سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به انتقاد از کیفیت زمین چمن ورزشگاه آزادی پرداخت و گفت، شرایط چمن ورزشگاه ملی ورزش ایران اسفناک است.

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های فوتبال هوادار و پرسپولیس اظهار داشت: امتیازات شروع لیگ بسیار مهم است و به تیم قهرمان کمک می‌کند. فردا مقابل تیمی سختکوش و فنی بازی داریم، اما هدف اصلی ما کسب سه امتیاز این مسابقه خواهد بود.

شرایط دیدار با هوادار متفاوت خواهد بود
وی با بیان اینکه سرخپوشان بازی دشواری پیش رو خواهند داشت، تصریح کرد: زمین ورزشگاه پاس قوامین شرایط مناسبی ندارد تا کارهای تاکتیکی انجام بدهیم و بازی بیشتر روی کارهای هوایی و فیزیکی دنبال می‌شود. دوست داریم فوتبال بازی کنیم و امیدوارم عملکرد خوبی داشته باشیم. با این حال شرایط دیدار با هوادار متفاوت خواهد بود.

به جای اضافه کردن امکانات هر سال پسرفت می‌کنیم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه انتقادات خود نسبت به ورزشگاه خانگی هوادار بیان کرد: پس از بازدیدی که از استادیوم داشتیم، متأسفانه متوجه شدیم که زمین شرایط خوبی ندارد. در این ورزشگاه سه تیم بازی می‌کنند و تمرینات چند تیم دیگر در آن برگزار می‌شود که جای تأسف دارد. هر سال باید به امکانات خودمان اضافه کنیم و صاحب امکانات بهتری شویم، اما هر سال پسرفت می‌کنیم. باید نظارت بیشتری بر این مسئله وجود داشته باشد.

از لحاظ امکانات فقیر هستیم
گل‌محمدی با درخواست از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برای توجه به مشکلات ساختاری فوتبال ایران خاطرنشان کرد: یک شهر فرودگاه و هتل ندارد و فقط یک ورزشگاه دارد؛ شهر دیگر هم هتل دارد، اما ورزشگاه ندارد. این شرایط برای برگزاری لیگ خوبی چون ایران مهیا نیست. از لحاظ امکانات ضعیف هستیم و می‌توانم بگویم فقیریم. هیچ برنامه‌ای برای ساخت ورزشگاه، هتل و امکانات مورد نیاز یک تیم وجود ندارد.

شرایط چمن ورزشگاه آزادی خیلی خراب و اسفناک است
وی با بیان اینکه پرسپولیس نیز با مشکل کمبود امکانات دست و پنجه نرم می‌کند، تصریح کرد: شرایط چمن ورزشگاه آزادی خیلی خراب و اسفناک است. پرسپولیس، استقلال و تیم ملی در این ورزشگاه بازی می‌کنند. اگر دنبال کیفیت و لذت هواداران هستیم، شرایط برگزاری مسابقه هم باید مهیا باشد. چمن‌های ورزشگاه‌ها شرایط خوبی ندارند. این گلایه‌ای است که باید می‌کردم تا شاید یک نفر به خودش بیاید و این مسائل را حل کند.

روز سختی خواهیم داشت اما نباید غافلگیر شویم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز امیدواری به اینکه تیمش در یک بازی خوب بتواند سه امتیاز را به دست بیاورد، گفت: شرایط روحی و فنی خوبی داریم و بازیکنان روز بسیار سختی خواهند داشت. آنها باید با شرایطی روبه‌رو شوند که غیرقابل پیش‌بینی است و نباید در این وضعیت غافلگیر شویم.

حداقل 3 تیم را می‌شناسم که بیشتر از ما هزینه کرده‌اند
گل‌محمدی در واکنش به ادعای عوامل یکی از باشگاه‌های لیگ برتری (مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان) پیرامون رقم خرید شیخ دیاباته و یورگن لوکادیا اظهار داشت: دوست دارم درباره فوتبال صحبت کنم، اما این حرف‌ها درست نیست. حداقل سه تیم را می‌شناسم که بیشتر از ما هزینه کرده‌اند و شاید تعداد آنها بیشتر هم باشد. ما بر اساس نیاز و خواسته‌های خودمان هزینه و یارگیری کرده‌ایم. نمی‌خواهم ذهنم را درگیر این مسائل کنم و باشگاه باید این موضوع را مدیریت کند.

دیاباته برای آماده شدن نیاز به چند هفته کار دارد
وی در مورد شرایط دیاباته برای دیدار با هوادار و اینکه آیا بهتر نبود این انتقال زودتر نهایی می‌شد، تصریح کرد: او به بازی فردا نمی‌رسد و شرایط جسمانی این بازیکن به گونه‌ای نیست که مهیای بازی باشد. دیاباته حداقل چند هفته کار دارد. اگر این انتقال‌ها دو ماه پیش انجام می‌شد، خیلی جلوتر بودیم و برای ما خیلی خوشایند بود. با این حال از باشگاه پرسپولیس بابت همکاری خوبی که برای این انتقال‌ها داشت، تشکر می‌کنم و امیدوارم عملکرد خوبی در لیگ برتر داشته باشیم.

