افتاده ام مى رسيدم. وقتى خواستم بروم آلمان ماشين ام را فروختم تا هزينه درمانم را پرداخت كنم، الان هم ماشين ندارم، دنبال پولى هستم كه قرار شده فدراسيون به من پرداخت كند و دوباره ماشين بخرم و به كارهايم برسم.

اقدامى هم در اين زمينه انجام داده اى
بله، امروز (چهارشنبه) با آقاى تاج تماس گرفتم و اگر خدا بخواهد طى چند روز آينده اين پول به دست من مى رسد.

pnnc: خودت خوشبينى كه هزينه درمانت را پرداخت كنند چرا كه كلا باشگاه ها و حتى فدراسيون فوتبال در اين جور موارد سابقه زياد خوبى ندارند.
حقيقتا نمى دانم پاسخ سوال شما را چه بدهم اما اميدوارم كه اين اتفاق بيفتد چرا كه من واقعا به اين پول نياز دارم.

حتما خودت مى دانى در تمام اين مدت كه حضور فيزيكى در كنار پرسپوليس نداشتى اما هواداران هر لحظه به يادت بودند و منتظر روزى كه برگردى.
خب اين نظر لطف هواداران و كارشناسان بوده است. واقعيت اين است كه من پارسال، فصلى رويايى را پشت سر گذاشتم و موفق شدم گل هاى حساسى براى پرسپوليس بزنم. با اين وضع امسال خيلى ها فكر مى كردند كه نبودنم خيلى زياد به چشم بيايد اما خب نفرات بسيار خوبى به ما اضافه شدند و مهره هاى تيم بسيار مفيد عمل كردند. من هم اميدوارم زودتر برگردم تا در كنار ساير بچه ها و كادر فنى موفقيت پارسال تكرار شود.

فكر مى كنى الان و بلافاصله بعد از بازگشت بتوانى براى پرسپوليس مثل فصل گذشته مفيد باشى
خب شرايط خيلى سخت است. شما نگاه كنيد، بازيكنى كه بعد از دو ماه به تيم برمى گردد كار بسيار دشوارى براى هماهنگى دارد، آن وقت مشكلات من چند برابر است. من چندين ماه نبودم و به همين خاطر اول از همه تمام تلاشم را به كار مى گيرم تا با انگيزه بالا برگردم. وقتى هم بازى مى كنم كه مثمر ثمر باشم و آن طور نباشد كه فقط حضور فيزيكى ام را در ميدان حس كنند. مى خواهم در شرايطى برگردم كه بتوانم نمايش هاى بسيار بهترى نسبت به فصل گذشته داشته باشم.

ممكن است اين تصميم تو در بازى كردنت مقابل استقلال هم تاثيرگذار باشد
خب بايد اين طور ببينيد كه پرسپوليس فقط دربى را پيش رو ندارد بلكه بازى هاى بعدى تيم حساس تر و مهم تر است. خودم كه مى خواهم خيلى زود برگردم و مطمئنم كادر فنى و پزشكى هم تلاش مى كنند تا مرا به آن بازى برسانند اما همه چيز بستگى به شرايط آن زمان من دارد.

در آلمان كه بودى حتما اتفاقات و نتايج بازى هاى پرسپوليس را دنبال مى كردى، بعد از آن شكست هاى تلخ چه احساسى داشتى
خب من خيلى ناراحت مى شدم وقتى مى ديدم شرايط پرسپوليس تا اين حد بحرانى است. بالاخره من هم جزيى از هواداران پرسپوليس هستم و برايم دشوار بود باخت هاى پرسپوليس را ببينم. برايم سخت بود ببينم تيمى كه پارسال قهرمان شده بود، به خاطر يكسرى مسائل حاشيه اى تمركزش را از دست بدهد و نتايج ضعيفى بگيرد.

حتما در جريان اخبار جديد هستى، شايعاتى درخصوص بازگشت افشين قطبى يا حضور يك مربى نامدار خارجى روى نيمكت پرسپوليس شنيده مى شود. تو خودت فكر مى كنى اصلا نيازى به اين تغييرات وجود دارد يا با همين كادر هم مى شود ادامه داد
من معتقدم اگر قرار است هر كارى انجام شود بايد سريع تر انجام شود. به نظر من اين صحبت ها و مسائل حاشيه اى تمركز كادر فنى را بهم مى زند. مديريت بايد تصميمش را بگيرد تا اين صحبت ها و شايعات كمتر شود و تيم در ليگ برتر و رقابت هاى آسيايى با تمركز جلو برود.

