پرسپولیس نیوز : مصاحبه محمد رويانيان در روز گذشته يك نكته بسيار جالب در دل خود داشت.

مدير عامل باشگاه پرسپوليس در صحبت از تشكيل شبكه «پرسپوليس TV» با اجراي رضا رشيدپور،‌ مجري توانمند و موفق صداوسيما در سال‌هاي گذشته كه در چند سال اخير با شبكه ماهواره‌اي «ايرانيان» همكاري داشت، خبر داد. مجري كه به فوتبال و پرسپوليس علاقه زيادي دارد و با جديت اخبار مربوط به آن را پيگيري مي‌كند.

وي در گفت‌وگو با روزنامه گل اعلام كرد كه برنامه‌هاي بسيار زيادي براي شبكه پرسپوليس TV در سر دارد، البته نه به عنوان مجري، بلكه به عنوان مدير شبكه!

محمد رويانيان از همكاري با شما به عنوان مجري شبكه پرسپوليس TV خبر داده است؟
بايد بگويم كه من در شبكه پرسپوليس TV اجرا نخواهم داشت و به عنوان مدير اين شبكه آن را اداره خواهم كرد.

البته گفته مي‌شد كه به غير از شما چند مجري پرسپوليسي ديگر نظير محمود شهرياري و احسان عليخاني هم حضور خواهند داشت؟
بله همين طور است. ما از همه مجريان توانا كه علاقه‌مند به همكاري با شبكه پرسپوليس TV باشند، حمايت مي‌كنيم. البته سعي مي‌كنيم از چهره‌هاي جديدتر در اجرا كه در گذشته محملي براي اين‌كه توانايي‌هاي‌شان را به نمايش بگذارند، به وجود نيامده بود هم استفاده كنيم.

هدف باشگاه پرسپوليس از تشكيل اين شبكه خصوصي چيست و فكر نمي‌كنيد با مشكلاتي كه ديگر شبكه‌هاي خصوصي پيدا مي‌كنند مواجه شويد؟
اين شبكه به لحاظ قانوني هيچ مشكلي ندارد و در واقع محلي است براي ارتباط بين ايرانيان مقيم خارج از كشور با باشگاه بزرگ پرسپوليس. ما طبق مخاطب‌سنجي كه انجام داده‌ايم، باشگاه پرسپوليس پرطرفدارترين باشگاه در خارج از كشور است و به همين خاطر بايد رسانه‌اي وجود مي‌داشت كه اين طرفداران از طريق آن با باشگاه محبوب خود ارتباط برقرار كنند و من معتقدم به جاي شبكه خصوصي بايد از آن به عنوان رسانه باشگاه پرسپوليس نام برد.

برنامه‌هاي‌تان در خصوص اين شبكه را توضيح مي‌دهيد؟
ما استارت اين شبكه را با پخش برنامه‌هاي شش ساعته آغاز خواهيم كرد و همان‌طور كه پرسپوليس با يك سرعت غيرقابل تصور برنامه‌هاي خود را ادامه مي‌دهد ما نيز با يك سرعت غيرقابل تصور اين شبكه را به يك شبكه 24 ساعته تبديل مي‌كنيم و در واقع اين اتفاق در كمتر از سه ماه رخ خواهد داد و طرفداران پرسپوليس تا آخر تابستان مي‌توانند شاهد يك شبكه فرهنگي، ورزشي منطبق با فرهنگ اصيل ايراني باشند. ما در اين شبكه از تصاوير اختصاصي،‌مهمان‌هاي اختصاصي و مستندهاي ويژه، جذاب و شگفت‌انگيز استفاده مي‌كنيم. ضمن اين‌كه بايد بگويم اين شبكه در اختيار ساير باشگاه‌هاي كشور نيز قرار خواهد گرفت تا برنامه‌هاي مدنظرشان از شبكه پرسپوليس TV پخش شود.

استقلال هم در بين اين باشگاه‌ها قرار خواهد داشت؟
قطعا، پرسپوليس و استقلال هميشه مكمل هم هستند. اين دو تيم اگر چه از لحاظ عاميانه و در قالب شهرآورد در حال رقابت با هم هستند اما هر دو تيم پتانسيل بسيار بالايي دارند و مانند دو دوست با معرفت كنار هم خواهند بود.

پخش شبكه پرسپوليس TV از چه زماني آغاز خواهد شد؟
اين موضوع بايدبا هماهنگي دفاتر پخش‌مان در انگلستان، فرانسه و امارات صورت بگيرد اما گمان مي‌كنم از اوايل ماه رمضان و با شروع اعياد بتوانيم كارمان را آغاز كنيم.

