از دو سالگی می خواستم فوتبالیست شوم / تلاش می کنم به اروپا بروم

مرجع خبری پرسپولیس با پیوستن به پرسپولیس و گلزنیهایش در این تیم حالا به یکی از سوژه‌های اصلی رسانه‌ها تبدیل شده است. جوانی که غلام پیروانی او را به فوتبال ایران معرفی کرد حالا شماره 10 پرسپولیس را بر تن دارد و یکی از مهره‌های اصلی تیم ملی است.

 

از مدرسه فوتبال ولیعصر تا حضور در تیم شاغلام

به دلیل علاقه‌ای که به فوتبال داشتم به مدرسه فوتبال ولیعصر شیراز رفتم. بعد از یکسال حضور در مدرسه فوتبال به جوانان برق آمدم و با پشت سر گذاشتن دوره جوانان این تیم راهی تیم امید برق شدم. در این زمان بزرگسالان برق خواهان عقد قرارداد با من شد اما به سن سربازی رسیده بودم و به همین دلیل مجبور به جدایی از برق و رفتن به تیم فجرسپاسی شدم.

 

بعد از گذراندن 3 ماه آموزشی‌ام به امیدهای فجر پیوستم و با این تیم در رده امیدهای کشور نتایج بسیار خوبی گرفتیم. در همین زمان بود که غلامحسین پیروانی بازیهایم را در تیم  امید دید و از من خواست تا به تیم بزرگسالان فجرسپاسی بپیوندم.

 

 

درخشش مقابل ذوب‌آهن

چند ماهی را با تیم بزرگسالان فجرسپاسی تمرین کردم و بعد از آن در اولین بازی نیم فصل دوم سال 81 در بازی مقابل ذوب‌آهن فیکس به میدان رفتم. ذوب‌آهن در آن زمان جزء تیمهای صدر جدول بود و ما در رده‌های پایین جدول بودیم. در آن بازی به عنوان هافبک راست به زمین رفتم و فکر می‌کنم درخشش بسیار خوبی داشتم و یکی از بهترین بازیهایی را که تا الان انجام داده‌ام در آن بازی ارائه دادم. از همان بازی به بعد فیکس ماندم تا اینکه پیشنهادات خوبی بدست من رسید.

 

صبا، تیم ملی،‌ امارات

با جدایی از مقاومت سپاسی راهی صباباتری شدم. پیشنهادات دیگری هم داشتم اما ترجیح دادم به صبا بپیوندم. آن زمان ضیایی سرمربی صبا بود. قبل از اینکه به صبا بیایم به تیم ملی الف و ب دعوت می‌شدم اما 2 بار به دلیل مصدومیت و یکبار هم که برای جام‌جهانی بود با حضور بزرگانی چون دایی از تیم ملی خط خوردم البته همین که دعوت می‌شدم برایم بسیار اهمیت داشت. با بازیهایی که در صبا انجام دادم از امارات برایم پیشنهاد رسید و به دلیل اینکه فکر می‌کردم از آنجا بهتر می‌توانم به اروپا بروم راهی امارات شدم. متأسفانه از ابتدای حضورم در امارات به مشکل خوردم و وقتی رفتم دیدم تیمی را انتخاب کرده‌ام که اصلا موفق نبود! با این حال هیچ وقت از رفتن به امارات پشیمان نیستم چون تجربیاتی که در آن دوره بدست آوردم برای ادامه فوتبال و زندگی‌ام بسیار مفید بود.

 

پرسپولیس،‌ فولاد، پرسپولیس

نیم فصل را که در فوتبال امارات تمام کردم تصمیم گرفتم به ایران برگردم. اولین پیشنهاد هم از سوی پرسپولیس بود. توافق هم شد اما لیست این تیم برای نیم فصل پر بود و نمی‌شد بازیکنی را جابه‌جا کرد. به همین دلیل پیشنهاد فولاد خوزستان را پذیرفتم. خوشحالم که فولاد که در نیم‌فصل تنها 9 امتیاز گرفته بود در نهایت در لیگ ماند. تیم در نیم فصل دوم روند بهتری داشت و خدا را شکر جدایی‌ام از این تیم با ابقای فولاد در لیگ همراه شد. فصل که به اتمام رسید باز هم پیشنهادات از راه رسید اما اینبار تصمیم گرفتم که با وجود پیشنهادات خوب مالی، پرسپولیس را انتخاب کنم.

 

دایی تأیید کرد، پرسپولیسی شدم

در اولین جلسه‌ای که با مسئولان پرسپولیس گذاشتم به توافق رسیدیم و پرسپولیسی شدم. علی دایی یکی از عوامل انتخاب این تیم بود و با  تأیید فنی او به تیم قرمزپوش پایتخت پیوستم.

 

پیراهن شماره 10

بعد از همه قرارهایی که در همان جلسه اول گذاشتیم رسیدیم به بحث پیراهن. باتوجه به اینکه به شماره 10 علاقه داشتم مسئولان پرسپولیس این پیراهن را به من دادند و بدون اغراق می‌گویم خیلی خوشحال شدم. با این وجود فکر می‌کنم آدم اگر کارهای بزرگ در سر داشته باشد فکر بزرگ هم می‌خواهد و من برای رسیدن به این پیراهن تلاش زیادی کردم.

 

از 2 سالگی می‌خواستم فوتبالیست شوم!

از همان بچگی‌ام عاشق فوتبال بودم. از همان اول هم دوست داشتم مهاجم باشم چون لحظه‌ای که گل می‌زنی با هیچ چیز در دنیا قابل مقایسه نیست. در واقع از 2 سالگی‌ام می‌خواستم فوتبالیست شوم و خوشحالم که به این مهم رسیدم.