تو هميشه تيم پارسال را مثال مى زنى كه تيم خوب و هماهنگى بود. به نظر تو امسال با اضافه شدن اين همه ستاره چرا موفقيت پارسال تكرار نشد
اصلا نمى شود اين دو تيم را با هم مقايسه كرد چرا كه شرايط پارسال و امسال اصلا شبيه هم نيستند. يكى از مشكلات تيم فعلى اين است كه تيم پارسال قهرمان شده و طبيعتا امسال نتيجه گرفتن سخت تر مى شود. پارسال فقط يك نكته مثبت وجود داشت و آن اين بود كه هماهنگى بين مهره هاى تيم خيلى زود به وجود آمد البته آن طور هم نيست كه بگوييم امسال تيم پرمهره ترى نسبت به پارسال داريم. پارسال هم بازيكنان خيلى خوبى داشتيم، گزيده اى از كاپيتان هاى تيم هاى قبلى و بهترين هاى تيم هايشان در تركيب ۱۱ نفره پرسپوليس بازى مى كردند. امسال هم درست است كه نفرات خوبى داريم اما نتوانستند به آن هماهنگى مطلوب برسند و الان كم كم شرايط بهتر مى شود و هدف اين است كه تا شروع رقابت هاى آسيايى به فرم ايده آل برسيم.

اما امسال انگار همه تيم ها با انگيزه چند برابر روبه روى پرسپوليس بازى مى كنند.
خب اين طبيعت فوتبال است. آنها انگيزه زيادى دارند چون مى خواهند جلوى تيم قهرمان ليگ موفق باشند.

رقيبان هم گردن كلفت تر شده اند، همين موضوع هم كار را سخت تر كرده، به خصوص استقلال كه حسابى رو آمده.
خب به خاطر اين است كه آنها توانستند زودتر هماهنگ شوند و مهاجمانشان هم خيلى زود روى بازى ها تمركز پيدا كردند.

الان برخى از هواداران پرسپوليس معتقدند تيم شان شانسى براى قهرمانى ليگ ندارد و استقلالى ها ديگر پرسپوليس را رقيب خود نمى دانند.
نه، به نظر من اين فكر اشتباه است، تا آخر فصل تايم زيادى باقى مانده، ما ليگ سه امتيازى داريم و با سه برد پياپى مى شود خيلى از فاصله ها را پر كرد. اين طورى خيلى از مشكلات خود به خود حل مى شود و بهتر است صدرجدولى ها حواسشان كاملا به پرسپوليس باشد.

اين سوال تكرارى است اما فكر مى كنى آرش برهانى كه تا حالا ۱۵ گل زده يا مهاجم ديگرى از ليگ بتواند از تعداد گل هاى تو بالاتر بزند
به نظر من عددها زياد در ارزش گذارى مهاجمان تاثيرگذار نيستند. 100، ۵۰ يا ۱۰ تا گل فرقى نمى كند، مهم اين است كه آن گل ها را در چه فصلى، در چه برهه زمانى با چه مشكلاتى زده اى و آن گل ها چه كيفيتى داشته و چقدر امتياز آور بوده. ممكن است در يك بازى شما ۵ گل بزنيد و تيم تان بازى را ببرد و امكان دارد با يك گل شما، تيم برنده شود، در اين صورت ارزش آن يك گل با آن ۵ گل برابر است. امسال مهاجمان استقلال همه خوب بوده اند و من هم آرزوى سلامتى براى آنها و همه بازيكنان ليگ مان مى كنم.

تو مصدوميت سختى را پشت سر گذاشتى، چقدر اميدوارى كه همان بازيكن قبل از مصدوميت باشى
بله، واقعا اين نوع مصدوميت يكى از سخت ترين مصدوميت هاست، شما با اين نوع آسيب ديدگى تقريبا به كلى عضله ران را از دست مى دهيد، در طول اين شش ماه من سختى زيادى كشيدم تا به شرايط نرمالى برسم.

پس محسن خليلى براى تكرار آن ضربه هاى ناگهانى بايد حسابى عضلاتش را تقويت كند.
بله، تا الان اين كار را به خوبى انجام داده ام و ۴۰-30 درصد قوى تر از قبل شده ام. الان هم صبح ها در آكادمى تيم ملى تمرين مى كنم و از شنبه هم در تمرينات پرسپوليس حاضر خواهم بود.

چه اتفاقى مى افتد كه برخى بازيكنان بعد از اين مصدوميت به كلى محو مى شوند و برخى مثل جواد نكونام دوباره نمايش هاى خوب شان را تكرار مى كنند
همه چيز بر مى گردد به اينكه شما كجا عمل جراحى انجام مى دهيد و با برنامه هايى كه دنبال مى كنيد در چه شرايطى قرار مى گيريد. جواد در بهترين كلينيك و زير نظر دكترى كه جزو سه جراح برتر دنيا است عمل كرد و موفق شد دوباره بازگشتى پرفروغ داشته باشد؛ همين كلينيك و دكترى كه من تحت معالجه اش قرار گرفتم.