تیم خوبی را جمع و جور کرده‌ایم و از نقل‌وانتقالات‌مان راضی‌ام
سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا از فعالیت‌های این باشگاه در نقل‌وانتقالات رضایت دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: بله. در مجموع خوب یارگیری کردیم و بازیکنانی که به تیم اضافه شدند، عاشق پرسپولیس بوده‌اند. آنها از پیشنهادهای بسیار بیشتر از ما گذشتند و به نظرم تیم خوبی را جمع و جور کرده‌ایم. احساس آرامش داریم و همه بازیکنان با جان و دل کار می‌کنند.

تیم ملی همیشه برای من و پرسپولیس در اولویت بوده است
گل‌محمدی درباره به گوش رسیدن زمزمه‌هایی مبنی بر دعوت از 9 بازیکن پرسپولیس به اردوی تیم ملی و تأثیر این موضوع روی عملکرد سرخپوشان بیان کرد: این موضوع تأثیر خوبی نخواهد گذاشت و نیاز داریم بازیکنان کنار هم باشند تا به هماهنگی بیشتری برسند. با این حال باعث افتخار ماست که 9 بازیکن از پرسپولیس به تیم ملی دعوت شده‌اند و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم. تیم ملی همیشه برای من و پرسپولیس در اولویت بوده است و امیدوارم بازیکنان با آمادگی خوب راهی جام جهانی شوند.

تصمیم‌گیری در فوتبال ایران «لحظه‌ای» است
وی راجع به احتمال تغییر سرمربی تیم ملی ایران گفت: شاید نظر فوتبالی‌ها و کارشناسان در این مسائل مهم نباشد. هر چه بگوییم، حاشیه درست می‌شود و اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد که فکرش را نمی‌کنیم. تصمیم‌گیری در فوتبال ایران «لحظه‌ای» است و فقط باید گوش‌ها تیز کنیم تا بفهمیم چه اخباری شنیده می‌شود. موفقیت تیم ملی برای من مهم است و هر کمکی از دستم بربیاید، انجام می‌دهم. برای همه مربیان، بازیکنان و فدراسیون فوتبال آرزوی موفقیت می‌کنم.

باید خط حمله پرسپولیس را تقویت می‌کردیم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد انتقاد یکی از پیشکسوتان این تیم از خرید مهاجمان خارجی عنوان کرد: باید خودمان را در همه خطوط تقویت می‌کردیم. به خط حمله خودمان اعتقاد داریم و یکی از بهترین خطوط حمله سال گذشته را در اختیار داشتیم. امیدواریم وقتی مهاجمان وارد زمین می‌شوند، گل بزنند. تیم در نقل‌وانتقالات باید تقویت شود و می‌بایست خط حمله پرسپولیس را تقویت می‌کردیم.

لوکادیا بازی به بازی بهتر می‌شود
گل‌محمدی درباره آخرین وضعیت یورگن لوکادیا اظهار داشت: او در دو دیدار گذشته به میدان رفت و شرایط بهتری دارد. فکر می‌کنم لوکادیا بازی به بازی بهتر می‌شود.

برای پست دفاع چپ مشکلی نداریم
وی راجع به شرایط پرسپولیس در پُست دفاع چپ تصریح کرد: ما علی نعمتی و مهدی احمدی را در این پُست داریم و وحید امیری در ادامه به جمع‌مان اضافه می‌شود. به نظرم مشکلی از این بابت نخواهیم داشت.

این ظلم است که باید در غیاب تماشاگران با هوادار روبه‌رو شویم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد برگزاری دیدار شاگردانش با هوادار در غیاب تماشاگران خاطر نشان کرد: فوتبال با تماشاگر ارزش دارد. ما تیمی بزرگ با هواداران خیلی زیاد هستیم و دوست داریم آنها در هر بازی کنارمان باشند. اینکه همه دیدارهای هفته پنجم با حضور تماشاگر برگزار می‌شود و ما هوادار نخواهیم داشت، یک ظلم در حق پرسپولیس است. دوست داریم با تماشاگر بازی کنیم، اما امکانات و مسائل غیرفوتبالی همیشه بر حضور تماشاگران تأثیرگذار است.

نمی‌فهمم چرا برخی تصمیمات گرفته می‌شود
گل‌محمدی با بیان اینکه همه هواداران دوست دارند بازی را از نزدیک تماشا کنند، گفت: باید شرایط را برای حضور تماشاگران مهیا کنند. اگر ورزشگاهی آمادگی حضور هواداران را ندارد، پس آمادگی برگزاری بازی را هم نخواهد داشت. برخی چیزها را متوجه نمی‌شوم و نمی‌فهمم چرا این تصمیمات گرفته می‌شود.

لیگ برتر ایران حرفه‌ای نیست
وی در پاسخ به این پرسش که آیا لیگ برتر ایران را حرفه‌ای می‌داند یا خیر، عنوان کرد: نمی‌دانم چه بگویم. ما در این لیگ فعالیت می‌کنیم، اما نمی‌توان اسم آن را حرفه‌ای گذاشت. باشگاه‌های بزرگ از داشتن زمین تمرین محروم هستند و دست به دامن ارگان‌ها و وزارتخانه‌های دیگر می‌شوند؛ آنها همین مشکل را بابت ورزشگاه هم دارند. مسائلی که سال گذشته برای مجوز حرفه‌ای افتاد، پرسپولیس و استقلال را از لیگ قهرمانان آسیا حذف کرد و به نظرم لیگ برتر ایران حرفه‌ای نیست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)