یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس می‌گوید که سازمان لیگ در نیم فصل اول همه کار برای استقلال کرد.

یحیی گل محمدی در مورد قرنطینه بازیکنان پرسپولیس گفت: ما تابع قانون هستیم ولی واقعاً در هتل آکادمی کلافه شده ایم و از هیچ چیز خبر نداریم. اصلا نمی دانیم که کی و کجا باید تمرین کنیم واز برنامه تمرین و ریکاوری خود بی‌اطلاع هستیم. حتی نمی دانیم که آیا می توانیم با سپاهان بازی کنیم یا نه ؟این شرایط ما را خسته کرده و همه ما مربیان و بازیکنان عصبی شده‌ایم. البته تست کرونا هم داده‌ایم و منتظر جواب آن و اعلام نظر مسئولان هستیم تا زودتر تکلیف خود را بدانیم.

وی افزود: نمی توانیم تمرین کنیم و به خانواده‌هایمان سر بزنیم. واقعا شرایط بدی را پشت سر می گذاریم. بچه ها پس از ۲۰ روزی که مشکلات شرایط آب و هوایی سخت، استرس بازی ها و کرونا را پشت سر گذاشتند، به ایران آمدند و اینجا هم شرایط به شکلی است که مجبوریم در قرنطینه باشیم. از این امر استقبال می کنیم زیرا باید مشخص شود که همه سالم هستیم اما بلاتکلیف بودن درباره زمان برگزاری دیدارهایمان، پایان قرنطینه و تمرین و ریکاوری نکردن سبب شده اذیت شده و عصبانی شویم.

سرمربی پرسپولیس درباره کیفیت امکانات مورد استفاده در هتل آکادمی و حضور افراد متفرقه در این محل گفت: وقتی بحث قرنطینه می شود، همه مسائل باید مو به مو اجرا شود و هیچ ارتباطی بین نفراتی که در هند بودند با افراد دیگر نباشد. وقتی از هواپیما پیاده شدیم با راننده اتوبوس مواجه شدیم که مشخص نیست اکنون کجاست و آیا کسی از وی خبر دارد. این راننده نزد خانواده‌اش می رود. کارکنان هتل هم در آنجا کار می کنند و مسافران هم در هتل آکادمی حضور داشتند.

گل‌محمدی ادامه داد: همزمان با حضور ما در رستوران، مسافران هم هستند. این با نفس قرنطینه که مدنظر ما است، تفاوت دارد. اگر آلوده باشیم، به خیلی ها سرایت می‌کند ولی فقط این قرنطینه وجود دارد و آنگونه که تصور می شود نیست. متاسفانه افراد متفرقه زیادی اینجا هستند. قرنطینه یعنی به اتاقتان بروید، برای شما غذا بیاورند و ارتباطی با بیرون نداشته باشید. همان کاری که تیم الریان انجام داد.

وی اضافه کرد: برای این تیم پس از بازگشت به قطر هتل گرفته و هر نفر یک اتاق دارد. قرار است ۱۰ روز در هتل بمانند؛ بدون اینکه ارتباطی با خارج داشته باشند‌. اسم این قرنطینه است. نمی‌خواهم از اسم دیگری استفاده کنم اما فکر می‌کنم می‌خواهند در هتل آکادمی از اسم پرسپولیس سوء استفاده کنند.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه با این تفاسیر چگونه ما ادعای کسب میزبانی مسابقات بین المللی داریم، گفت: به این موضوع مسئولان باید رسیدگی کرده و پاسخ بدهند. این ویروس وجود دارد و اگر می‌خواهیم با آن مقابله کنیم، باید پروتکل های مربوط به قرنطینه به تمام معنا اجرا شود اما در هتل آکادمی چنین موضوعی اجرا نمی شود و ما شرایط کامل قرنطینه را نمی بینیم. فقط در اینجا هستیم. اگر آلوده به ویروس بودیم، با این وضعیت تاکنون ویروس منتقل شده بود.

سرمربی تیم پرسپولیس در برنامه شب‌های فوتبالی در مورد موضوع برابر بودن بازی‌های پرسپولیس عنوان کرد: این یک خواسته از طرف همه فوتبالی‌هاست که بازی‌ها منظم باشند. این اتفاق در نیم فصل اول افتاد و استقلالی‌ها گفتند که بازی‌ها باید به تعداد مساوی باشد. سازمان لیگ حرف آن‌ها را پذیرفت و گفتند جدول را دچار تقدم و تاخر نمی‌کنیم و ما مجبور شدیم در آن شرایط زمین نساجی بازی کنیم. زمین مثل باتلاق بود و با این ماشین‌های کمپرسور آمدند آب را کشیدند. ما رفتیم امتیاز از دست دادیم و مقابل سپاهان هم همینطور. ما تمکین کردیم و دوباره استقلالی‌ها گفتند باید برای ما بازی باشد تا از شرایط دور نشویم و دوباره سازمان لیگ قبول کرد و همه خواسته استقلالی‌ها انجام شد.