 

اگر وقت داشتم کشتی‌گیر هم می‌شدم!

استیل بدنی‌ام به گونه‌ای است که اکثر اطرافیانم می‌گویند انگار کشتی‌گیر هستی. کلا من و همه برادرهایم عضلاتمان این جوری است. با این وجود مطمئن باشید اگر وقت داشتم کشتی‌گیر هم می‌شدم چون این ورزش را دوست دارم.

 

فوتبال امارات دردسرساز نیست

اینکه می‌گویند فوتبالیستهای ایران از امارات دیپورت می‌شوند را قبول ندارم. فوتبال امارات در حدی نیست که برای فوتبالیست ایرانی دردسرساز باشد. همه آنهایی هم که برگشته‌اند خودشان خواسته‌اند. متأسفانه برای ما جا افتاده که اگر مارادونا هم به امارات برود و بعد به کشورش برگردد می‌گویند دیپورت شده! در فوتبال اینکه یک روزی تیم تو را نخواهد و یک روز هم تو تیم را نخواهی امری طبیعی است.

 

مارادونا و عزیزی، الگوهای ریزنقش

در میان بازیکنان خارجی از بازی مارادونا خیلی خوشم می‌آمد. در ایران هم از فوتبال مهدوی‌کیا و خداداد عزیزی خوشم می‌آمد. فکر کنم چون خودم هم ریزنقش هستم از فوتبال مارادونا و عزیزی که ریزنقش هستند لذت می‌بردم!

 

تلاش می‌کنم به اروپا بروم

هر فوتبالیستی دوست دارد فوتبالش را در سطح دنیا  ارائه  دهد. من هم دوست دارم و تلاش می‌کنم تا فوتبالم را در اروپا ادامه بدهم. برای کسب این مهم باید تمرکز داشته باشم و تلاش کنم اما اگر هم نشد لابد قسمتم نبوده و آن وقت در هر تیمی باشم بهترین بازیها را انجام خواهم داد.

 

کار با دایی را دوست دارم

فکر می‌کنم هر بازیکنی که یک مدت با علی آقا کار کند دوست دارد تا آخر او سرمربی تیمش باشد. دایی همیشه با هدف قهرمانی بازی می‌کند و فکر می‌کنم تزریق این روحیه به تیم برای هر بازیکنی خوشایند است هر چند که در حین کار سختیهای خاص را پیش پایت می‌گذارد.

 

قهرمانی با تیم ملی در جام ملتها دور از دسترس نیست

تیم ملی یک سری نقاط ضعف دارد هر چند که این موضوع در هر تیمی وجود دارد با این حال در این چند اردویی که داشتیم هماهنگ‌تر شدیم و به نظرم به انسجام تیمی خوبی داریم می‌رسیم. با این شرایط ما هدف بزرگی پیش رو داریم هرچند که به نظرم قهرمانی در جام ملتها دور از دسترس نیست.

 

هیچ جمله‌ای نمی‌تواند احساسم را از نرفتن به جام‌جهانی بیان کند

نرفتن به جام‌جهانی یکی از بدترین خاطره‌های ورزشی‌ام خواهد بود. فکر نمی‌کنم هیچ جمله‌ای که بتواند احساسم را از نرفتن به جام‌جهانی بیان کند و این حسرت همیشه همراهم خواهم بود. بازی در جام‌جهانی آرزوی هر فوتبالیستی است با این حال فکر می‌کنم نرفتن به جام‌جهانی تجربه‌ای شد تا از جام ملتها به نحو احسن استفاده کنیم. وقتی بازیهای جام را می‌دیدم واقعا ناراحت می‌شدم. حضور در این جام می‌توانست تأثیر زیادی در فوتبال ما داشته باشد تا الان حداقل چند لژیونر داشته باشیم چون نگاه تمام دنیا متمرکز به این جام بود.

 

شاغلام بخواهد با تمام وجود می‌روم

غلامحسین پیروانی زحمت زیادی برای فوتبال ایران کشیده. وقتی شنیدم که باری تیم امید می‌خواهد از من دعوت کند بسیار خوشحال شدم. از این موضوع استقبال می‌کنم و اگر هم دعوت شوم از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد. غلامحسین هرچه که بخواهد با تمام وجود انجام می‌دهم.

 

از حضور مهاجم بلندقامت استقبال می‌کنم

به خاطر استیلی که دارم نیاز است تا یک مهاجم بلندقامت در کنارم بازی کند. اینکه گفته می‌شود پرسپولیس دنبال مهاجم بلند قامت است را می‌پذیرم و امیدوارم که با حضور چنین مهاجمی موفق‌تر شود. برای من مهم موفقیت تیم است و من حتی اگر گل هم نزنم تلاش می‌کنم تا بقیه گلزنی کنند چون پرمهره بودن تیم می‌تواند در موفقیت یک تیم تأثیر داشته باشد.

 

بچه نیستم که دنبال دربی باشم!

دربی همواره برای هواداران حساسیت زیادی دارد. من هم دوست دارم به نحوی در دربی بازی کنم که هواداران خوشحال شوند. اگر مشکلی پیش نیاید و موقعیت داشته باشم گلزنی هم می‌کنم اما بچه نیستم که دنبال دربی باشم! مطمئنا در آن روز به اندازه کافی تلاشم را به کار خواهم بست و به وقتش هم کری می‌خوانم. مهاجمان استقلال هم اگر دفاع ما به آنها اجازه داد گل بزنند!

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)