پزشك بايرن مونيخ
نه، ايشان دوست آقاى ولفارت، پزشك بايرن مونيخ هستند. ولفارت فقط تشخيص مى دهد، جراحى نمى كند. پزشك من يكى از بهترين جراحان اروپايى بود و كلينيك بسيار مجهزى تحت اختيار دارد كه بازيكنان مطرح اروپايى آنجا تحت درمان قرار مى گيرند. هفته قبل بالاك آنجا بود، دوره قبلى هم كه من آنجا بودم توماس روسيچكى تحت معالجه بود. خيلى از بازيكنان مطرح آنجا تحت درمان قرار گرفته اند كه اتفاقا لباس هايشان در محلى مخصوص نگهدارى مى شود. از اسم هاى روى پيراهن ها مى توانى بفهمى كه در چه كلينيكى هستى. آنجا پيراهنم را هم گرفتند و الان در اين كلكسيون پيراهن من هم قرار داده شده است.

بعد از جراحى چه مسائلى را رعايت كردى تا به فرم ايده آل برگردى
هميشه بعد از جراحى ريكاورى و تمرينات بعد از عمل است كه اهميت فوق العاده اى دارد. در آن كلينيك تخصصى وقتى مى خواستم ترخيص شوم از همه چيز آزمايش گرفتند و مشكلى احساس نشد. الان هم خيلى اميدوارم تا بتوانم همان قابليت هاى گذشته را داشته باشم.

يعنى الان بدون مشكل و با فراغ بال در تمرين پرسپوليس حاضر مى شوى
ببينيد دكتر من OK نهايى را داده و همه چيز را به خود من واگذار كرده است اما من الان مشكل زمين تمرين دارم. زمين تمرين فعلى پرسپوليس براى بازيكنان سالم هم مناسب نيست و نسبت به شرايط بازيكن مصدوم خطرناك به نظر مى رسد، اين تنها مشكل من است. در آلمان روى چمن مصنوعى و مسطح كار كرده ام و الان سخت است كه شرايط اينقدر عوض شود.

به صورت انفرادى تمرين مى كنى يا امكان دارد در تمرين تيمى هم شركت كنى
فعلا نمى توانم در تمرين گروهى شركت كنم و زير نظر بدنساز و پزشك تيم كارهاى اختصاصى انجام مى دهم. اگر شرايط مساعد باشد شايد از يك هفته بعد در تمرينات گروهى شركت كنم.

فكر مى كنى بلافاصله بعد از بازگشت مى توانى همان گلزن موفق فصل گذشته باشى و در رقابت هاى آسيايى كه همزمان با اوج گرفتن دوباره ات شروع مى شود بدرخشى
خودم كه اميدوارم به شرايط آرمانى سال قبل برگردم و نبودنم در ليگ را در اين رقابت ها جبران كنم. اميدوارم پرسپوليس شايستگى هاى خودش را در اين رقابت ها نشان دهد. مطمئنم كه پرسپوليس پتانسيل اين را دارد تا در بين بهترين هاى آسيا بدرخشد و قهرمانى دور از دسترس نيست. حتما ياد داريد كه سپاهان در سال هاى گذشته به فينال اين رقابت ها رسيد. اگر بازيكنان ما هم روى اين بازى ها تمركز لازم داشته باشند واقعا به موفقيت خوشبينم.

تو با شش گل زده مقابل استقلال به نوعى كابوس آبى ها به حساب مى آيى، وقتى مى گويى معلوم نيست به دربى برسى خيال آنها را از بازى ۲۶ بهمن راحت مى كنى.
واقعا شرايط من هنوز مشخص نيست. بايد ببينم در آن روز چه شرايطى دارم البته باز هم نظر كادر فنى و پزشكى است كه من بازى كنم يا نه. بايد ببينم در تمرينات آماده هستم يا نه، الان مشكلى ندارم. دويدن، چرخيدن و همه حركاتم روز آخر در آن كلينيك چك شده و مهر قبولى روى پرونده من زده اند ولى در نهايت اين برمى گردد به كادر فنى پرسپوليس كه بازى كنم يا نه.


حتما بعد از بازگشتت به ميادين به حضور دوباره در تيم ملى هم فكر مى كنى، هرچند كه مهاجمان ليگى و لژيونرها براى حضور در تركيب اصلى رقابت شديدى دارند.
صددرصد، نمى توانم به تيم ملى فكر نكنم. از حضور در تيم ملى خاطرات خيلى خوشى دارم. خوشبختانه كادر فنى بخصوص آقاى دايى هميشه نظر مساعدى نسبت به من داشته و از من حمايت كرده اند. حتى در زمان مصدوميتم جوياى احوالم بودند كه واقعا از ايشان و ساير اعضاى كادر فنى ممنونم. اميدوارم اگر دوباره دعوت شدم بتوانم براى تيم ملى كشورم مفيد باشم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)