وی افزود: همه کار برایشان کردند، اما الان که ما یک شرایطی داریم که باید با سپاهان و استقلال بازی کنیم و سرنوشت قهرمانی لیگ چه بسا مشخص شود، این یک خواسته ماست. برای چه نباید ما با ذوب آهن بازی نکنیم و بعد با سپاهان و استقلال؟ آن‌ها هم با شهرخودرو و صنعت نفت و بعد هم ما. این وسط حق ما را می‌خورند و خیلی راحت و در روز روشن. نمی‌دانم دلیلش چیست. شاید از قهرمانی پنجم ما می‌ترسند و در رفتار مسئولان ما این را می‌بینیم. از این بابت ناراحتیم و باید یک برنامه ریزی باشد که همه تیم‌ها در شرایط برابر بیایند و در موقعیتی منطقی باشند؛ بدون این که تبعیضی قائل شوند. این یک خواسته معقول است که همه تیم‌ها دارند و ما هم داریم.

یحیی در ادامه گفت: از باشگاه می‌خواهم روی این مسئله پافشاری کنند و نگذارند حق ۴۰-۵۰ میلیون هواداری که عاشق این تیم هستند از بین برود.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی نمی‌خواهد پرسپولیس قهرمان شود، گفت: وقتی در لیگ برابری و مساوات نباشد، شائبه ایجاد می‌شود. در طول فصل، وقتی رفتیم فینال آسیا، یک برنامه فشرده برای ما گذاشتند. ما نترسیدیم و رفتیم بازی کردیم. ما با چند بازی کمتر در رتبه نهم جدول بودیم اما این تیم چهار فصل است که قهرمان شده بود و من وقتی جایگاهمان را می‌دیدم برایم سنگین بود اما جنگیدیم و مبارزه کردیم و با انرژی مثبت هواداران، مبارزه کردیم و تیم را به صدر جدول و جایگاهش رساندیم.

گل‌محمدی همچنین توضیح داد: ما واقعا سختی‌های زیادی تجربه کردیم و الان بازی‌های حساسی را در پیش داریم و فکر کنم قهرمان لیگ در این چند هفته مشخص شود. ما درخواست داریم که مسابقات برگزار شوند و برابری حکم فرما شود. هیچ تیمی نباید از برنامه ریزی سازمان لیگ ضرر کند ولی ما الان ضرر می کنیم. قبل از بازی الوحده به ما گفتند باید بروید قرنطینه و همه ما به هم ریختیم. چه دلیلی داشت این خبر را بدهید، حداقل می‌گذاشتند بیاییم اینجا و بعد اعلام کنند. بعد گفتند وقتی برگشتید یک هفته باید در قرنطینه باشید و بعد از ۷ روز قرنطینه از همین جا سوار هواپیما شوید و بروید اصفهان. فقط مانده بود که ارنج و ترکیب را هم تعیین کنند، برای ما همه برنامه ها را چیده بودند. یعنی چی؟ اصلا درست نیست، سازمان لیگ نباید این پیشنهاد را بدهد که شما اینجا یک هفته در قرنطینه تمرین کنید. بازیکنان ما همه از نظر روحی و روانی خسته هستند و باید بروند خانواده‌هایشان را ببیند. این روال طبیعی نیست و باید نسبت به برنامه ریزی مسابقات، نظم و ترتیب مسابقات را حفظ کنند و این اصلا خواسته غیرمعقولی نیست.

گل محمدی درباره پیشنهاد برخی تیم های عربی کنعانی ، نوراللهی و برخی بازیکنان دیگر پرسپولیس گفت: این پیشنهادهایی که گفتید را ما هم در رسانه های دیدیم و هیچ پیشنهاد رسمی از هیچ باشگاهی برای بازیکنان ما نیامده. بازیکنانی که نام برده شد هم امسال قرارداد ندارند و ممکن است برایشان پیشنهاد آمده باشد و تصمیم گیرنده خودشان هستند. الان به نظرم صحبت کردن در این باره زود است و هر بازیکنی ممکن است برایش پیشنهاد بیاید چیزی که من می بینم الان تمرکزشان روی کارشان است.

وی در پایان گفت: سه هفته سخت را در هند پشت سر گذاشتیم و با مشکلات زیادی به این کشور رفتیم. آب و هوای گوا خیلی سنگین و شرجی آنجا بود و ویروس کرونای جهش یافته هم در این کشور شیوع پیدا کرده بود که سبب استرس و نگرانی همه ما شد‌. بازیکنان در شرایط سختی کارشان را شروع کرده و با تمام این مشکلات و سختی ها خیلی خوب مبارزه کردند. از تک تک آنها تشکر می کنم زیرا خیلی زحمت کشیده و شرایط سختی را پشت سر گذاشتند. برای سربلندی هواداران همه چیزشان را گذاشتند و این صعود مقتدرانه را به همه پرسپولیسی ها تبریک می گویم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)