بودجه خاصي هم براي اين شبكه در نظر گرفته شده است؟
خوشبختانه در خارج از كشور بازرگانان بسيار خوبي هستند كه علاقه زيادي دارند باشگاه را حمايت كنند و ما قصد داريم از طريق جذب اسپانسر، منابع مالي شبکه را تامين كنيم.

با توجه به سال‌هايي كه در صداوسيما فعاليت كرده‌ايد، رايزني‌هايي براي همكاري با تلويزيون داشته‌ايد؟
من صرفا اميدوارم كه صداوسيما در اين مسير ما را همراهي و به چشم يك همكار كوچك به ما نگاه كند. ما قطعا پتانسيل و امكانات صداوسيما را نداريم و اميدواريم به ما به عنوان يك رسانه كوچك در اين زمينه فرهنگي كمك كنند.

شما در شروع فعاليت روزنامه گل ستون ثابتي در روزنامه ما داشتيد؟
در زماني كه من سردبير مجله رويش بودم، روزنامه گل توسط دوستان من در مجله رويش پايه‌گذاري شد. در آن زمان دوستان از من خواستند كه يك ستون طنز در روزنامه گل داشته باشم و من هم كه علاقه زيادي به ورزش و فوتبال داشتم به مدت شش ماه يك ستون به نام «گلدون» مطالب طنز مي‌نوشتم كه خاطرات زيادي از آن دوران دارم. به اعتقاد من كه هنوز هم روزنامه گل را مطالعه مي‌كنم، روزنامه گل يكي از حرفه‌اي‌ترين روزنامه‌‌هاي ورزشي كشور است كه مطالب اصيل و عميقي در رابطه با ورزش و فوتبال مي‌نويسد.

به عنوان يك چهره شناخته شده در عرصه راديو و تلويزيون، فضاي حاكم بر ورزش كشور به خصوص پس از صعود تيم ملي فوتبال به جام‌جهاني را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
صعود تيم ملي به جام‌جهاني، اين موضوع را به ما يادآوري كرد كه همه ما بايد با يكديگر همدل‌تر باشيم. با حضور كارلوس كرش ما بازي‌هاي خوبي را انجام داديم و يك شاهكار بزرگ خلق شد و اين يك قدم روبه جلو و حرفه‌اي است تا فرهنگ فوتبال زير چرخ‌هاي حرفه‌اي شدن له نشود و شبكه پرسپوليس TV هم اميدوار است تا بتواند قدم‌هايي را در اين خصوص بردارد.

شما برنامه‌هايي به ياد ماندني نظير مثلث شيشه‌اي و شب شيشه‌اي كه از شبكه تهران پخش مي‌شد را از خود به يادگار گذاشته‌ايد. در شبكه پرسپوليس TV هم شاهد برنامه‌هايي نظير اين دو برنامه خواهيم بود؟
اولين برنامه‌ ما در شبكه پرسپوليس TV يك گفت‌وگوي ويژه با آقاي رويانيان است كه تا به حال نديده‌ايد و جزييات بسيار ويژه‌اي از زندگي ايشان در آن مطرح مي‌شود. مانند همين گفت‌وگو را هم با علي دايي خواهيم داشت كه فكر مي‌كنم بي‌نظير باشد. ضمن اين‌كه ما برنامه‌هاي ديگري هم در نظر داريم.

چه برنامه‌هايي؟
به عنوان مثال ما براي كودكان هم يك برنامه ويژه و متفاوت داريم به نام «چيكي شو» كه قصد داريم آن را در برنامه‌هاي‌مان بگنجانيم. ضمن اين‌كه بخش زندگينامه پيشكسوتان فوتبال هم در برنامه‌هاي اين شبكه قرار دارد. البته بايد بگويم كه قصد داريم يك جلسه هم‌انديشي با رسانه‌ها نيز برگزار كرده و برنامه‌هايمان را در آن توضيح دهيم.

شما به عنوان يكي از افراد فرهنگي نزديك به دولت جديد ديده شده‌ايد. از شما مي‌توان به عنوان حلقه اتصال بين رويانيان و دكتر روحاني نام برد؟
آقاي رويانيان خودشان شخصيت بسيار بزرگي در كشور هستند و فكر نمي‌كنم كه نياز باشد من حلقه اتصال ميان ايشان و دكتر روحاني باشم و ما فقط كمك مي‌كنيم كه همگرايي بيشتر و بهتري ميان دولت جديد و باشگاه پرسپوليس برقرار شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)